Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ahhhh echt leuk @Lula!!

1 like

Wauw wat leuk!!! Als ik daar weer eens ben kom ik zeker langs!

2 likes

Wow wat ontzettend leuk, gefeliciteerd!

1 like

Omg wat leuk! Wil je me pb’en waar? :smile:

1 like

Dat gaat idd echt goed! Heb je ze gewoon in de grond gezet?

Omg wat vet! Gefeliciteerd!

1 like

Ah oke, goed om te weten. Ik heb ook stukjes van de monkey mask op water staan, maar volgens mij ging de vorige keer rotten ofzo? Het water was iig heel goor. Had je het extra vaak verschoond?

Ohh wat leuk!! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Wat leuk dat hij meerdere blaadjes per stengel heeft gemaakt!

@Lula niet stoppen met spammen hoor, hoe vet joh een eigen plantenwinkel :star_struck:

2 likes

Haha lekker goor. Ik was verhuisd en die plant ging niet meer zo lekker, veel bladeren eraf gevallen. Dus heb veel stukken gemaakt: stukken enkel stengel, wel nodes en wortelpunten maar geen wortels, en stukken met nodes en wortels die onder de grond hebben gezeten. Allebei nu op water gezet. Zou nice zijn als er net als bij jou weer bladeren uit komen groeien.

2 likes

Ik heb dit laatst ook gedaan: inderdaad op een vensterbank met felle zon en water 1x per week verschonen. Binnen 2 weken wortels en nu een mooi vol plantje :smiley:

@Ovenschaal dat weet ik ook niet… toevallig is de stek dan wel de plek waar nu de nieuwe bladeren telkens uitkomen maar of het andere deel van de plant dan door gaat met bladeren maken… ik dacht dat het snijpunt nieuwe groei stimuleert?

1 like

Wat vet! Ga je m alleen runnen? Als ik in de buurt woonde had ik m’n cv al opgestuurd. Werken met planten me droom :cry:

1 like

Thanks iedereen!!

@Kauai ja en nee, maar dat licht ik nog wel een keer toe als het zover is :wink:
Ze hadden trouwens vacatures bij Stek zag ik!

1 like

Vorig weekend heb ik mijn chinees lantaarnplantje een dompelbad gegeven en ze is helemaal gelukkig! Kijk al die nieuwe felgroene blaadjes, zo leuk.
Wilde de plant iets voller maken dus ik had een stukje stengel afgeknipt en in het water gezet (blaadjes bleven droog) maar waar ik het had afgeknipt is gaan rotten (of het werd zwart in elk geval) . Denk dat het dan maar gewoon een lange slungel blijft, ook goed.

12 likes

Oh gefeliciteerd! Dat is echt super leuk nieuws. Die locatie is ook nog eens heel goed bereikbaar vanuit Belgiƫ, dus ik ga zeker eens langskomen!

Ik heb altijd ruzie gehad met string of hearts ben nu over naar string of spades en weet niet wat ik anders doe maar deze is veel makkelijker.

3 likes

En @QueenOfEngland Fijn om te horen dat ik in elk geval niet de enige ben!
Die spades ziet er ook gezellig uit, moest ik die ooit tegenkomen ga ik die ook eens proberen.

1 like

Is mij ook nog nooit gelukt met deze plant.

2 likes

Zo jammer… De mijne heeft maar 8 sliertjes. Had op iets meer volume gehoopt haha.

Ik heb ook wel eens geprobeerd te stekken (ik heb de variegated versie) en ook nog niet gelukt.

1 like