Het Plantentopic #2 (Deel 1)

De tweede zou volgens mij ook een Aeschynanthus (lipstickplant) kunnen zijn.
Peperomia’s kunnen inderdaad bloeien, maar ze krijgen geen bloemen, eerder ‘staartjes’.

1 like

Ja, die staartjes heb ik sinds kort. Ik dacht dat dat nieuwe blaadjes werden, maar niet dus…

Zou dit dezelfde plant zijn? Ik vind hem niet helemaal lijken namelijk. De mine heeft geen bladeren met een donkere (roodbruine?) rand.

Calathea louisae maui queen.

1 like

Leukkkk! Mooie potjes ook allemaal! :heart_eyes:

1 like

Aaww dit vind ik ook altijd zo schattig :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: Mijn schefflera doet nog niks sinds ik verhuisd ben (paar maanden terug), staat wel een op een goeie plek :woman_shrugging:t2: Hoop ook binnenkort weer cute kleine blaadjes te krijgen!

1 like

Op hoop van zege dat het gelukt is om een afbeelding toe te voegen :sweat_smile:
Ik denk dat dit de plant van je 2de foto is.

1 like

Bestelling is binnen! Nu nog goede plekjes zoeken in huis. Omdat het inmiddels redelijk vol staat is dat best nog wel een opgave :sweat_smile:

10 likes

Onlinebabyplants

1 like

De bladeren bij mijn plant zijn alleen meer rond dan puntig bij die plant die jij toont. De bladdikte lijkt wel te kloppen!

Help ik heb perongeluk een stengel van m’n stippen begonia laten knakken, ik heb het nu rechtop tegen de muur gezet maar gaat dit nu dood en kan ik het er beter af knippen of valt dit nog te redden

Wil je eens een foto maken? Heb dat nog nooit gedaan

Oké heb het gedaan zitten wel echt al 6 bladeren aan dat stuk dus het leunt nu tegen het raam, na hoeveel dagen kunnen er wortels komen?

Superleuk dat dit topic zo hard gaat :heart_eyes:

3 likes

De mijne heeft van deze groeispurten met een hoop nieuwe blaadjes, en dan weer een tijd niks? Dus ik zal mee hopen dat die van jou ook snel weer gaat haha!

1 like

Wow krijg net mail dat ie vandaag al komt :astonished::astonished::astonished:

2 likes

Leuk! Wat voor hoya is dat? Ziet er niet uit als de standaard hoya :slightly_smiling_face:

haha oh vandaar! Heb je een hosta binnen ja? werkt dat goed?

1 like

Waarschijnlijk beter dan buiten want daar wordt je hosta gewoon opgevreten door slakken grrrr. Ik had er vorig jaar twee geplant en ze zijn gewoon weg. WEG.

Ik heb trouwens stekpoeder gekocht omdat ik zo veel aan het stekken ben op het moment en in dit tempo kan ik niet meer aanzien (lol stuk ongeduld ben ik toch), dus voor een investering van 5 euro ben ik benieuwd of het stekpoeder enig effect zal hebben.

1 like

Mijn kneusjesbox is binnen! Twee kleine planten zijn door de manier van verpakken ietwat gehavend maar voorderest zien ze er geweldig uit. Snel mijn werk afronden en dan is het tijd om te verpotten.

Het valt me op dat de planten eerst goed leken te arriveren, maar ik heb de afgelopen dagen al een paar keer voorbij zien komen dat er planten gehavend aankomen.

Het lijkt alsof die box zo veel wordt verkocht dat ze de planten maar gewoon in de doos smijten.