Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Mooie plant en leuk krukje! Waar is dat krukje van?

Ik heb voor m’n verjaardag in juli een cactusje gehad en die heb ik van het weekend in een nieuw potje gedaan. Kwam er toen pas achter dat de bloemen er gewoon opgeplakt zijn?:’)

5 likes

Wat een prachtige plant!

1 like

Hahaha wat :sweat_smile: waarom dan? Is de hele cactus nep? Of alleen de bloemen?

De cactus is wel echt, alleen de bloemen zijn nep. Hahaha zo raar. Ook suf dat het kwartje na driekwart jaar pas valt aangezien de bloemen altijd volop in bloei staan.

3 likes

Maar waarom zou je dat doen. Ik vind dit echt heel grappig en onlogisch.

“Wat doe je voor werk?”
-“neppe bloemen op echte cactussen plakken”

4 likes

Even gegoogled. Blijkbaar deed Anna Nooshin dat werk: https://lees.bol.com/nl/article/interview-met-anna-nooshin :’)

8 likes

Hebben jullie ook verstand van planten in de tuin? Ik wil graag een palmboom, we hebben een groot deel van de dag zon in te tuin. Iemand ervaring toevallig?

Ahh dat verklaart alles!

1 like

Krukje is van de kringloop dus heb geen idee sorry :sweat_smile:

Ah jammer, goede vondst!

Wat een plottwist, ik had niet gedacht dat die naam in het plantentopic zou verschijnen

(maar ik ben ook weer niet echt verbaasd)

4 likes

De kneusjesbox is net bezorgd. 1,5 week eerder dan hij zou aankomen. Zitten maar liefst 10 planten in.

5 likes

Ik zat al 3 dagen te dubben want ik wil hem wel maar had geen zin in zo lang wachten (nogal een vicieuze cirkel), maar ik heb hem door jouw post toch maar besteld! Hij zal 8 mei binnen komen, maar ik hoop uiteraard ook dat die een stuk eerder komt.

Edit: nu de zelfbeheersing vinden geen nieuwe planten te kopen, wordt moeilijk want de winkel naast mijn huis heeft echt een supermooie plant met dieproze bladeren, echt prachtig.

Bij mij gaf ie 3 weken aan en had hem 3 dagen later al :astonished:

1 like

Zien ze er goed uit en ben je er blij mee? Zit ook over te denken zo’n box te bestellen.

Heb ook maar een kneusjesbox besteld! En ook maar gelijk een mosstok voor mijn monstera en nog een voordeelbox van 6. Heb in de voordeelbox deze planten uitgekozen:

• Musa
  • Asparagus Plumosus
  • Syngonium Neon Robusta
  • Maranta Leuconeura ‘Kerchoveana’
  • Scindapsus pictus
  • Scindapsus neon

Er waren wat planten overleden of verplaatst naar een grotere pot dus ik had weer ruimte in mijn plantenkast. Yolo.

3 likes

Ik had twee weken geleden een kneusjesbox besteld die al heel snel binnen was. Net kreeg ik een mail dat mijn bestelling is verzonden, maar ik heb helemaal geen tweede keer besteld…?

Dus ik ben benieuwd of er morgen daadwerkelijk een nieuwe box wordt geleverd :grimacing:

6 likes

Oehhh, ik zit op het puntje van mijn stoel en tegelijkertijd hard te bedenken wat ik ermee zou doen. Eerlijk zeggen of niet… Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze die planten zouden komen halen als je het aangeeft. :sweat_smile:

Weet iemand welke plant dit is?

1 like

Mijn kneusjesbox heb ik vanmorgen ontvangen, 5 dagen eerder dan verwacht.
Ik heb 11 planten, vind het echt leuk! Ben alleen niet zo’n plantenkenner/pro dus moet straks ze allemaal ff goed gaan bekijken en uitvinden wat ik allemaal heb gekregen. Een vetplantje was trouwens omgekukeld en geplet, we zullen zien of die het overleeft

foto

3 likes