Ik zou hem sowieso nog even na sproeien, wat @apeiros ook zegt. Kan eventueel ook met spiritus/afwasmiddel/water mengsel
Ook op de “gezonde” planten in de woonkamer? Als een soort preventie?
yes,
beter safe than sorry
Ik spray alle planten die ik in huis haal direct in. En meestal doe ik eens in de 8 weken een rondje waarin ik alle planten weer opnieuw inspray!
Goede tip! Op één of andere manier had ik bedacht dat zulk spul schadelijk was voor gezonde planten.
Als preventie? Of alleen als je nieuwe planten in huis haalt?
Als preventie met alle planten, nieuw of oud. Ik heb sinds een jaar ongeveer trips in huis, dus om dat zoveel mogelijk te beperken spray ik alle nieuwe planten direct in. En dit herhaal ik ongeveer elke 8 weken met alle planten in huis. Als ik in de tussentijd beestjes ontdek op een plant dan behandel ik hem natuurlijk direct.
Ik ben een keertje naar de intratuin geweest en vond het vreselijk om zo kort te shoppen. Ik wil toch liever online planten bestellen maar kom er niet uit, welke webshops zijn nou het fijnste?
Andere vraag, die ene keer bij de intratuin heb ik een citroen boom gekocht maar hij heeft trips en ik moet hem verpotten want denk ook varenmug. Bedankt intratuin. Welke potgrond is prima?
Mag je ondertussen niet langer naar het tuincentrum? Hier mag je steeds een uur.
Sprinklr!
Heeft iemand tips om rouwvliegjes tegen te gaan? Ik zag al wat lopen bij mn werkplek en keek ik is goed bij mijn zelfgekweekte avocadoplant en lopen er een aantal vliegjes over de grond. Gister met water geven niet gezien .
Ik gebruik neemolie hier voor, werkt goed!
Aarde droog laten worden. Het is vaak een teken dat je teveel water geeft.
Thanks allemaal! Ik had begrepen dat de mosstok in het midden moest, maar vond inderdaad ook niet echt logisch met hoe mijn monstera gegroeid is (ik kan m alleen maar zo in de pot zetten omdat de wortels scheef gegroeid zijn en hij anders omvalt haha). Ik heb m nu gedraaid (thanks voor deze tips!) en ga die mosstok wat verplaatsen. De hoofdstengel/liaan zit nu ook aan de mosstok vast, misschien niet echt duidelijk te zien op de foto’s, maar zal de tie-rips van de andere stengels eraf halen en die mosstok wat dichter bij de hoofd-stengel plaatsen zodat ik m dichter bij de grond kan vastzetten.
Thanks voor de tip. Hoe gebruik je dit precies?
Daar was ik al bang voor. Heb hem gister extra veel gegeven dus dat duurt wel even…
plakstrips voor de volwassen, aaltjes voor de larven
Top, dankjewel! Ik ben op twee andere planten spint aan het bestrijden met water/groene zeep/spiritus combi, maar dat heeft best een sterke geur plus om dat regelmatig op al mn planten te spuiten vind ik ook weer zo wat. Ik ga dit proberen, wordt vervolgd!
Hahahaha ja @Trademark voor de geur moet je het niet doen!! Throwback naar de keer dat ik het binnen gebruikt had en ik niet meer naar mijn badkamer kon omdat ik maar bleef kokhalzen Inmiddels gebruik ik het alleen buiten
haha oh jee. Gelukkig ben ik nu gewaarschuwd!