Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik denk eerder aan een schimmel icm die gele ring. Ik zou al het bruine en gele wegknippen.

1 like

Ik zou ze in een kleiner potje zetten (shotglazen zijn hier ideaal voor🤣) en het plantje dan laten rusten op twee sateprikkers. Hiermee voorkom je dat de blaadjes in het water gaan hangen! Ik zet ze zelf eigenlijk direct in potgrond en dat gaat altijd goed.

5 likes

Duurste plant die ik ooit heb gekocht. Maar de euforie die ik ervaar bij een nieuw blad is enorm haha!

19 likes

Dit plantje was bijna dood en ik wilde het redden. Ik heb het maar afgesneden en deed het in het water. Eigenlijk vind ik dit wel mooier dan in een pot aarde?

21 likes

Iemand een idee wat dit voor beestjes zijn? Ze zitten vooral op m’n rucola moestuintje en overgesprongen op alle andere moestuintjes (wel stuk minder). Hoe kom ik van deze eikels af? :rage:

Luizen!

Gaat hard! Er komen nog drie andere stengels uit van onderen, volgende keer neem ik een grotere pot, had dit niet verwacht nl. :sweat_smile:

25 likes

Mijn strelitzia is definitief ontwaakt uit zijn winterslaap!
Hij groeide vorige zomer super goed en heeft ongeveer een half jaar niks gedaan maar krijgt nu 3 bladeren tegelijk :star_struck: de derde heb ik maar even omcirkeld haha want die is nog erg klein

Voor de volledigheid;

Deze is wel iets van onderen genomen dus hij lijkt nog groter maar is momenteel 1.75 :heart_eyes:

30 likes

Hahaha aww kwik op 30 graden en de strelitzia ziet het ook weer zitten :smiley:

1 like

Haha ja echt een verwend nest, het is niet snel warm genoeg blijkbaar!

1 like

Uhhh wat gebeurt er hier naast mijn bananenplant? Dit heb ik nog nooit gezien. :stuck_out_tongue_closed_eyes: :mushroom:

12 likes

Ik heb net 2 mooie plantjes gekocht alleen op de linker staat geen stickertje. Weet iemand welke dit is? De man van de winkel heeft de naam genoemd en zei dat dit een specialer soort was, maar ik ben de naam vergeten haha.

3 likes

Maybe een pink princess aglaonema/ cherry baby of iets in die richting?

1 like

Jaaa dankje!! Hij ziet er inderdaad uit als een cherry baby.

2 likes

Hij doet het een beetje té goed :sweat_smile:

32 likes

Wat is je geheim? Mijn pannekoek is slap aan het worden :sob:

2 likes

Als de grond altijd vochtig is kan dit gebeuren. Niet schadelijk, maar betekent wel dat je de aarde te nat houdt.

1 like

Geen idee, ik doe niks bijzonders!
Staat op een tafel voor een raam op het zuiden en geef 1x per week een beetje water.

Het grappige is dat er een Peperomia Raindrop naast staat en dat is volgens mij bijna dezelfde plant alleen dan met druppelvormige bladeren en die doet het minder goed :woman_shrugging:t3: Planten blijven soms een mysterie voor mij.

Ah hij leek juist heel droog steeds maar dan ga ik em iets beter in de gaten houden, Thankyou!

1 like

Misschien alleen droog aan de oppervlakte dan?

1 like