Het Plantentopic #2 (Deel 1)

O echt! Haha, wat suf van mij. Dankjewel voor de info!

1 like

wat heb jij voor je stekje betaald (destijds?)? ik zie ze af en toe op ebay/mp voorbij komen voor 70€ met 1 blad er aan, dat gaat me te furrrrr maar wil er wel graag 1

€25 voor een prima stek. Ongeveer 2 jaar geleden. Wel bij een kweker die er toevallig een paar had staan op een open dag dus kon ze zelf uitzoeken

1 like

wow gelukkie!

1 like

Heb jij iets ontvangen? Ik niet, ben toch een klein beetje teleurgesteld haha.

The New Plant Parent is erg leuk!

Zijn instagram is houseplantjournal.

Nee ik ook niet :pleading_face: had er ook stiekem op gehoopt haha

1 like

De Intratuin had vorig jaar ook eens de monstera variegata voor €40-, als ik me niet vergis.

Zag op een fb groep dat een filiaal van hun hem nu ook had, maar dan voor €100,- voor een plantje.

Wat is er niet leuk aan een Calladium?

Ik kwam op Elle (haha goede bron) een artikel tegen over badkamerplanten.
Mijn bonsaiboompje heeft lang in de badkamer gestaan en deed het heel goed daar, maar nu ga ik mijn bromelia daar plaatsen, zien hoe die het doet :).

2 likes

Maranta’s houden ervan om in de badkamer te staan! Goed voor de luchtvochtigheid

afbeelding
Mijn pannenkoek (mok for scale) is helemaal lijp gegaan de laatste weken. Eén kant is helemaal plat en kaal omdat ie daar tegen het gordijn aan stond de hele winter dus nu is het zaak hem om te draaien.

47 likes

Ik heb helaas geen enkel raam in mijn badkamer, maar als je er wel licht hebt is het echt een super goede plek om planten te zetten. Vrijwel alle kamerplanten houden van die hoge luchtvochtigheid.

3 likes

In huis zijn ze moeilijk te houden. Ze hebben best specifieke verzorging nodig. Ze willen een hele hoge luchtvochtigheid. Verder willen ze lichtvochtig en nooit droog staan. Staan ze even te droog: gaan ze dood. Staan ze te nat: gaan de knollen meteen rotten en gaan ze ook dood.
Ik merkte dat ze ook liever licht van bovenaf willen hebben. De stengels zijn best slap en als ze opzij gaan groeien dan knakken ze snel dus je moet ze heel vaak draaien. Tenzij je thuis een dakraam hebt, zit je daar dus snel mee.
Verder hebben ze een rustperiode nodig (de knollen) en ook daar moet je goed opletten dat het op tijd gebeurt en dat die periode niet te kort is.

Het zijn echt wel mooie planten hoor, maar beter voor buiten. Persoonlijk vind ik de voldoening die het oplevert niet in verhouding staan tot de hoeveelheid werk die je eraan hebt. Je moet echt graag willen

1 like

Mother Pancake has arrived on earth

3 likes

Wat jammer dat je er zo’n lastige plant aan had. Toevallig heb ik er 2 staan en ik moet zeggen dat ik ze niet als lastig ervaar en dat ze als een gek groeien. En ik heb echt geen bijzonder gunstige plantomstandigheden in huis. Misschien gaat f nog fout of misschien heb je pech gehad.

9 likes

Bij mij groeiden ze in het begin ook gewoon goed. Ik kreeg pas later de problemen. Toen ze groter waren en richting de herfst, toen het kouder werd. En uiteindelijk met timen wanneer de knollen eruit te halen.
Planten zijn ook wel heel persoonlijk hoor. Misschien lukt het bij jou wel weer goed. Vind ze leuk staan zo met die potjes.
Vind het wel mooie planten. Ik had er eentje met een groene rand en roze in het midden en kleine witte stipjes in het roze. En een groene met witte vlekken. Als ik ooit een tuin heb, zou ik ze best daarin willen hebben. Denk dat ze leuk heen en weer bewegen in de wind

1 like

Jongens, mag ik jullie om input vragen? Ik heb toevallig bij mijn batch ingekochte planten ook een of twee kneusjes zitten. Deze wil ik voor een euro per stuk verkopen, beetje het idee van de kneusjesbox. Weet iemand een leuke positieve naam in het Engels voor deze categorie?

Ps. ga mezelf hier niet nonstop pluggen hoor! Maar heb net mijn eerste bestelling gekregen en ben HyPeD.

2 likes

Second Chances? Of een woordspeling daarop?

Ik vind overigens dat je mooie planten aanbiedt. Zijn ze zo exclusief dat je daar een shop mee kunt beginnen? En heb je ze allemaal zelf gestekt?

1 like