Welke alocasia heb ik eigenlijk gekocht?
Oh ik wil deze cactus nog graag delen die bij mijn ouders staat haha.
Welke alocasia heb ik eigenlijk gekocht?
Oh ik wil deze cactus nog graag delen die bij mijn ouders staat haha.
Dit is een Alocasia Black Velvet. Deze worden maximaal 30 cm (of iets groter, maar niet veel meer).
Volgens mij heb ik iets heel stoms gedaan ik had mijn prachtige strelitzia van 1.75 verplaatst naar een plek met meer zon, alleen kom ik er net achter dat een meter daar vandaan een plant staat met trips.
Deze plant heb ik inmiddels buiten gezet alleen ik weet niet zo goed wat nu te doen met m’n strelitzia. Preventief behandelen met…? Ik lees zo veel verschillende tips dat ik het even niet meer weet
Ik zou hem preventief behandelen met roofmijt.
Ik vroeg mij gisteren precies hetzelfde af!
Heb t gevonden! Balsemwormkruid.
Het rook echt sterk en super herkenbaar, maar het ruikt dus blijkbaar naar etherische oliën.
Dankjewel, ik ga dit bestellen! Wat zou je gebruiken voor behandeling van trips zelf? Ik heb eerder spruzit-r gekocht maar daar kwamen m’n planten niet zo goed uit
Inmiddels staat ie ook in de badkamer, heb m net afgespoeld met koud water. Hij is alleen zo groot dat ik zelf nu niet meer kan douchen maar vooruit
Hoe een alocasia opleeft na water te hebben gekregen, bijzonder! Geeft hoop mocht mijn plant er ooit zo uitzien :’)
Wat zou hier mis lopen met deze monstera?
Boerenwormkruid?
Denk toch wel trips. Kijk vanavond met je zaklamp van je telefoon, goed in de nerf en de onderkant van het blad. Zie je echt geen kleine witgele streepjes?
Duidelijk trips
Hebben jullie een goede tip hoe een plant met spint het beste te verplaatsen? Ik moet dus een plant in quarantaine zetten, maar op de weg erheen staan meerdere andere planten. De enige andere mogelijkheid is hem uit het raam kiepen
Past er een vuilniszak (of meerdere aan elkaar) overheen?
Omg dat ik daar zelf niet aan heb gedacht! Ga het gelijk op jouw manier doen
Oké ik ga het proberen. En dan zijn de andere planten waarschijnlijk ook besmet? Bah bah…
Als ze er dichtbij staan of in een kleine kamer waarschijnlijk wel helaas. Het is echt heel rot en ik heb er al zeker drie jaar last van. Ik heb het enigszins onder controle door gewoon heel vaak mijn planten hard af te spuiten met de tuinslang/onder de douche (ja ik ben gek) plus het concentreert zich vooral op een paar planten waaronder standaard mijn Monstera en een philodendron. Ga nog eens een poging wagen met roofmijt oid als ik alle neem olie en ander spul er af heb gewassen wat ik terloops heb geprobeerd.
Wat een vervelende rotbeesten zijn dat dan ! Zoveel geduld ga ik niet hebben dus dat wordt survival of the fittest vrees ik…