Wowwww mijn pilea is aan het bloeien? Nog nooit gehad!
Mijn bananenplant groeit gestaag door, maar de nieuwste bladeren worden steeds smaller, hoe komt dat?
Ik gebruik eigenlijk altijd de aarde van Intratuin, soms AH. Ik doe hier voor sommige planten wat perliet bij, maar eigenlijk nooit iets speciaals. De standaard aarde werkt hier goed genoeg, de planten staan er mooi bij en groeien prima.
Weet iemand dit?
Oh ja ik vind deze geweldig! Wil deze ook ooit nog eens aan mijn collectie toevoegen
Nou, je weet me te vinden
Ik heb sinds kort een erwtenplantje (na er al 2 vermoord te hebben door teveel water te geven). Ben van plan hem nu alleen een dompelbadje te geven als de erwtjes wat slapper worden, dat is nu na 1 week uit het tuincentrum. Hoe houden jullie die van jullie in leven?
Mijn strelitzia is wonder boven wonder een blad aan het uitrollen dat al ongeveer een jaar niks deed, maar ik heb het idee dat het blad te laag begint waardoor hij een beetje vast lijkt te zitten in de steel:
Is dit problematisch, en zo ja: kan ik ‘m op een of andere manier helpen?
Hahaha niet, ik heb hetzelfde probleem. Hele mooie volle gekocht maar nu als een gek aan het stekken om hem zoveel mogelijk te redden… wat een ellende. Ik wist al toen ik hem kocht dat ik weinig water moest geven maar gelijk bij de 1e keer is het al fout gegaan
Ik denk in het tuincentrum al dan eigenlijk. Soms denk ik dat de enige manier iets met deze plant te kunnen is gelijk stekken als je eentje koopt omdat je er vanuit moet /kan gaan dat de plant wortelrot heeft.
Dat vermoeden heb ik ook, ik probeer nu dit potje maar op te vullen. Het is een string of tears denk ik, maar dat maakt in de verzorging niet uit.
Op een plek hangen met veel licht en waar je m vergeet. Ik geef de mijne Max eens in de maand een dompelbadje en is al 3 jaar niet verpot dat laatste moet wel echt binnenkort.
Ja ik doe het op dezelfde manier, wat neer komt op 1 keer water per 4 weken ongeveer. Hij doet het super!!!
Haha oke danwacht ik nog even een week of 3!
Ik vond planten nooit zo leuk maar nu wel Ik heb o.a. een strelitzia en de Plantsome-app. Ik weet dat men dat niet altijd een goede app vindt hier maar anders vergat ik de planten echt regelmatig water te geven.
Alleen bij de strelitzia geeft hij elke week de melding om hem 700ml water te geven. Dat lijkt mij wat veel en vaak en dat is ook zo want onderin de pot zat voor de 2e keer een laag water die ik eruit heb gegooid.
Ik heb even een rondje internet gedaan en daar vind ik dat hij steeds kleine beetje water moet krijgen en als de potgrond droog is dat hij weer mag. Maar dan nog steeds kan er onderin water liggen. Hoe doen jullie dat, steeds dat water weggooien? Het kan ook zo zijn dat er onderin geen water ligt als ik ‘m minder water geef. Dat ga ik wel even testen.
Nouja jeetje wat is m’n vraag Hoe weten jullie hoe je de planten moet verzorgen? Gevoel en jezelf inlezen?
Hmm neemt de grond wel water op nog? Of loopt het water direct door de pot de schotel in? Als dat het geval is moet ie misschien verpot worden denk ik, nieuwe aarde krijgen.
@batallador oh zou kunnen, twee heel kleintjes!