Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb vandaag de Kneusjesbox besteld. Ik twijfelde iedere keer, maar wil het toch proberen. Ik moet alleen nog bedenken waar ik alles kwijt kan haha, misschien geef ik wel wat weg.

Ik heb allebei m’n monstera’s opgebonden met een mosstok en ze krijgen nog steeds nieuwe bladeren. Hoe lang laat je die touwtjes zitten? Voor altijd? Ik wilde het over 2 weken losmaken en even opnieuw vastmaken, want niet alles zit heel mooi en ik heb ook nog al die nieuwe bladeren.

1 like

Ik heb vorige week voor het eerst een calathea gekocht. Durfde het nooit aan omdat het zo’n dramatische planten zijn, maar nu ik zelf veel thuis ben en dus tijd heb dacht ik: we wagen het er op. Nou zie ik nu al bruine plekken op de stengels en randen van nieuw blad. Betekent dit dat de luchtvochtigheid te laag is en ik dus meer moet sproeien? Of staat hij verkeerd (staat nu voor een dicht raam op het noordoosten, dus nooit direct zonlicht)? Zou toch zonde zijn als hij meteen alweer dood gaat :sweat_smile:

Als bladeren gaan krullen kan het te weinig water zijn. Sproeien en meer water geven. Ik heb zelf een stekje die het inmiddels goed is gegroeid. Die staat in de schaduw in indirect licht. Daarnaast een grotere laatst (4 weken terug) bij het tuincentrum gekocht en die doet ook erg dramatisch. Stond eerst denk ik teveel in het licht. Maar kan ook dat ik hem lange tijd toch te weinig water heb gegeven. (Heb sinds enkele dagen vochtmeter en blijkt om moist grond te krijgen ik toch wat minder voorzichtig moet zijn met water geven) die van mij kreeg allemaal gele plekjes op de bladeren daarna bruine en gekrulde bladeren. Heb nu paar keer onder flinke douche straal gezet en meer naar de schaduw verplaatst. Lijkt dat sommige bladeren weer beetje beginnen op te leven… maar aantal hangen ook nog behoorlijk. Dus geen idee of die het gaat redden nu🤔.

1 like

Wow heftig! Thanks voor de andere kant.

Ja raar gezicht hè? Mijn cactus heeft ook allemaal van die pluis sprieten overal en dan zie je ineens zigzagjes komen :heart_eyes:

1 like

Planten inkopen :see_no_evil:

10 likes

Ik zit klaar voor de shoplog

1 like

Oké ik ga dan toch maar meer water proberen! Er is maar 1 blad gekruld (en dat is een nieuwe denk ik?), maar wel meerdere met bruine plekjes. Niemand die iets kan zeggen over die donkere plekken op de stengels verder?

Die Birkin/White Measure :heart_eyes: hoog op de wishlist!

Ik zag net dat er in mijn strelitzia allemaal kleine grijze wormpjes/duizenpootjes zitten. Weet iemand wat dit is? Kan ik best alle potgrond vervangen?

Volgens mij had ik hem best vroeg op t forum gepost, de link! Maar weet het niet meer zeker hoor

@keekie was de OG kneusjes-besteller volgens mij.

1 like

Denk wel dat ik de eerste was die besteld had maar wel omdat ik iemand de link had geplaatst.
Nu ben ik benieuwd wie :joy:

1 like

@roeptoeter 27/2
@Luzarl 29 dagen geleden

Aka ik heb geen leven.

1 like

Hahaha oh oeps.

Ik ging net mijn calathea verpotten en die heeft dus allemaal knolletjes aan de wortels zitten. Echt nog nooit gezien, iemand van jullie wel?

3 likes

Ja, hier slaan ze vocht in op! :grinning:

1 like

Mijn calathea doet hetzelfde met de bladeren, en is overdag ook een beetje treurig :woman_shrugging:t2: Ik vind jouwe er niet heel treurig uitzien overigens. Op de 10u 's ochtend foto lijkt er aardig wat licht op te schijnen, is de standplaats misschien iets te licht?

1 like

Is het alleen dit type dat dit doet? Want ik heb 10 calatheas en dit is de enige die dit heeft!

Mijn Aglaonema groeit zo hard! Maakt constant nieuwe bladeren :heart_eyes:

19 likes