Het Plantentopic #2 (Deel 1)

:relaxed:

afbeelding

61 likes

Heeel vet!!

1 like

Wauw! Mooie kast heb je ook!

Ik heb mijn caladiumbulbs denk ik in te grote potten gepoot. Ben een beetje bang dat de aarde te nat gaat blijven (heb wel een heel luchtige mix gebruikt, en binnenpotten met drainagegaten). Twijfel nu of ik ze in kleinere potjes zal zetten, maar weet niet goed of het slim is ze weer uit te graven

Bedankt voor de tip! Heb het eindelijk aangedurfd om mijn grote te stekken.
afbeelding

7 likes

Helemaal blij met deze vondst bij het plaatselijke tuincentrum :smiling_face_with_three_hearts:
image

15 likes

Weet iemand wat voor plantje dit is?

IMG_20210328_180142765_MP

Misschien Alocasia Lauterbachiana?

Lijkt een zebrina

Jaaa dat is hem inderdaad!
@MangoMango dat dacht ik inderdaad ook, maar de blaadjes zijn langer en denk dus eerder wat philo zegt, maar thanks anyways!

Ik heb mijn neemolie mengsel waarschijnlijk te sterk gemaakt. In combinatie met de zon en warmte op mijn kamer zijn de bladeren flink aangetast met bruine vlekjes. Zo zonde…

Hallo allemaal,
Vorige week werd ik overweldigd door een plotselinge intense wens om meer planten in huis te hebben (is het het voorjaar? Word ik oud?) En heb direct van alles uitgezocht en besteld. Gisterenavond zelfs begonnen met het lezen van de hele rits plantentopics die aan dit topic vooraf gaat en ben dus nog niet helemaal hier aanbeland, maar wilde wel een vraag stellen.

Ik heb namelijk 2 katten, waarvan eentje nogal graag kauwt op alles. Daarom nu alleen ‘niet giftige’ planten besteld. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden jullie rekening met huisdieren bij het uitzoeken van planten of zetten jullie ze dan gewoon op een hoge kast of hangen jullie ze op? Mijn katten zijn altijd binnen, dus vind het een beetje een risico :sweat_smile:

2 likes

Oeh vanmiddag naar een groot tuincentrum met mijn moeder. Helemaal zin in!

Ik hou wel echt rekening met welke planten ik koop. Op plekken waar de kat altijd kan komen (woonkamer, keuken, hal) hebben wij alleen maar niet-giftige planten. Giftige planten heb ik maar heel weinig, maar deze staan op plekken waar de kat alleen komt als wij er bij zijn, zoals op het kantoor.

Onze kat houdt ook heel erg van knabbelen aan de planten en graven in de potgrond :sweat_smile: Dus ik durf het gewoon niet aan om giftige planten neer te zetten.

3 likes

Bedankt voor je reactie!! Ik was al bang dat ik overbezorgd was, maar ben dus niet de enige haha. Heb je suggesties voor mooie niet giftige planten? Wat zijn de favorieten in jouw collectie?

Ik heb nu pannenkoekplant, bananenplant, graslelie, goedpalm en nog een paar besteld :smiley:

3 likes

Je hebt al veel van mijn favorieten, haha! Ik vind verder calathea’s heel leuk en ook veel palmen zijn niet giftig.

1 like

Mijn katten eten alleen mn olifantenpoot, en verder niets dus ik houd er geen rekening mee. Ze moeten ook wel enorme hoeveelheden kauwen om ziek te worden van de meeste planten. Je kunt ook planten wat hoger zetten, op plankjes of in kasten.

afbeelding

Wordt dit een nieuw blad?! Of een luchtwortel? (Bovenste lichtgroene puntje)

1 like

Luchtwortel, blad komt uit de stengel van het nieuwste blad.

1 like

Ja, dat dacht ik ook inderdaad maar had stiekem hoop dat ik het mis had, haha. Ik wil nieuwe bladeren! :sweat_smile: Ik blijf ook onder de indruk hoe snel zoiets ontstaat. Gisteren was er nog niks!

3 likes

Ik voel ongeveer 3x per week aan de jongste stengel of er alweer wat nieuws komt dus ik snap je haha