Het Plantentopic #2 (Deel 1)

@Sok ja ik twijfelde al, het heeft ook wel wat weg van boomschors maar dat is wel een gekke combinatie met perliet?

1 like

Misschien gebruiken ze in het asiel gewoon wat ze omhanden hebben?

2 likes

Lijkt iets van orchidee schors.

2 likes

Dit dacht ik ook. Zelfs grovere kokosvezelstukken (die voeg ik zelf nog toe aan kokosgrond) zijn niet zo hard. Dit ziet er inderdaad uit als die stukken waar orchideën normaliter in worden verkocht, maar dan donkerder?

3 likes

Bedankt @Stofdoek @apeiros @WhereTheLightIs @Amethista! Dan is dit misschien toch niet de beste mix en hou ik het bij gewone potgrond haha.

2 likes

Ik krijg allemaal hoyabloemen! Zo leuk! :slight_smile:

10 likes

@Sjern die plant ziet eruit als edamame-boontjes! Leuk :smiley:

Kan ik deze hortensia nog tot leven wekken? En zo ja: hoe? Er zitten heel veel verdorde takken tussen.

Samenvatting

2 likes

Ik gebruik dit zelf altijd voor planten die luchtige grond willen. Potgrond + bast + perliet (+wormenmest) en valt zeer in de smaak hier juist!

2 likes

Hij… is superlevend? Even dooie takken wegsnoeien :slight_smile:

6 likes

Haha ja? :sweat_smile: Er zitten echt veel witte takken tussen die je als twijgjes kunt breken. Voor m’n gevoel geeft hij al 2 jaar amper bloemen. Maar die dode takken eruit zou kunnen helpen dus? Dan ga ik dat doen.

2 likes

Hij loopt vanzelf weer uit! Snoei je hem ieder jaar na het bloei seizoen?

Ik woon hier nu 9 jaar en heb er nog NOOIT iets mee gedaan :cowboy_hat_face: Dus dat wil ik vanaf nu op gaan pakken!

2 likes

Hahaha!! :rofl: Nou, goed dat je het nu oppakt! Genoeg tips op internet te vinden maar terugsnoeien is wel echt noodzakelijk om meer knoppen te krijgen. Komt goed :slightly_smiling_face:

1 like

Ok dan ga ik dat doen even googelen. Dank je! :relaxed:

Mijn croton is vrij kaal. De onderste bladeren zijn allemaal gevallen. Dus heb een lange steel en bovenop vol. Is er een manier om de onderkant te laten groeien zonder drastisch te knippen en opnieuw te wortelen?

1 like

Mijn Hoya Bella zit ook weer helemaal vol met bloemen, zooo mooi

32 likes

Dusss nog even over mijn bananenplant:

Oeps

Maarre ik heb m al een keer verpot begin van het voorjaar en een ruim grotere pot gegeven, als ik m nogmaals verpot is dat ok? Hoe grote pot hebben jullie?

1 like

Dit was bij mij ook gebeurd maar de bladeren komen nu aan de onderkant terug, die groeien dan vanuit de stam. Heb je wel geduld voor nodig.

Wat heb je daarvoor gedaan?

Ik heb zelfs een zak erom gedaan voor vochtigheid en eventueel meer groei. Maar niks.

Schitterend…! :smiling_face_with_three_hearts: