Oh ik zal eens kijken wat er gebeurt wanneer ik hem weer water geef! Heb de plant sinds 5 april dus zou wel snel zijn moest hij verpot moeten worden.
Oh ik geef juist dat soort planten water totdat het eruit loopt @ZusjevanJoost. Dan heb je de meeste kans dat de hele aarde nat wordt en geen patches droog blijven waardoor daar geen wortels kunnen groeien. Ik doe het dus ook bij de wasbak.
Als je goed doorlaatbare aarde hebt dan hoort het ook erdoorheen te lopen.
Ja dat klopt, dat doe ik ook! Maar als de grond kurkdroog blijft aanvoelen terwijl je net water hebt gegeven kan het zijn dat ie heel erg uitgedroogd is en het water niet meer opneemt dacht ik.
Oh wat een gedoe wel! Maar klinkt ook wel logisch, een soort onderdompel-idee.
Ik ga voelen hoe droog de aarde is nav @EllaFitzgerald en dan als dat ok is de pot steeds leeggooien uit het raam. Dat is voor mij de makkelijkste werkwijze denk ik want de plant staat op zolder op mijn slaapkamer.
Ja die gaan weer uitlopen, die onderste iig boven kan ik niet goed zien.
Ik heb net kleine vliegjes in mijn planten ontdekt. Ik kan ze niet goed beschrijven want je kan ze amper zien! Ze zijn heel klein en zwart en ze vliegen constant rond laag bij de potgrond. Heeft iemand een idee welke vliegjes dit kunnen zijn?
Rouwmuggen!
Bedankt! Ik had al een vermoeden Kan ik deze best met aaltjes bestrijden?
We hebben gezinsuitbreiding gehad, jeuh! Deze twee knapperdjes zijn bij mij komen wonen:
https://www.instagram.com/p/CN2DL3VjoUG/
En ik heb een half jaar terug een Monstera aangeschaft. Hij leek in eerste instantie niet zoveel te doen maar nu rollen er bijna aan de lopende band nieuwe bladeren uit. Ik kan hier echt zo van genieten:
Jazeker! Je kan ook nog van die gele plaatjes nemen om de al uitgekomen vliegjes te vangen maar dat heb ik niet gedaan, aaltjes zijn top!
Ik heb sinds een paar dagen een pannenkoek plant. Maar die is best verwilderd. De vorige eigenaar heeft het niet goed verzorgd denk ik. Als ik plaatjes op internet zie dan doet hij er veel mooier uit. Iemand tips hoe ik hem ook zo mooi kan maken.
Ik kan er ook helemaal naast zitten maar volgens mij is dit een oost-indische kers en geen pannenkoekenplant. Ik ken die eigenlijk alleen maar als tuinplant dus ik weet niet zo goed of en hoe je die er in een pot wat netter uit kunt laten zien.
Oost-indische kers:
Dit is inderdaad denk ik wat @Leilouka al zegt een Oost-Indische kers, helaas geen pilea. Wel een leuke plant voor buiten trouwens!
Whahahaha je heb helemaal gelijk. Mijn god zeg vond het al raar dat hij er zo uit zag. Ik lig helemaal dubbel hier
Ik heb een Philodendron uit het plantenasiel in de buurt gered en ik vroeg me af wat voor grondmix dit is? Het ziet er heel luchtig uit en het stekje lijkt het goed te doen, maar is dit ook geschikt voor andere planten? Ik moet mijn andere planten binnenkort ook verpotten en ben bang voor wortelrot, dus ben op zoek naar een luchtere mix.
Ik denk kokos potgrond icm met perliet? Niet 100% zeker
@Sok Mijn kokospotgrond is heel anders, hele losse mini fladdertjes aarde en droger. Dit lijken meer losse klompen.
Die witte steentjes zijn wel perliet. mijn Philo’s doen het trouwens uitstekend op gewone potgrond of kokospotgrond met een beetje perliet.