Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik voel meestal goed tot onderin, maar ik ben de laatste tijd vrij vergeetachtig dus misschien ben ik dat alsnog een keer vergeten, maar weer goed opletten want van deze heb ik al 2 baby’s in nieuwe potjes en er zijn nu alweer 4 baby’s onderweg. :seedling:

1 like

Ik zag gister op youtube dat iemand waterstofperoxide bij de plant deed. Schijnt goed te zijn voor de wortels? Omdat er veel zuurstofmoleculen inzitten. Iemand die dit wel eens heeft gedaan?

Niet toevallig een huisdier wat af en toe een hapje neemt? Mijn kat heeft het namelijk op mijn begonia gemunt

1 like

Ik heb t wel eens gebruikt tegen rouwmugjes. De planten hebben er niets aan over gehouden iig!

1 like

Hoi allemaal! Mijn philo Gloriosum vertoont ineens deze plekken aan de achterzijde van de bladeren. Aan de voorkant is (nog) niks te zien. Iemand enig idee en tips?

:sob::sob:

Aarde was super nat, dus heb het aarde ververst en de wortels waren niet verrot. Heb toen een paar dagen gewacht en toen een klein beetje water gegeven. Kan ik nog wat doen of is het verloren?

1 like

Teveel water. Dat trekt als het goed is wel weer weg.

1 like

Ik vind het bizar hoe snel deze baby piemel groeit.

In iets meer dan een maand.

12 likes

Oef, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben zondag na een weekje vakantie weer thuis gekomen en heb m even flink verwend met een goede slok water, dus misschien heb ik wel beetje veel gegeven.

Edit: inderdaad! Het wordt al minder

Ik heb een vraagje mijn bananenplant heeft op dit moment 7 baby’s dus eigenlijk wil ik ze wel weg hebben zodat de mamaplant voldoende energie overhoudt. Moet ik de plant uit zijn geheel eruit halen voor het los snijden of kan ik de plant in de pot laten zitten?

1 like

Mijn cactus bloeit! Bizar gezicht zo met die lange stengel haha

48 likes

Ik lees even bij dus late reactie, maar naar mijn ervaring heeft het wel of niet zonnig staan niets te maken met de witheid van de bladeren. Het wit zit namelijk in de stengels/bladeren, dus het ligt er maar net aan uit welk stukje van de stengel een nieuw blad groeit. Je zou kunnen overwegen om een heel wit blad af te knippen omdat de kans dat die het niet overleeft best groot is (en dan hopen dat ie op een ander punt een wat groener blad maakt).

1 like

Ik had toen een tutorial van mamma botanica gekeken hierover en m’n baby en moederplant doen het goed

1 like

Kunnen jullie zien voor ongedierte dit is? :cry:
Het is wit, klein en rond. Lijkt op een spinnetje, maar het is geen spint geloof ik.

Bladluis denk ik

1 like

Wauw :heart_eyes:

1 like

Mijn monstera maakt maar.op 1 stengel nieuwe bladeren. Hij groeit dus alleen naar omhoog, maar blijft zo smal.
Ik heb een halfjaar geleden de bovenkant er af geknipt in de hoop dat die onderste bladeren meer zouden gaan groeien + vertakken, maar hij is gewoon alleen verder gaan groeien op een vertakking van die langste stengel.
Iemand tips hoe ik hem voller/breder kan krijgen?

Dat is gewoon hoe die plant groeit. Je kunt 'm stekken en de nieuwe stekken erbij zetten om hem voller te laten lijken.

3 likes

Ik denk dat je geen 'klassieke; Monstera hebt, maar een andere versie. Ik las dit weekend dat er diverse soorten zijn die hierop lijken, maar dus anders groeien. Misschien even googlen naar welke het zou kunnen zijn.

Ja klopt @LunaLovegood dit is geen monstera maar een rhapidophora tetrisperma! Geloof wel dat ze ongeveer op dezelfde manier groeien dus voor die vraag maakt het niet zoveel uit haha

3 likes