De 2e is een peperomia caperata
De eerste Philodendron Malay Gold?
Die eerste lijkt op mijn Philodendron Moonlight
Nice! Dank allemaal
Worden zo te zien mooie planten, hopelijk willen ze ook blijven leven
Mooie aanwinsten!! Komt wel goed met die brasil, ik zie al nieuwe groeipunten zitten dus met een beetje liefde gaat hij op een rap tempo bladeren aanmaken. Die Birkin ziet er wel krap uit dus die zou je kunnen overpotten, beetje op gevoel doen (blaadjes aan de rand bekijken of ze vouwen of kneusplekken vertonen).
Kan iemand mij helpen? Ik heb een panda plant, die het best goed doet. Uit de afgevallen blaadjes heb ik al enkele stekjes kunnen groeien. Maar nu heb ik twee vragen, die ik online niet goed beantwoord krijg.
Ik heb opgroeiende stekjes met echt blaadjes en alles, moet ik het blad waaraan die groeit onder de grond stoppen? En hoe vaak moet ik dit bewateren?
Daarnaast groeit m’n panda plant aan z’n stam, op de plek waar blaadjes zaten, wortels. Is dit goed, of juist een slecht teken? Zie foto’s:
Vandaag gewinkeld bij het tuincentrum geshopt en dit zijn mijn aankopen. Moet alleen nog een nieuwe grotere pot vinden
Oh en de eerste foto, dat plantje heeft glimmende blaadjes!

Een lokale winkel had scindapsus treubii moonlight en Monstera siltepecana en die wilde ik allebei al zo lang, dus die heb ik meegenomen! Ik heb ook nog een volledig tradescantia pallida en ik heb nog wat stekjes geruild met iemand uit mijn stad. Echt helemaal gelukkig nu
edit; ze hadden trouwens ook hoya bella’s met bloemen! Heb me echt moeten inhouden
En die groeit ook heel snel! Leuk met stekjes.
Schroefhaken icm een gipsplug
Schroefhaken inderdaad. Mijn man heeft ze in onze houten kozijnen gedraaid dus geen plug.
Mijn monstera werd zo groot en breed, dus ik heb er nu toch een mosstok tussen gezet. Heb het vastgemaakt met touwtjes, is dat oke of snijdt dit in de stengels en kan ik misschien beter iets anders gebruiken? Heb geprobeerd om het niet te strak vast te binden
Ik zag pas ergens in een Amerikaanse plantenvlog groen klittenband om planten op te binden. Volgens mij was dit het:
Weet iemand of de website plnts goed is? Bij het tuincentra hebben ze amper wat.
Thanks voor de tip! Zie dat ze dat ook op amazon verkopen
Ja! Heb ik een aantal mooie planten besteld laatst
Op Instagram zie ik daar wel goede dingen van voorbijkomen.
Iemand ervaring met liquid gold leaf? Ik ben aan het overwegen het te bestellen
Ik zelf niet @Falula maar hier al vaker lofzangen over gelezen!
Ik heb vorige week drie bananenplantstekjes losgehaald van de moederplant en ze lijken alledrie af te sterven in hun uppie ze waren echt al groot genoeg en heb ze voorzichtig losgehaald met ruim wortelgestel, maar het lijkt weer niet goed te gaan. Wat doe ik verkeerd?