Het Plantentopic #2 (Deel 1)

I have no clue what im doing. Laat ik voorop stellen dat ik planten fantastisch vind, maar geen groene vingers heb. Ik heb 2 grote overgenomen van een vriendin, die ze kwijt wilde, dus ik heb ze niet zelf zo groot gekregen, haha. Beide planten heb ik in een hoek staan (naast een raam) waarbij ze indirect daglicht krijgen van het raam in een pot met gaatjes en daarom heen een sierpot. Ik geef nu (met kachel aan) 1 pw ong water. Ik voel eigenlijk gewoon aan de grond, en als t droog is, giet ik bij. Ik doe kleine beetjes, op advies van een planten vriendinnetje! En ik knip dode bladeren vanaf de stam af (bedoel je dat?) .

1 like

Ha ik voel me nu echt dom x) maar wow, wat tof! Ik heb benieuwd hoe ze uitgroeien! Dankjewel beiden!

Ah, wat sad :cry:

Ik heb een luchtbevochtiger gekocht, maar blijkbaar begint hij al op 55%??? Ik twijfel nu wel of ik hem hou eigenlijk.

Als mijn huis al zo vochtig was, waarom willen die calatheas dan nog steeds dood? :stuck_out_tongue:

Mijn sinaasappelboom verliest al z’n bladeren. Hij staat bij raam en kan geen schimmels of luizen oid vinden. Volgens mij staat hij ook wel in een ruime pot maar misschien is er iets mis met de wortels? Iemand tips om hem weer op te laten bloeien?

Mijn nicolai maakt nog een blad. Winterslaap, we don’t know her.

Bestaan er nep groeilampen? Ik heb ze maar geen idee of het nou werkt. Wel roze iig.

1 like

Mn overvolle zelfgemaakte terrariumpje met jewel orchids (macodes petola) :heart_eyes:

22 likes

De mijne waren heel mooi vol en zien er nu ook uit zoals die van jou. Snap er geen hol van, doe niets anders dan voorgaande herfst.

Ik heb gisteren m´n planten water gegeven met zelfgemaakte plantenvoeding (bananenschil in water laten weken) en volgens mij gaan ze daar best goed op!
Ik had Liquid gold leaf besteld maar dat pakketjes is helaas nooit aangekomen, maar dit gaat dus ook prima!

1 like

Hoe zie je dat nu al dan? Ik denk dat dat een beetje te vroeg is om dat te zien eigenlijk. In de winter voeding geven moet je trouwens echt alleen doen bij planten die nog goed groeien. Wel leuke tip van die bananenschil!

2 likes

Mijne maakt er ook nog 2 :thinking: gaat wel traag, maar groeit iig.

Ja hier gaat alles ook gewoon door?! Ik wilde deze winter misschien aan een groeilamp gaan beginnen maar laat dat nu maar even zitten.

5 likes

Zo mooi :heart_eyes: de tekening op het blad doet me altijd denken aan van die nanochips (geen idee of het zo heet haha)

1 like

Mijn Pilea Mojito doet het blijkbaar toch best wel goed want er zijn allemaal baby’s op aan het komen, en kijk hoe knap deze is :sob:

9 likes

Ehm ik heb 't idee dat ze er gezelliger bijstaan haha. Geen idee. Kan ook zijn omdat ik ze uberhaupt weer water heb gegeven natuurlijk.
Thanks ook voor jouw tip!

1 like

Voor elk nieuw blaadje die mijn pilea krijgt, valt er weer een af. Schiet echt op zo!!!

Mijn pilea heeft het ook zwaar op het moment. Laat veeeeel bladeren vallen terwijl hij echt super vol was, bij een andere vriendin hetzelfde geval dus neem aan dat het hoort bij de tijd van het jaar…

Een aantal van mijn planten laten van alles gaan. Mijn peperomia bijvoorbeeld was ook heel mooi vol geworden deze zomer, maar hij laat ineens een deel hangen en stoot ook blad af. Sad! :cry:

2 likes

Mijn stippen begonia gaat alweeeer bad
Dit is de tweede, heb geen idee wat ik fout doe

Het is wel normaal dat planten nu bladeren laten vallen, vooral pileas kunnen er inderdaad wat van. Wordt het wel een boompje! :heart_eyes:

Wat gebeurt er met je begonia @Alchemy