Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Zo trots! De eerste soort van dubbele rij gaten in mijn monstera.

36 likes

Wow echt een groot verschil! Nice :grin: Is dit met een raam op het zuiden?

Nee verpotten! Met dat snelle groeien gaan de voedingsstoffen snel uit de aarde + veel wortels en dat zorgt ervoor dat er waarschijnlijk nog maar erg weinig aarde in zit.

Echt superleuk dat verschil! Hij doet het zo goed zeg

1 like

Ik erger me zo aan mijn monstera, hij is best groot maar heel slungelig en de bladeren staan zo stom. Ik heb hem net omgepot en geprobeerd fatsoenlijk op te binden, maar er is gewoon niks van te maken.

Heb net even teruggelezen, iemand anders had laatst ook problemen met d’r monstera, maar de dikke takken zitten vast aan de stok. Hoe krijg je die stengels recht ipv zo zielig hangend? Als iemand nog een super tip heeft, graag!

afbeelding afbeelding

2 likes

Ik zou een langere mosstok kopen, dan kun je de grote stengels echt hoog opbinden. Doordat ze nu alleen halverwege vast zitten gaan ze automatisch wat meer hangen. Ik heb mijne opgebonden tegen twee bamboestokken en die steken ook nog iets boven het hoogste blad uit.

1 like

Langere mosstok om hoger op te binden. Kan evt ook met een (bamboe)rekje. Wat TLC zou de monstera zo te zien ook wel fijn vinden, hij hangt er een beetje sneu bij en veel bladeren zonder gaten dus hij is niet z’n beste leventje aan het leven. Meer licht en luchtvochtigheid kunnen veel doen. Dat slungelige komt ook door een gebrek aan licht

Screenshot_20210326-221953

1 like

Bedankt voor de tips! Ja in dit huis heb ik helaas geen goede plek om hem goed neer te zetten :pensive: heb ook een kind dus de ruimte is vrij beperkt. Maar ik ga ermee aan de slag! Goede tips, dankjulliewel. Ook @George

Wat is trouwens TLC? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja dat krijgt ie dus :frowning: snap het zelf niet echt, want ik heb beneden een monstera in de bloei van z’n leven haha. Nou goed, ik heb 3 hoge stokken gekocht en ga hem morgen lekker omhoog knopen! Beetje voeding erbij, meer licht en elke dag even sprayen :smiling_face_with_three_hearts: over een maand krijg je een update haha

1 like

Mijn vriend heeft een aantal planten veeeel te veel water gegeven wat er in is geresulteerd dat ik rouwvliegjes heb. Zijn mijn planten nog te redden? Hij heeft zelfs mijn Sanseveria teveel water gegeven waardoor die ook rouwvliegjes heeft. Lul.

Ik ging naar aanleiding van de strelitzia van @Daytona eens kijken hoeveel mijne gegroeid was in een jaar :no_mouth:

Vorig jaar maart
Screenshot_20210327-161521_Dropbox

Nu (moet binnenkort echt een grotere pot dus het verpotten wordt nog wel even een dingetje. En hij raakt inmiddels ook het plafond aan dus ook maar op de grond zetten

16168582657094390689656357292828

Op werk hebben we heel veel planten dus heb gisteren heel stiekem een streng afgeknipt en er stekjes van gemaakt
16168584057358121814071845419965

17 likes

Ik hoop niet dat ie in dit tempo door groeit haha

Ik vrees de situatie in mijn huis over een jaar of 3 als ze allemaal in leven blijven :joy:

1 like

afbeelding

Hoe heet deze plant? Onze nieuwste aanwinst :yum: Het lijkt een aglaonema, maar welke soort?

5 likes

Haha wat een chaosplant is dit! Ik heb drie hele lange stokken gekocht, hem goed opgeknoopt en lekker ingesprayd :slight_smile: nu afwachten. Ik ben alleen bang dat hij vanaf begin af aan te weinig licht gehad heeft (we woonden toen in een heel donker huis) en daarom zo slungelig is geworden.

afbeelding afbeelding

2 likes

Ja kan natuurlijk altijd ‘opnieuw’ beginnen door de plant te kortwieken en de slungelige takken te stekken en erbij planten als ze wortels hebben.

Oh ja goed idee! Nou is dit al een stek van een andere die ik had, maar ik heb er nog een paar. Ze erbij planten is een goed idee. Had ik nog niet aan gedacht :slight_smile:

1 like

Mooi! Mag ik vragen hoe je shop heet?

Oh ik vind ze allemaal heel leuk! Vooral de hibiscus, nog nergens eerder gezien!

1 like

Ik ging voor de begonia, maar toen lag de hibiscus ook opeens in m’n mandje :sweat_smile: Hopelijk is m’n vriend niet thuis als het geleverd wordt

Oh wat interessant, ik dacht altijd dat je iets fout deed als je die kleine niet zo groot krijgt. Ik heb een zo’n echt grote van 20 jaar oud, maar vind het wel super spannend om die te stekken. Maar misschien toch maar es proberen dan :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Ovenschaal Ja dat is Hector! 20 jaar oud en bijna 3 meter hoog, hij heeft net 2 nieuwe bladeren zo groot als een wcbril gekregen dus hij is in de bloei van z’n leven!

5 likes