Oh no, dat moet pijn hebben gedaan
Haha nee kan het wel lijen, gaf weer ruimte voor wat nieuws!
De maranta lemon lime wordt in mijn lokale winkels voor ongeveer 75euro verkocht, en bij enkele online shops ook. Nu biedt Plantje hem aan voor 30euro aan, vind dat zo raar? Mijn lokale winkels zijn eigenlijk altijd wel redelijk geprijsd.
Ik kijk echt geregeld even op jouw Etsy shop en wil toch even zeggen hoe fijn ik het vind dat je bij elke plant zet of ie giftig is of niet.
Helaas mede hierom nog geen plant bij je gekocht haha. Elke plant die ik leuk vind is giftig natuurlijk.
Jaaa ben ook benieuwd hoe ze dat doen?
Heb die van mij bijna twee jaar geleden voor tien euro bij de Intratuin gekocht, maar vorig jaar was ie natuurlijk praktisch nergens te krijgen en nu zie ik ze superduur online en dan bij plantje voor “weinig” (en al de vijfde keer in twee weken dat ze nieuwe voorraad hebben??)
Misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb deze plant 2 weken geleden nieuwe potgrond gegeven. Toen ik de plant uit de pot haalde, zag ik dat er heel veel water onder in de pot was blijven staan, de hydrokorrels dreven in het water . Nu heb ik de hele natte aarde van de wortels gehad en de plant toen in nieuwe aarde gezet. Daarna maar een beetje water gegeven en nu beginnen de bladeren geel en bruin te worden. Krijgen ze nu te weinig water of komt dit doordat ik de plant eerder bijna verzopen heb? Ik heb hier echt te weinig verstand van maar hoopte deze nog wel even in leven te kunnen houden…
Lol ik vind ze eruit zien alsof ze schimmelinfectie hebben. We kopen ook werkelijk alles als het maar “bijzonder” is he.
Zijn ze even groot?
Monstera variegata zojuist verpot, maakte me een beetje zorgen aangezien de watermeter altijd ‘‘wet’’ aangeeft (maar hij staat naast de luchtbevochtiger), dus even de wortel check gedaan. Niks rot en verder mooie lange wortels al! Heb hem wel teruggezet in dezelfde pot, daar is nog genoeg ruimte voor meer. Kon hem nu wel wat dieper zetten, waardoor nu 1 stevige, vastzittende luchtwortel onder de grond zit.
Heb ook het vastzittende blad van de banaan weggeknipt. Ben blij dat ik dat heb gedaan, want er zat al een nieuw blad in wat was gaan rotten. Deze eruit kunnen halen met een pincet en nu hopelijk weer mooie gezonde bladeren!
Vanmiddag ga ik ook onze strelitizia en mijn pannenkoeken nieuwe aarde geven. Ik denk dat ik die in kokos grond ga doen!
Ik denk dat het een reactie op het water is. Even echt geen water geven, hij moet even drogen. De bladeren die verkleurd zijn worden niet meer mooi, zodra je weer gevoel hebt dat het ok is, kun je ze eraf knippen. Hij blijft heel lang vol, ik knip er 2 keer per jaar ongeveer een derde uit. In de winter geef ik ze 1x per week een gieter. Ze staan bij mij in een binnenpot.
Mijn monstera groeit een beetje scheef omdat ie zo zwaar is, dus ik heb nu een mosstok gekocht en m hier aan vast gezet, en hem in een grotere pot gezet. Hebben jullie nog meer tips hoe ik m beter omhoog kan laten groeien?
Af en toe draaien? Hij lijkt nu met 1 kant richting de zon gegroeid
Ik zou de stengels losmaken en zo hoog als kan opnieuw vastbinden aan de mosstok. Zo richt je ze nog meer omhoog ipv naar voren, vooral die langste op de bovenste foto.
Ik krijg echt plaatsvervangend pijn van die tiewraps om dat blad.
Ik zou hem even helemaal loshalen, de planten uit de grond en opnieuw potten tegen de mosstok aan (kan ervoor, ernaast, erachter, dat maakt niet uit), en dan alleen de stevige tussenstukken vast zetten aan de mosstok. Niet te strak ook, die tiewraps kunnen insnijden.
Peperomia Obtusifolia variegata?
Ja dit @Vanjie. De mosstok gebruik je om de liaan waar de bladeren aan groeien aan te binden. Jij hebt nu de stengels van de bladeren eraan gebonden, dat gaat niet helpen. Ik zou m weer eruit halen, mosstok meer naar achteren zetten en echt de liaan (hoofdstengel zeg maar) eraan binden. Dan snapt je monstera ook dat we gaan klimmen en zal ie grotere bladeren krijgen.
Lijken wel pringles!
Ik kijk vandaag voor het eerst in dit topic en dat heeft denk ik een aantal planten gered. Ik zag dat het hier ging over trips en heb het toen gegoogled. Toen ik op m’n monstera keek zag ik dit. Ik vond het al gek dat de laatste paar dagen een aantal bladeren geel werden.
M’n vriend was heel bang dat onze mega grote strelitzia dit ook zou krijgen dus wilde de monstera al weggooien. Ik heb hem nu heel radicaal proberen te redden door alle lelijke bladeren weg te knippen, de potgrond weg te halen en tussen de wortels uit de spoelen, de bladeren af te spoelen/boenen en nieuwe potgrond in de pot doen. Hij staat nu op zolder in quarantaine. #TRIPS-21
Als ik hem heb gered zal het mooi zijn. En anders was hij weggegooid door m’n vriend. Dus ik ben blij dat ik nog een poging heb kunnen doen. Ik ben benieuwd of hij het redt.
en edialux of pokon tegen trips kopen en op alles spuiten!