Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Thanks en @Koalabeertje en @crazyplantlady ! Dan ga ik stekjes erbij zetten. :+1::blush:

1 like

Je kan ook omarmen dat deze plant zo groeit, ik vind het juist heel leuk en er zijn veel opties mee!
Zoals om een tak:

Of een vormpje:

Of om een lamp oid:

Of tegen de muur:

30 likes

Naar aanleiding van een filmpje dat ik tegenkwam op Instagram zelf maar eens een zoete aardappelplant proberen kweken.

Great success!

23 likes

Weet iemand waardoor het witte op mijn monstera variegata maar bruiner blijft worden? Ik heb het blad nu bijna 2 maanden en sinds 2 weken zit er een bruin vlekje dat telkens maar groter wordt. Hij staat eigenlijk bijna nooit in de felle zon, maar wel dicht bij het raam en heb eigenlijk ook niet zoveel veranderd sinds dat ik het blad heb. Ik dacht dat de lucht misschien te droog was, maar sinds kort hebben we een luchtbevochtiger, maar dat lijkt niet te helpen. Kan het zo zijn dat het mos misschien te nat is? (Er ligt geen water in de bodem van het glas) Of zou het toch te veel of te weinig zonlicht zijn? De wortels zien er verder wel prima uit en er groeit een nieuw blad.

De stek ongeveer 4 weken geleden

Nog wat andere plantjes :sparkling_heart:

Oxalis crazy plum met bloemetje en nieuw milk confetti blad

6 likes

Er gaat hier echt iets heel erg mis en ik weet niet wat? De watermeter zegt dat hij genoeg heeft, hij heeft veel indirect licht, ik spuit hem regelmatig in, hij is onlangs omgepot. Ik heb echt geen idee! :cry:

Heeft hij niet te veel water?

1 like

Ik weet het ondertussen echt niet meer… zou kunnen. Misschien maar es met rust laten en kijken of er nog wat gebeurt.

Bruine is imo een schimmel. Daar is dat witte heel kwetsbaar voor. Eraf knippen met wat extra ruimte eromheen werkt bij mij!

Is dit een vredeslelie? Dat zijn ook echt dramaqueens.
Even de pot goed onder de kraan houden, water eruit laten lopen aan de onderkant en dan staat ie hopelijk morgen weer goed!

1 like

Oh shit! Het bleef een tijdje best oké, maar sinds een paar dagen is het echt zo veel erger geworden. Misschien toch maar afknippen dus en hopelijk wordt het niet nog erger. Het was ook best bewolkt de afgelopen dagen dus heb ook een groeilampje gekocht, hopelijk helpt dat? En is het al tijd om de stek in de potgrond te zetten? Misschien heeft hij niet genoeg energie om te groeien. Help haha :laughing:

Groeilampje is denk ik niet nodig en heeft ook niks te maken met die bruine plekken, maar wel heel handig vanaf de herfst of op een donkerder plekje in je huis. Als er genoeg wortels aanzitten mag hij in aarde hoor!

1 like

Huilen, mijn nieuwe blad van mijn monstera variegata is helemaal groen :cry:.
Maarja, aan de andere kant ik ben blij dattie blaadjes uitperst!

2 likes

Yes, naast de Syngonium Albo Variegata nu ook de Red Spot binnen. Begin die Syngoniums nu toch wel iets leuker te vinden.

29 likes

Deze groeien ook mega snel! De albo iig. Heeft al 3 nieuwe bladeren eruit gegooid bij mij, in 1.5 maand tijd.

Nou ja, zo lang heb ik ze meestal niet staan om dat mee te krijgen :rofl: Maar dat ze makkelijk zijn sowieso. Echt een fijne plant voor beginners bijvoorbeeld.

1 like

Oh ja, ik heb trouwens laatst weer allerlei leukerds ingekocht voor mijn webshop. Zal ze in een spoiler zetten.

Planten

Peperomia Polybotrya Variegata Raindrop

Scindapsus Silvery Ann

Syngonium Albo Variegata

Baby Alocasia Black Velvet

14 likes

En ik zal stoppen met spammen hierna maar speciaal voor jullie een primeurtje. Vanaf augustus zijn jullie allemaal van harte welkom bij de nieuwste plantenwinkel in de hoofdstad van de provincie Noord-Brabant.

105 likes

Wat gaaf!! Gefeliciteerd en spam je wel de aanloop/voorbereidingen/het assortiment? Leuk juist.

2 likes

Wat leuk, gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd! Excuus om een nieuw plantje te komen halen. Super leuk!

2 likes