Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb gisteravond een rups in mijn graslelie gevonden! Zag eerst allemaal afgekloven bladeren en vond toen een groen rups van zo’n 5 cm. Ik zie wat zwarte puntjes nu op de bladeren, in eerste instantie dacht ik poepjes maar maar vriend dacht misschien eitjes. En er hangen heel veel stekjes aan dus ik hoop niet dat er daar nog meer in verscholen zitten :weary:

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en tips voor nu? Hoe komt zo’n beest überhaupt in mijn huis?

Ik heb een huisslakje in mn rubberplant en die hoor ik ‘s nachts hapjes nemen. Ik vind het wel gezellig.

10 likes

Een week geleden heb ik mn planten behandeld met waterstofperoxide tegen rouwmugjes. Ik geloof dat het gewerkt heeft! Ik heb nog 2 mugjes gezien, ze leven een week dus dat kan. Mn planten staan er ook nog allemaal hetzelfde bij dus ik ben tevreden.

4 likes

Ondanks mijn grote verdelgactie van laatst, heb ik toch weer spintwebben ontdekt daarnet. Dus ik ben er voorlopig nog niet van af vrees ik

Staat goed! Ik zet ze wel wat dieper, 1/3 in de grond ongeveer. Heb je een beetje goed doorlatende mix gebruikt?

1 like

M’n monstera variegata krijgt alweer een nieuw blad. Dit is al de 2e of 3e in de winter. In m’n huis is het altijd rond de 18 graden en hij staat niet dicht op de vloerverwarming…

M’n monstera Thai constellation heeft ineens (tenminste ik heb een aantal weken niet gekeken aan de onderkant haha) een heel lange wortel onderuit de plastic pot (ik denk wel zo’n 20-30 cm). Kan ik hem nu in een grotere pot doen of is dat niet verstandig met dit weer?

2 likes

Heb weer nieuwe plantjes gekocht bij ons aller favo forum etsy winkeltje. Wel jammer dat de winkels dicht zijn want moet denk ik wel nieuwe potjes halen :thinking:

Oh hey wat grappig! Ik vrees alleen wel dat je een weekje geduld moet hebben met aankomende temperaturen :grimacing: Hopelijk is dat niet erg. Heb je nog tijd om potjes te zoeken online haha.

1 like

Komt goed, I ain’t going nowhere dus al wordt het maart XD. Bij eentje stond ook 1 beschikbaar en 2 mensen hebben dit in hun mandje en toen heb ik snel afgerekend :tipping_hand_woman:

Komen hier ooit weer nieuwe stengeltjes aan of kan ik 'm beter weggooien :sweat_smile:

image

Jij @ home volgende week.

4 likes

Ik heb een hele grote paradijsvogelplant gekregen. Nu is het zo dat een van de bladeren niet uitkomt maar gescheurd is. Iemand een idee wat ik moet doen?

Mijn kat heeft mijn heart fern geruïneerd en ik weet nu niet wat ik er mee moet doen want het ziet er niet? De kapotte blaadjes er maar af knippen?

@keekie je kan er een beetje water uit een spray flacon op spuiten dat zou moeten helpen. Je lucht is misschien niet vochtig genoeg een humidifier kan ook helpen.

1 like

Oh thanks! Ga het morgen gelijk proberen.
Na hoelang zou het moeten werken?

Volgens mij redelijk snel! Maar met bird of paradise gebeurt dit best wel vaak dus het is wel normaal. Deze groeien bij mij op elke hoek van de straat en zie zoveel gescheurde bladeren

1 like

Omg je hartjes varen! Die van mij is een beetje dood :slightly_frowning_face: ik knipte altijd gewoon de slechte blaadjes dr uit en er kwamen dan weer nieuwe maar dat vertikt ie nu dus al een tijdje.

2 likes

Oeh? Waar woon je dan als ik vragen mag?

In paradise waarschijnlijk :grin:

Mijn monstera maakt 2 nieuwe bladeren aan! Zo grappig, eerst deed ik zo mijn best op die plant. Altijd perfect verzorgen enz. Maar sinds de herfst weinig aandacht meer aan besteed, dan dubbele rouwvliegjesplaag. Nu staat ie waar ik dus dacht te warm, naast de verwarming. Maar gewoon 2 bladeren tegelijk, zo leuk.

2 likes

Ik kom net thuis en dit is bij mij achter in de steeg:

Ik weet alleen niet of ze wit of oranje zijn :slight_smile: ik woon in de omgeving van Los Angeles!

Er zijn ook reusachtige Monstera’s buiten!

14 likes

Super cool!

1 like