Waar heb je ze in? Hebben ze al wortels?
Jaa ruim wortels! Lange wortels met gewoon vertakkingen enzo, heb ze in eigen potjes gedaan. Kunnen ze beter eerst in water?
Ik heb de mijne daar wel instaan voor meer wortels en die doet het nog goed.
Oke ik ga ze uitgraven Hoop dat ze nog willen herstellen
Heeft er iemand een goede tip voor een luchtbevochtiger? En maakt het veel verschil voor de planten?
Ik zag dat hier nog niemand antwoord op had gegeven. Voor je stekje: nee het blaadje moet niet in de aarde, dat gaat dan rotten. Zitten er al worteltjes aan?
Voor de wortels aan de stammetjes: volgens mij is de plant dan op zoek naar meer water en zou je dus wat meer water kunnen geven.
Ik had dat ook met mijn stekje, ik heb toen met een zakje een soort kasje eromheen geprobeerd na te bootsen en toen kwamen de bladeren van het stekje wel weer bij!
Mooie potten ook!
Ohh heel erg bedankt! Dan ga ik dat uitproberen!
Lieve plant experts, is mijn zielige monstera nog te redden? De takken hebben inmiddels ook 6 takken en hij hangt er heel zielig bij. Groter pot, andere plek in huis, meer/minder water hebben we al geprobeerd. Snoeien/knippen durven we niet zomaar haha!
(Sorry is donker, kan morgen eventueel goeie foto maken!)
First world problem maar ik heb dus nieuwe planten gekocht maar heb te weinig potten
Ik vind m er eigenlijk niet slecht uit zien, maar hij kan wel een mosstok gebruiken en wat klemmetjes aan een bamboestok misschien. Ter ondersteuning
Mooie combinatie van potten! Als ik dit zo hoor dan ben ik wel blij dat ‘mijn’ tuincentrum een halfuur aanhoudt. Ik mag morgen
Qua kleur en blad ziet 'ie er goed uit, gewoon mooie kleuren / geen bruine randjes enzo. Maar hij groeit alle kanten op en lijkt veel te zwaar… Zat idd al aan een mosstok te denken, even uitzoeken hoe dat precies werkt.
Misschien heb je hier iets aan:
Edit: touwtjes moet je wel even naar kijken. En ik denk dat meerdere dunne stokken soms ook handiger zijn ipv 1 dikke.
Mama botanica heeft ook een video over verzorging van een Monstera. Vind die videos altijd wel prima te volgen.

Dit zijn inderdaad trips, volgens mij zijn het geen larven maar een andere kleurvariant van trips maar dat kan ik mis hebben. Ik zag de trips alleen in dit “stadium” toen ik ze nog had. Hoop dat je snel van ze afkomt, trips zijn echt een nachtmerrie. Bij mij heeft uiteindelijk, na veel verschillende middelen, alleen edialux ervoor gezorgd dat ze weggingen en wegbleven.
Ugh, dan zijn de volwassen trips mij nooit opgevallen toen ik ze had. Zag alleen de larven maar die komen inderdaad wel ergens vandaan. Nare beestjes die trips.
Ik ben benieuwd of jullie al begonnen zijn met het stekken van jullie planten, of dat jullie nog even wachten?
Ik ben niet gestopt met stekken haha dus kan prima nu!
Ligt er een beetje aan. Als hij veel wit heeft, heeft hij geloof ik een extra hoge luchtvochtigheid nodig. Mijn albo heeft niet bijzonder veel wit (meer gemarmerd) en die heeft geen bijzondere verzorging nodig.