Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Mijn bestelling bij plantje is vandaag binnen gekomen maar dit trof ik aan toen ik de doos opende:

En er lag ook nog een plantje ónder dat stuk karton waar ze in vast horen te zitten. Dus heb maar contact opgenomen… Nogal balen dit.
3 van de 5 planten zijn helemaal geknakt en beschadigd…

3 likes

Oh wow, wat jammer…
Goed dat je contact hebt opgenomen!

Eerste experiment met stekken in hydrokorrels :raised_hands:t4:

Wat jammer @Vogeltje. Alsof ze vergeten zijn beschermingsmateriaal toe te voegen :slightly_frowning_face:

10 likes

@Evi @Lula
Vorig jaar had ik ook een bestelling gedaan en daar was ik juist zo tevreden over haha. Maar ik moet binnenkort wéér een bestelling doen want heb een giftcard die ik vergeten was te gebruiken :upside_down_face: Dus als iemand hier leuke tips voor planten heeft hoor ik het graag!

Dir had ik ook maar kwam door de bezorger (gls) Hij had de doos op de kop vast ondanks de mega pijl en toen hij hem bij mij neerzette in de gang deed hij de doos soort “backflippen” zodat de pijl boven kwam. :expressionless:

Damn girl 60 ekkie

Dit is plantentopic zonder omg reacties

16 likes

Hahaha je hebt helemaal gelijk, my bad

Ik ben benieuwd hoe de daadwerkelijke plant er uit ziet, prachtig is die!! Ik heb er laatst een stek van gekocht via marktplaats.

Laatst = zondag, maar tot nu toe leeft hij nog… :nerd_face:

Maar, ik heb er 30 euro voor betaalt, het is een gewortelde stek en ik kreeg hem met pot en al!

1 like

Een van mijn dracaena‘s uit de kneusjesbox is overleden na drie weken. Hij was bij aankomst al helemaal kleddernat. Heeft nu al zijn blaadjes in drie dagen tijd laten vallen en de stam is helemaal zacht. Denk dat die is verzopen.

Ai, wat kut. Wil je 'm nog een kans geven, of ga je de dracaena weggooien?

Denk dat ik hem nog even laat staan. Misschien moet ik hem andere potgrond geven en kijken hoe de wortels eruit zien.

Dat is wat ik zou doen, ja, nieuw potgrond. Maar geen idee of dat het juiste is om te doen. Wel zonde hoor. We hebben het voor jouw bericht net gehad over het feit dat dracaena’s zo langzaam lijken te groeien, dus het zou weleens lang kunnen duren voordat jouw dracaena terug tot (zichtbaar) leven komt.

1 like

Iemand ervaring met een kumqad boom? Ik heb hem deze winter buiten laten staan en nu wil hij niet groeien :sweat_smile: de blaadjes zijn nog wel groen eraan, maar verder groeit hij totaal niet… echt 0 teken van leven. Er zijn een 2 kleine plantje ernaast ontstaan uit 2 pitten van de kumqad die gevallen is en die hebben de winter wel overleefd en doen het super goed!

Ik heb net twee planten ontvangen via de post als cadeau. I’m not crying at all. :sob:

en

Ik bestel zelf nooit planten via de post maar ik kan toch wel een aanbeveling doen voor deze webshop want het kwam heel stevig ingepakt.

Omg even verder huilen hoor. :sob: :sob:

5 likes

Oh string of hearts vind ik zo leuk!!

Ja, ik ook, en toevallig stond deze ook op mijn ‘wensenlijst’ zoals @Lula van de week vroeg. Niet omdat de plant zo onbereikbaar is, maar ik vind hem zelf erg fragiel en kwetsbaar en ik durf het niet aan, ben ook een beetje een gier om dan ongeveer 8 euro uit te geven aan zo’n streng plant. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik deze plant nu in leven ga houden. Heeft iemand uit eigen ervaring alvast tips voordat ik zelf ga googelen?

Oh die is vet makkelijk. Ik geef ‘m water als de blaadjes het aangeven. Dus beetje slapper of gerimpeld. Vaak ook iets eerder als de aarde droog is maar hij staat op de kast en ik ben lui… Anyway, gaat niet zomaar dood.

Mijn kneusjesbox kwam ook opeens. Zou eigenlijk 7 mei pas komen en had geen mail gehad. Maar ben blij dat ze er al zijn :grin: het vetplantje was een beetje gekneusd en er zijn wat bladeren afgebroken helaas, maar ik denk dat die er wel weer bovenop komt

8 likes