Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hebben jullie nog tips voor mijn Zebrina? Ik heb het idee dat hij deze winter te weinig licht heeft gehad.

Ja dat weet ik nog wel van vroeger, m’n moeder was ook altijd zo aan het schelden. Je kan potjes met bier ingraven, dan verdrinken ze erin. (beetje zielig mja, fakkers)

@Bergson
ik vind het er eerder uitzien alsof ze verbrand zijn of hele lage luchtvochtigheid hebben gehad.

We gaan proberen om die 2 dode te verwijderen, die uitloopt op die 1ne is ook gewoon dood helaas :sweat_smile:
Kunnen we eigenlijk stekjes maken van het plantje dat nog goed is? Zodat we in de toekomst gewoon weer meerdere stammen krijgen?

Ik ben op zoek naar een plant maar weet de naam er niet van. Misschien weet iemand hier het? Het is een cactus, maar dan een hele lichte. Ik dacht dat de naam iets van moonshine of moonlight had, maar dat helpt me niet echt in m’n zoektocht. Iemand een idee?

Veel cactussen heten “euphorbia”, misschien dat je daarmee verder komt?

1 like

Bier is inderdaad een super tip tegen slakken, maar verdrinken klinkt inderdaad wat cru.

Alternatief: mijn buurmeisje van 2 zou zeggen dat ze de slakken wat drinken geeft. Ze was laatst met haar moeder ook al met een doos slakken vergif in de weer: de slakken eten geven :joy: Dan klinkt het ineens heel aardig.

3 likes

Ik heb ook mijn kneusjesbox binnen! Er is één kleintje een beetje geplet tijdens het verhuizen, maar ik ben echt heel blij met mijn vangst:

• Twee Dracaena’s
  • Dieffenbachia
  • Bananenplant
  • Krulvaren
  • Chlorophytum
  • Epiprenum
  • Kalanchoë
  • Calathea
  • Hypoëstes phyllostachya (de kleine die geplet was)

Nu nog op pottenjacht!

14 likes

Ik heb een yucca in huis en deze staat naast de raam waar in de middag de zon op staat. Sommige bladeren zijn echter nu al dor terwijl ik de plant goed water geef. Moet ik deze beter verplaatsen naar een andere plek of ligt het toch weer aan mij dat de plant kapot gaat? :sweat_smile:
Edit;

Hij is binnen! Doe m samen met mijn zus dus we moeten nog even verdelen wie welke krijgt.

12 likes

Is dit spint?

Ik heb ook een Yucca pal voor het raam in de zon staan en dat gaat goed. Geef je misschien te veel water? Die van mij krijgt eens in de paar weken 225 ml. Volgens mij was de Yucca een plant die ook een tijdje droog wilde staan tussen het watergeven door. Maar pin me er niet op vast!

Bij het tuincentrum waar ik hem gekocht heb gaven ze het advies om de plant om de week water te geven. Grond is dan vaak nog wat vochtig! Raad je aan om dus minder vaak water te geven?

Aah, dit zit ook op mijn Palm. Wou hem gaan verpotten en ineens zie ik allemaal witte dingen op de takken en bladeren. Ga nu even snel naar tuincentrum om iets te halen en staat nu buiten in de zon op balkon geïsoleerd.

Wie is hier de schuldige groene influencer? Mijn groene kneusjes zijn ook onderweg ghehe

1 like

Weet jij of het spint is? Ik kom er niet uit namelijk.

Een paar weken geleden had ik hier gevraagd naar die kneusjesbox en sindsdien komt de ene na de andere hier tevoorschijn haha. Dus nu ook zelfs maar een bestelling gedaan. Superveel joh. Blij mee!

6 likes

Ik denk het zelf wel. Als ik plaatjes op internet kijk. Of ander soort luis. Heb net spul gehaald tegen alle soorten luizen. Ga zo er op spuiten buiten ben benieuwd.

Ik ben wel lichtelijk jaloers op alle mensen met een Monstera Deliciosa in hun kneusjesbox! Die had die van mij niet, maar wel veel andere mooie planten. Echt leuk om te zien dat ze wel verschillend zijn!

3 likes

Wat is er aan de hand met mijn plant? :frowning: Ik kwam op Google allemaal verschillende plantenziektes tegen maar weer niet zeker wat dit is. Wolluis?

De foto is wat wazig maar het er wel op :frowning: Als het wolluis is dan zie je van dichtbij wollige pissebedden. Smerige beestjes maar best ok te bestrijden. Moet je wel snel mee beginnen want ze zijn al bezig je plant te vermoorden en ze lopen over naar andere planten. Sowieso plant mee naar buiten nemen en de dode delen verwijderen plus de delen waar heel veel luis op zit

1 like