Is dat niet gewoon verkeerd geprijsd en had dat niet 14,95 moeten zijn?
Zo jezus, wat overdreven. Ik verkoop ‘m voor 49,99. Het is een Syngonium Red Spot.
Hoi! Ik kan je geen pm sturen, maar ik zou graag je winkeltje willen zien om eventueel iets te bestellen. Ik verbaas me steeds meer over de prijzen in tuincentra…
Etsy Bladgoud
Ik wilde alleen alle aarde eraf (las dat dat kan helpen met spint), maar toen viel ie in tweeen.
En vond ook deze nog
Oh die “knolletjes” kun je dus heel makkelijk stekken! Dat heb ik laatst ook gedaan, dan krijg je allemaal baby alocasia’s.
Dit zijn denk ik 5 van die knolletjes samen (heb ze zoals je aan de bovenste foto ziet te laat uit elkaar gehaald ). Je kunt ze gewoon in een bakje met een klein laagje water leggen om ze te laten wortelen!
Ja ik had er begin van het voorjaar ook wat, maar die zijn niets gaan doen. Dus nu een nieuwe poging.
Wel gaaf zo!
Oh het gaat deze keer vast lukken! Deel je het hier als ze gaan groeien? Vind dit soort dingen altijd leuk om te volgen haha
Ja doe ik Heb een pot met hydrocultuur staan met een aantal en een bakje met deksel met een paar anderen
Ja hier nu ook denk ik! Die roze uitsteekseltjes zaten blaadjes aan maar die groene flubbers doen wel wat ze moeten doen volgens mij.
Waar ik hem heb afgeknipt is het wel weer zwart aan het worden maar misschien is dat geen ramp.
Sluikreclame!
Ik heb dus echt al minstens 6 weken een Monstera-stek op water staan, maar hij wortelt echt nauwelijks. Hij heeft wel grote bladeren, maar het duurt echt extreem lang bij deze. Een kleinere had een paar weken terug al wortels, al hangen die bladeren dan weer slap.
En heb vandaag ook de Alocasia Zebrina in 2 planten gescheurd. Heb ook nog 2 knolletjes gevonden hoop dat ze het gaan redden.
Heb je echt 1 plant in tweeen gescheurd of waren het al 2 planten in een pot? Indien het eerste ben ik heel benieuwd hoe!
Het was een plant met een volgroeide pup, dus min of meer wel 2 planten (al zat de pup wel deels aan moeders vast). Maar ik heb alle wortels uit elkaar gehaald en ook alle aarde eraf. Heb wel een heel klein beetje moeten scheuren dus dat heel voorzichtig gedaan.
Dit is wel een duidelijk filmpje (waarbij je niet echt hoeft te kunnen verstaan wat ze zeggen): https://www.youtube.com/watch?v=fT6uNRzf73k
Ohh ik hoopte echt 1 plant m’n zebrina doet het niet supergoed dus het zou wel goed zijn om deze te scheiden.
Je hebt wel echt een tweede stronk nodig om te kunnen splitsen. Al gekeken naar de staat van de wortels?
Ja dat is allemaal prima, maar hij heeft nu al een twee keer gehad dat een nieuw blad als ie nog heel klein is al bruin wordt/dood gaat. Ik ben er nog niet achter waarom.
Ook geen beestjes ofzo? Of ligt het aan de standplaats? Voeding? Aarde misschien?
Volgens mij allemaal goed, ik ga 'm maar eens verpotten binnenkort en kijken wat er gebeurt. Hij staat al jaren hier en opeens vond ze het niet meer leuk, dat zijn altijd de lastigste haha. Dankjewel!