Misschien… heel misschien… heb ik net een tweede kneusjesbox besteld
Ziet er uit als luis inderdaad. Heb net in verband met mijn eigen plant ook heel internet afgestruind. Volgens sommige kan het ook helpen om de plant eerst onder de douche te sproeien laten drogen en dan iets tegen luis er op te doen en de erg aangetaste stukken te verwijderen inderdaad.
Hoe krijgt een plant ineens last van wolluis? Neem je dat mee naar binnen? Via andere planten?
Ja, het is mijn ook een raadsel had 2 dagen terug nog al mijn planten gespoten en nagekeken in de badkamer en was niets te zien. Gaat blijkbaar heel erg snel. Die van mij staat nu in quarantaine en hopelijk worden/zijn de andere (nog) niet aangetast.
Ik gaf mijn yucca in de winter eens in de 4/5 weken water. Nu met de warmte wel vaker, eens in de 2,5 week ongeveer. Dus wel ongeveer wat jij doet qua frequentie. Mijn yucca heeft bijna weer water nodig, maar de grond is nu wel echt droog voelde ik net.
Ik kwam dit nog na wat Google tegen.
Misschien dat een tijdje minder water geven inderdaad helpt bij jou.
Ah neee ik wil dit echt niet op m’n andere plantjes hebben Vandaag uitgebreid stukken verwijderen, en de rest afspoelen onder de douche zoals @Anna-Maria zegt
ik wou dat ik een intratuin in de buurt had, zij hebben zo veel leuke planten en potten.
bij duitse “tuincentra” en bouwmarkten hebben ze echt een flut assortiment.
Ik vind de planten in Duitsland wel een stuk goedkoper! Zeker buitenplanten.
Oh buitenplanten zou wel kunnen ja! Maar binnenplanten zijn vaak veel duurder, heb bijvoorbeeld een tijdje terug een flinke zaagcactus bij de intratuin gekocht voor 15 euro, die kost hier 50…
Nooooooo
Ik heb al wekenlang mijn planten geen water kunnen geven. Ik heb voornamelijk cactussen en vetplanten dus ik hoop dat die het redden. Ook een yucca die het denk ik wel red. Een pannenkoekplant die waarschijnlijk dood is als ik thuis kom en nog zo’n hangplant met zegmaar van die kleine rondjes, weet iemand hoe die plantsoort heet of welke ik bedoel?
Edit: het is volgens mij een erwtenplant. Die staat ook nog eens voor het raam in de zon dus ik denk dat die ook dood is inmiddels.
Zetten jullie wel eens planten bij elkaar in een pot? Waarom wel/niet? Ik wil het wel eens proberen, maar ik ben bang dat er dan competitie optreedt tussen de planten om de voedingsstoffen en dat een of beiden doodgaan.
Volgens mij werken aaltjes effectiever en zou paar bakjes wijn naast de potten zetten. Vliegen ze in en verdrinken ze. Schijnt dat kaneel ook helpt. Moet ook weer bakje wijn neerzetten want zag ook paar vliegen maar zolang ze nog geen eitjes in de grond hebben gelegd is er nog niet zoveel aan de hand.
Ik ben een kneusjesbox aan het bestellen maar ik ben daarbij ook nog op zoek naar allemaal planten die ik dan mee kan bestellen :’). Best stom want ik ga al moeite hebben om die kneusjesbox planten kwijt te kunnen.
Ik heb mijn box ook binnen! Volgens mij heb ik (na dit topic flink te hebben doorgespit ):
- Kalanchoe humilis
- Dracaena
- Anthurium rood
- Chlorophytum
- Epipremnun aureum
- Monstera
- Hypoestes phyllostachya
- Calathea
- Musa
- Dieffenbachia
Maar als ik het fout heb hoor ik het graag
Als het goed is staan bij die kneusjesboxen de namen van de planten op de potjes. Er staat iets van plantenpaspoort en dan de naam. Althans bij al mijn planten uit die box staat het op het potje.
Klopt! Daar had ik eerst naar gekeken, maar dat stond er maar bij de helft op en toen heb ik dit topic doorzocht
maar ben er wel heel erg blij mee. Wilde graag een bananenplant, calathea en een monstera
al het andere is mooi meegenomen!