Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Nee niet per se, maar door Corona nog geen mogelijkheid gehad om langs de kwekers te gaan. Sowieso zijn ze voor ons niet bijzonder maar buiten NL is alles veel moeilijker te krijgen.

1 like

Twigs & sprigs

1 like

Oh grappig, dat laatste wist ik niet. Hoe zou het komen dat we in Nederland wel aan deze planten kunnen komen?

Omdat hier de meeste kwekerijen zitten. Ook met bloemen.

Oh oke! Van bloemen wist ik het wel, ja. Van planten niet per se. In mijn hoofd kwamen juist veel planten uit het buitenland. :exploding_head:

Edit: In de supermarkt noemen ze buitenbeentjes “wonky” dus bijvoorbeeld “wonky fruit”. Misschien kan je dat gebruiken als term? “Wonky cactus” hehehe

1 like

Mijn tweede kneusjesbox is net zo’n succes als de eerste!! Kwam eergisteren al ipv de voorspelde 7 mei. Zo chill! Nu alleen nog meer potten zien te vinden haha help

15 likes

Mijn philodendron scandens is zo mooi en groeit echt als kool, terwijl hij door de post flink gehavend was. Hij heeft een week in een loods gestaan bij temperaturen rond het vriespunt.
Dit is waarom ik van philodendron hou haha. Planten die niet zichtbaar groeien vind ik maar saai (I’m looking at you, dracaena).

1 like

Ik ben jaloers want die van mij is op 8 mei voorspeld en ik heb nog niks gehoord en ik wil hem ook eerder!!

1 like

Die had ik ook vd ikea, was mijn eerste plant ooit. Als ik er zin in had gaf ik hem water en anders niet. Ik wist niks van planten maar er gebeurde ook niets mee. Werd niet doder of levendiger. Ik heb hem weggedaan toen ik ging verhuizen, daar schaam ik me nu wel voor. Beetje plantshaming.

1 like

Ja deze plant heb ik ook al 3 jaar, en hij ziet er nog steeds uit zoals aan het begin. Er valt af en toe een blad uit en dat groeit dan terug, maar verder? Lijkt wel plastic.
Alleen nu heeft hij wat droge puntjes dus ik ga hem wel gedemineraliseerd water geven denk ik. Misschien omdat ik zo naar over hem ben.

1 like

dum-dums?

Heb je nu niet veel dezelfde planten ontvangen?

Ik vind de dracaena juist een heel dankbare plant net als de ZzZzz nog wat iets met een Z-tje, haha. Zamio…? Deze planten vragen bijna geen aandacht en doen ondertussen lekker hun ding. Heerlijk is dat. Toevallig heb ik gisteren mijn Zz-plant omgepot en wat ongevraagde maar hoognodige liefde gegeven. :two_hearts: Bij mijn dracaena zie ik trouwens wel groei. Het is zeker een matige groei maar als je bovenop kijkt zie je als het goed is wel de vorming van nieuw blad.

1 like

Ik zie bij de ZZ plant echt heel duidelijke groei. Je koopt ze als baby’s en een maand later zijn ze een meter lang, bij wijze van spreken. Ik moet ook niet liegen, ik zie wel nieuw blad bij de dracaena, maar geen groei in de hoogte/breedte.

2 likes

Zo snel groeit mijn ZZ niet. Maar toen ik hem gisteren uit de pot haalde, zag ik dat de wortels helemaal onderin de pot zaten al. Dus hij had waarschijnlijk wel behoefte aan meer ruimte. Hij mag groeien van me in ieder geval, ik ben benieuwd of hij dat ook gaat doen nu. :sweat_smile:

1 like

Zie nu dat ze bij plantje.nl ook een Anthurium Clarinervium hebben :heart_eyes:. Waarom zie ik dat nu pas? Had hem tegelijkertijd met een andere bestelling kunnen doen. Ga ruzie krijgen met mijn vriend als ik nu nog meer planten voor binnen koop vrees ik​:joy:. Mag van hem alleen nog planten voor het balkon kopen. Hij werkt thuis dus kan ook niets onopgemerkt het huis binnen smokkelen. Alhoewel hij het dan meestal binnen een uur ook al opmerkt. Waarom heb ik geen man die dit soort dingen niet ziet? Lijkt mij heerlijk. Als het eenmaal op de juiste plaats in een leuk potje staat kan hij er dan wel weer meestal vrij snel aan wennen.

Haha ahh ik ga voor je duimen dat ie snel komt!!!

@Twijfelaar Valt erg mee! Heb er 3 dubbel en die gaan naar m’n moeder

2 likes

Kreeg je eigk dag vantevoren mailtje dat die verzonden was?

Ja! Alleen deed m’n track en tracecode het pas toen ie al bezorgd was haha

1 like

Dummies?