Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Hahahaha nou ja nee dat was natuurlijk niet de bedoeling! Ik bedoelde dat ik me bewust ben van de ergernis over kneusjescontent! Het is dat ik ze cadeau heb gekregen en als een kind zo blij al die plantjes stond uit te pakken, ik had m’n waffel moeten houden.

Hahaha ahh je bent zo lief, ik maak een geintje joh. Je hoeft niks aan te passen en ga alsjeblieft door met posten hoe blij jullie zijn :joy:

1 like

Hypoestes phyllostachya Volgens de app die ik heb.

1 like

Die kun je allemaal stekken. Proberen zo dicht mogelijk bij de grote plant los te maken, zodat ze al wat wortels hebben. Als ze geen wortels hebben, kun je ze in water zetten, of direct in potgrond. Ik heb al een paar geslaagde stekjes die in het begin geen wortels hadden.

@keekie Ik heb van die kleine bananenbaby’s ook wel eens losgerukt om ze weg te halen, maar fie groeien steeds opnieuw. Bij mij werkte het beter om te wachten tot ze iets groter waren en dan een grotere stek te maken…

3 likes

Ik ben de afgelopen week letterlijk langs 5 tuincentra’s geweest maar er is gewoon geen marantaplant meer te krijgen, terwijl ze 2 weken geleden overal te krijgen waren. Hoe dan?!

1 like

En?

Nul knollen bij mijn calathea. Maar om tot een degelijke conclusie te komen, dient deze gebaseerd te worden op meer dan 1 waarneming, zodoende heb ik zojuist twee calathea’s online gekocht. Wordt vervolgt. :smirk:

3 likes

Ik wil ook meer calatheas maar de 2 die ik al heb zijn echt futloos. Heb ze denk ik 2 jaar, ze zijn zeg maar niet dood, maar maar gewoon heel down. Heb jij de ideale tips om deze Queens te verzorgen?

Misschien kan ik deze calathea wel in leven houden :joy:

4 likes

Hahah love it! Ik heb het dus ook alleen bij deze, de rest allemaal niet!

Ruimere pot, grond lichtvochtog houden, pot regelmatig anders richting het licht zetten.

1 like

Thanks! Dan moet grotere potten kopen want ze zijn wel een stuk gegroeid sinds ik ze heb gekocht.

1 like

Raad eens wie er ook maar een kneusjesbox heeft besteld :shushing_face: zat zomaar ineens in m’n winkelwagentje :hot_face:

3 likes

Ik heb 'm zojuist ook maar besteld… Ik heb mezelf lang kunnen beheersen maar was er nu klaar mee, ik wil nog meer baby’s. Moet binnenkort wel wat eigen stekjes naar t plantenasiel gaan brengen anders loopt het uit de hand, vind het alleen zo leuk om ze te zien groeien :grimacing:

3 likes

Kan ik mijn calathea insignis in het oorspronkelijke plastic potje houden? Hij staat nu in dat plastic bakje in een heel ruime pot die is opgehoogd met aarde (weet niet of hydrokorrels beter zijn).

Ik kon me ook niet meer beheersen. Heb ook helemaal niet nog meer planten nodig :roll_eyes: maar goed, misschien de slaapkamer ook maar eens volstouwen :seedling: :seedling:

3 likes

Jouw berichtje vanochtend was voor mij de druppel haha, maar geen spijt van!
Ik heb wel even ‘goedkeuring’ van m’n vriend gevraagd maar die vindt planten alleen maar leuk zolang ik ze maar verzorg.

Van t weekend deze op de kop getikt, ben verliefd op de kleuren.
image

9 likes

Mijn kneusjes zijn er maar het is wel overweldigend hahaha help
Ga plantsome maar downloaden

3 likes

Zou ik niet doen, niet accuraat en grote kans dat je je planten verzuipt! Zou gewoon even op internet per plant kijken wat ie wil qua licht, water en luchtvochtigheid

2 likes

Ik doe het gecombineerd sinds ik hier las over de nadelen van plantsome, ik heb die herinneringen wel echt nodig want ik vergeet gewoon dat planten water moeten. Maar wat ik dankzij dit topic doe is eerst m’n vinger in de aarde en dan als 't nog vochtig is geen water geven (en ook goed nadenken, dus ik weet nu oh sansevieria mag juist best even droog staan).
Ik denk trouwens dat m’n spathiphyllum wel verzopen is, maar die heeft wel meer overleefd, maar ik las dat ik die voortaan beter via de onderkant water kan geven.
Ik ging daar trouwens gister alle doden bladen van afknippen (dat was ongeveer de helft), en toen zaten daar soms een soort rotte stengels in, als in die waren helemaal houtkleurig als een takje? Heb het geprobeerd te googlen maar ik kon er niks over vinden