Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hier zijn ook al heel wat calathea’s gesneuveld inderdaad. Ik heb er nu nog 2 (maar 1 heb ik opgedeeld in 5), maar 1 heeft sowieso beestjes.

Pff ik ben bang dat mijn erwtenplantje doodgaat. Hij heeft bovenop allemaal snotterige erwtjes en is kletsnat :frowning: En dan geef ik hem nog wel water vanaf onderen (nou ja, bijna altijd).

@Philo Geldt dat voor alle vetplanten?

1 like

Ja naar mijn idee en ervaring wel. Heb ook nog nooit een vetplant vermoord door verwaarlozing aka geen water geven, wel door ze te veel water te geven zelfs als ik dacht dat het oké was. Of je koopt er een die eigenlijk al vermoord is in het tuincentrum door te veel water, dat zijn die erwten vaak ook.

Wel heel trots en blij met mijn pannenkoekplant :smiling_face_with_three_hearts:
Kreeg hem als mini stekje

37 likes

De erwten waren hier wel in goede conditie toen ik ze kocht. En toen ik ze had ook wel, maar heb ze 1 keer vanaf boven water gegeven (vorige week of zo) en meteen drama blijkbaar :sweat_smile: Maar ik verwaarloos vetplanten en cactussen trouwens sowieso wel. Geef ze zelden water, haha. De erwten wat meer, maar ook niet heel vaak.

Mijn maranta 10-7-2020 (volgens mij 8 bladeren)

En nu:

Ik tel 30 of 31 bladeren (aan de uiteinden zitten ze wat op elkaar, slechte foto) en er komen er nog zeker 4 aan :smiley:

Ik zet 'm snel weer terug op de kast :grimacing:.

14 likes

Heeft iemand trouwens een idee wat voor hoge plant ik achter de eettafel kan zetten? Moet wel een plant zijn die veel licht (en een beetje zon) wil en in de winter dicht bij een verwarming staan niet te erg vindt. Ik zoek wel iets hoogs, liefst katvriendelijk en niets met sprieten. Monstera’s en Alocasia’s heb ik al qua grote planten.

2 likes

Een strelitzia? In de winter dan wel even bakje water op de verwarming zetten omdat anders de lucht te droog kan zijn. Verder kan hij prima in de zon.

1 like

Ja, zat ook al aan een stretlitzia te denken of aan een palm, maar daar gaan de katten aan. Of misschien een geldboom, maar ik weet niet of die veel licht willen. Mijn Alocasia Polly stond hier even, maar die leek het niet te waarderen.

Jouw boekenkast :smiling_face_with_three_hearts:

Ja, ben ik zelf ook heel blij mee :heart_eyes:

Denk dat een stretlitzia er wel mooi staat, die zijn volgens mij ook vrij slank (aan de foto’s te zijn). Heb net even mijn Monstera er neer gezet, maar dat ding is een echt monster aan het worden (in een halfjaar al 10 nieuwe bladeren!) en te breed voor die plek.

3 likes

Ik heb het bruine er voor het grootste gedeelte af geknipt en het is gelukkig niet erger geworden. Het nieuwste blad is ook uitgerold :smiling_face_with_three_hearts:

9 likes

Stretlitzia gekocht naar de tip van hier :grinning: En staat hier mooi. Hopelijk gaat ie het ook goed doen. Hij komt uiteindelijk op de grond trouwens.

12 likes

Huhh die steeltjes zijn bloemen nu! Nog nooit gezien

6 likes

Nieuwste aanwinst :heart_eyes:

Plantenhoekje

13 likes

Het is gebeurd…ik heb trips ontdekt op een plant in m’n keuken.

Ik had ook trips, maar heb toen deze spray gekocht: https://www.amazon.co.uk/Provanto-84436674-Ultimate-Bug-Killer/dp/B007WBLBMG en die werkt echt super goed. De spray heeft ook geen schade achtergelaten op de planten. 10/10 would buy again, maar de trips zijn weg :+1:t3:

2 likes

Bedankt voor de tip, kan deze helaas niet bestellen want ze leveren niet naar Duitsland. Ben aan het kijken waar ik hem wel kan bestellen. Heb de plant nu in de badkuip gezet en helemaal ingesprayed met neem olie. Ga vanavond de schade inventariseren.

Ah balen, misschien kun je een soortgelijke spray vinden. Zo vervelend met trips, succes!

Mooie, waar hem je hem vandaan? De Intratuin hier verkoop alleen maar beschadigde bijna. :frowning:

Deze ficus lyrata groeit echt al 4 jaar super goed in onze badkamer, maar echt tijd dat ie uit deze pot gaat. Maar hoe krijg ik dit er uit zodat de wortels niet al te veel beschadigen?! :tired_face: