Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ok dank je wel! Hij heeft al jaren heel weinig bloemen gehad dus denk/hoop dat het helpt nu ik ‘m weer eens gesnoeid heb!

2 likes

Croton

1 like

Oh, flink water geven, deze moet altijd licht vochtig staan. Zo heb ik de mijne ook kunnen redden (zat geen blad meer aan)

1 like

Mijn dahlia’s zijn best snel lelijk geworden. Weet iemand toevallig wat ik fout doe?

1 like

Bij mij gaan de bloemen gewoon na een tijdje ‘dood’ dan knip ik ze af onder de kop en komen er ergens anders weer bloemen.
Dahlia’s zijn ook gevoelig voor luizen, daar kan je nog naar kijken.

Ze gaat zo goed!
Had vooraf echt niet verwacht dat er zulke grote bladeren uit de knol zouden komen. Vind caladiums wat dat betreft wel hele leuke/dankbare planten.

34 likes

Wat mooi! :heart_eyes:

2 likes

Wat mooi! Die van mij is niet meer gaan groeien na z’n winterrust :frowning:

1 like

Ja zo mooi hè!! Die van mij begint nu ook op te komen. Hij heeft al 4 sprieten die omhoog zijn gekomen maar nog niets doen en 1 die nu uit gaat komen, ben zo benieuwd hoe groot het blad word.

1 like

Ah wat jammer! Heb je 'm in de aarde bewaard, of in het donker? Ik moet zeggen dat deze Candidum (en ook mijn Spring Fling) knollen zijn die ik in februari heb gekocht.

Wel had ik al een Miss Muffett van vorig jaar, waarvan ik ik tot eind februari de knollen in een zakje in de lade heb gestopt. Toen ik ging kijken waren ze al begonnen met schieten. :eek: Of dit een waterdichte methode is, weet ik niet.

@DrWrenKingston ja echt niet normaal! De voldoening is ook des te groter vind ik omdat je het ‘zelf’ opkweekt. Welke caladium heb jij?

1 like

Ik zit hier al vanaf begin maart mijn Caladium knollen uit de grond te kijken. Ik heb de knollen (5 verschillende) vorig jaar aangeschaft en heb ze dit jaar allemaal uit elkaar gehaald en door elkaar in de grond gestoken, bij wijze van experiment. Wilde eens weten of het lukt om in één pot verschillende soorten/kleuren te kunnen krijgen. Heel lang gebeurde er niks dus ik was al bang dat ik alles keihard vermoord had maar sinds een week komen de eerste puntjes boven de grond uit. Zal volgende week eens een foto maken, als er wat meer te zien is :relaxed:

4 likes

Woah, mijn maranta heeft echt een zalig blad gemaakt!

En mijn philodendron melanochrysum gooit nu het ene blad na het andere eruit! Opgekweekt vanuit een wetstick, dus zeer happy hiermee.

27 likes

Damn, dat bovenste blad. Heel mooi!

1 like

Morgen weer naar een van mijn favoriete plekken :raised_hands:t4: Eigenlijk vind ik op pad gaan en ter plekke dingen uitzoeken nog het allerleukst van planten verkopen.

18 likes

ben zo benieuwd hoe elk nieuw mini blaadje er uit komt te zien :hugs:

21 likes

Ik heb ze gewoon in de aarde bewaard. Waarschijnlijk heb ik dat inderdaad fout gedaan dan :cry:

Misschien toch weer op zoek naar nieuwe

Ik denk niet dat 't verloren is hoor! Zou ze in september gewoon uit de aarde halen, laten ‘opdrogen’, in een zakje stoppen en op een donkere plek wegleggen. Wie weet komt er volgend voorjaar toch weer iets nieuws piepen.

2 likes

Ik heb de miss muffet! Vorig jaar groeide hij uiteindelijk echt ver uit zijn pot was een enorme bos. Dat was het eerste jaar dat ik hem had. De knol is bij mij meerdere knollen aan elkaar vast.

Deze foto vond ik even snel terug, niet de beste.
De eerste bladeren waren denk ik heel groot, erna werden ze vooral kleiner.

6 likes

De buit. Sorry voor de niet-hoya lovers. Dan is dit niet interessant. Voor jullie dan deze:

Baby Alocasia black velvet.

11 likes

Mijn Caladium knol is lekker bezig :heart:
Was even bang dat hij dood was, omdat er een maand niks gebeurde. Maar laatste twee weken ging het opeens hard.

9 likes