Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Dat is deze, toch?

Haha ja, niet meer bij casa maar nog wel bij Xenos dus blijkbaar

Edit: bij casa heette hij trapp

Jouwe is wel heel erg mooi! :inlove:
Mijne gebruik ik ook zo ongeveer. Planten afgewisseld met andere spulletjes en boeken. Maar dan heb ik dus een kleinere versie. En ik wil toch ook een plank op maat zagen om er bovenop te leggen.

Jouw tradescantia doet het echt goed trouwens! Hij is nog mooi vol bovenop

Het is deze geworden. Vond het wel een mooie aanbieding ook! :smile:

Deze is ook leuk!

Nooouuu inmiddels is ie iets voller nog hahaha
Die tradescantia heeft het niet gered helaas, dus moet nu opnieuw beginnen

Edit: volgens mij heb ik m al wel eens gedeeld maar hij is nu meer zo

42 likes

Zo gaaf :heart_eyes:

———

En ik wil m’n kneusjesbox óók eerder binnenkrijgen!
Hier staat hij op 8 mei.

3 likes

Wauw ik heb ook zo’n vakkenkast van de xenos en vond t moeilijk deze leuk aan te kleden. Ga ook maar meer planten kopen denk ik en deze in de kast zetten!

Van onze grote monstera heb ik vorig jaar 2 stekken genomen. Beide zijn goed aangeslagen en hebben al nieuwe bladeren aangemaakt maar ik wil geen monstera kwekerij beginnen dus wie maak ik blij met een gratis plant? Graag ophalen en de potten hou ik zelf :sweat_smile: Ik woon in het midden van het land, in de nieuwste provincie van Nederland.

afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

Edit: geen idee hoe ik ze weer gedraaid krijg :joy:

10 likes

Die van mij stond op 9 mei en kwam zaterdag binnen.

Nooooo. Jaloers. Ik heb ook nog geen verzendbevestiging gehad ofzo. Mehhh

Ik heb ook helemaal geen verzend bevestiging gekregen! Stond ineens een bezorger (van GLS?) voor de deur. Dus misschien vandaag of morgen!

Ik had die in mijn spam gekregen! Stond ook onverwachts een bezorger aan de deur en ik dacht wtf hoezo heb ik geen verzendbevestiging gekregen, maar die vond ik daarna dus in mn spambox. :upside_down_face:

Bij mij staat hij ook op 8 mei. Hoop dat ik hem eerder krijg :crossed_fingers:t4:

Ow damn hoop niet dat die van mij eerder is. 9mei stond er en ben niet thuis voor een paar dagen.

Ja hoor! Gewoon om de zoveel blaadjes (ik doe om de 4 à 5, buiten bij dat “kale” stuk, daar natuurlijk wat vaker) een kabelclip in de muur rammen. En uiteraard opletten dat je geen blaadjes plet.

@MACdonalds Wat een mooie collectie! Zijn dat alleen maar Belgische biertjes bovenaan? Dan kan ik je nog Hoegaarden en Vedett Extra White aanraden als je van blond bier houdt :slight_smile:

1 like

Thanks! Inmiddels wat planten gewisseld en aangevuld, en deze week komt er nog een doos kneusjes en andere planten binnen dus misschien dat ik daarna even een nieuwe foto maak!

Haha ja veel Belgische biertjes, het was de bedoeling om naar de bierengroothandel bij Antwerpen te gaan binnenkort maar dát gaat dus even niet door de komende tijd. Ik zet je aanraders op mijn lijstje :smiley:

2 likes

Ik ben heel blij met mijn Calathea, maar wil graag dat ie nog iets groter en voller wordt. Ik kreeg hem zoals op deze foto’s, maar ik vind dat er best veel stengels in deze pot zitten. Is dit normaal of zou ik hem moeten verpotten? Vooral ook omdat op internet staat dat je zoiets in het voorjaar moet doen, maar aan de andere kant heb ik hem zo pas net gekregen. Wat raden jullie aan?

(Ja ik moet nog potten kopen :sweat_smile:)

1 like

Ik wil graag een mooie hoge Strelizia Nicolai. Groeien ze snel? In dat geval koop ik liever eerst een kleinere haha.

1 like

Dille en kamille misschien?

1 like