Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Heb mijn plant maar via fonq voor veelste veel geld (vergeleken met tuincentrum) besteld.

Edit; ben trouwens wel afgezet. Heb de bestelling geannuleerd bij Fonq en gewoon direct bij greenlifestore besteld. De pot alleen was al bijna 20 euro los. Voor 20 euro meer heb ik 2 extra planten met potjes

Heb nu ook echt veel te veel planten. Heb net het plantenasiel een berichtje gestuurd of ze evt 4 plantjes wil hebben die ik niet happy krijg.

Als deze weg zijn mag ik weer nieuwe kopen en de alocasia Stingray staat op mijn lijstje. En misschien baby calathea’s die niet zoveel ruimte innemen.

Ik zie dat die plant wel inclusief pot is, dus dan valt 30 euro misschien wel mee? Afhankelijk van de grootte van de plant zelf

Bij mij werkte Plantsome wel echt super! Ze groeiden allemaal heel goed. Ik had het aantal zonuren wel heel laag ingeschat, misschien helpt dat.

Edit: @Luzarl

Ja klopt, potten zijn echt duur. De helft van mijn plantjes staat nog op schoteltjes omdat ik te gierig ben haha.

Ik vind t wel prijzig. Net een maranta besteld voor 5 euro. Maarja, soms wil je gewoon iets zo graag dat het het geld waard is.

Meanwhile heeft mijn prinses op de erwt Anthurium Warocqueanum een fantastisch nieuw blad. Op de rest heeft m’n kat geknaagd :broken_heart:

Bear paw varen groeit z’n pootjes (rhizomes) en nieuwe bladeren rollen zo leuk uit! Inclusief dikke kattenkont

M’n zebrina maakt ook eindelijk een nieuw blad. Maar links van het nieuwe blad zie je een nieuwe die al in de stengel dood is gegaan, heel raar. Ze staan in dezelfde pot dus geen idee of er nu iets misgaat met water/licht of dat het pech is.

13 likes

Ik vind het ook prijzig voor enkel een plant, maar zoals @PizzaFunghi zegt kunnen potten erg duur zijn. Misschien verklaart dat dan de relatief hoge prijs.

1 like

Lidl heeft weer bananenplanten; 2.49!

4 likes

Mag ook hopen dat hij wat groter is dan het het plantje van 5 euro. Had er ook een van rond de 5 euro in het tuincentrum gezien, maar deze was heel klein en helemaal groen ipv met roze nerven. We gaan het zien.

Paar weken terug wat grotere voor rond de 15 euro gezien dacht ik.

1 like

Hebben jullie een wensenlijstje met planten?

Ik kijk de laatste tijd wat meer naar planten met meer kleur of bloeiende kamerplanten en ik vind de medinilla magnifica heel mooi, maar ik heb er de ruimte niet voor.

3 likes

Jaaaaa m’n kneusjes zijn binnen. Ik ben zo zo zo blij en voel me ook zo zo zo volwassen!

4 likes

Ga je een foto posten?!

Ik wil deze heel graag!

3 likes

He, deze heb ik. Was al benieuwd hoe de bloemen zouden worden.

8 likes

Ik zou nog graag een alocasia frydek, philodendron gloricosum en een manihot grahamii willen. Maar alleen voor een redelijke prijs of als ik er eens tegenaan loop. Er stond ook nog een homalomena (maggy) op de lijst, maar die staat nu al naast me te shinen :inlove:

Edit: oh en ik denk trouwens dat je deze vast kan waarderen: heb ook een tijdje terug de twee caudexen van m’n wensenlijstje kunnen afstrepen. Dioscorea Elephantipes en Stephania Erecta

2 likes

Mooi! Ik dacht dat de bloeiperiode al geweest was. Ik vind de plant zo lekker melancholisch met z’n hangende bloemen haha

1 like

Zo mooi deze :heart_eyes:

Ik vind het mega spannend, heb net vier planten overgepot, ben heel bang dat ik het fout heb gedaan en ze doodgaan :frowning: maar ik hou het in de gaten

10 likes

Heb je wel de binnenpotjes eromheen laten zitten? Anders krijg je waarschijnlijk gedonder met water.

Ik had dus ook zo’n varen in m’n box en heb hem meteen in de tuin gezet, ondingen. Ben benieuwd of ie dat overleeft.

Nee heb ik niet :joy: haha shit gelijk al mislukt dus
Wat voor gedoe met water dan?