Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Intratuin heeft er wel goedkope potten tussen zitten, sommige zijn ook wel heel duur.

1 like

Ik heb een paar weken een strelitzia nicolai gekocht (was al een grote). In twee weken zijn er drie volle bladeren bij gekomen maar denk dat groei in de hoogte heeeeeel langzaam gaat.

3 likes

Ligt er helemaal aan wat je snel vindt. Ik heb mijn strelizia nu 2 jaar. Toen ik hem kocht was hij zo’n 30 a 40cm en hij is nu ruim 3x zo hoog. Ik heb me verder niet beziggehouden met wat de beste plek en verzorgingsmethode is voor snellere groei, want dat hoeft van mij niet. Misschien heb je er wat aan

1 like

Ik ben in een soort tuincentrum met exotische planten en bomen en ze hebben hier de monstera minima en monstera adisoni :heart:

2 likes

Denken jullie dat het zinvol is om stekjes binnenshuis in een soort kweekkas te zetten?

Bjj gebrek aan beter heb ik nu een lege Ikea doos omgetoverd maar ik vraag me af of het zinvol is. Zelf zie ik als voordeel in ieder geval dat er geen vliegjes bij kunnen en daarnaast dat het water in de bak valt (en die kan ik dan weer leegkiepen). Maar verder… Not sure if genious or not.

Ik heb deze ook maar na vorige zomer doet hij nog helemaal niks :sob:

Ik zie net dat deze nu in de aanbieding is bij Intratuin van 35 voor 25,-

Mocht iemand anders 'm ook willen

1 like

Ik heb ‘m dus net gekocht haha.

Het zijn twee stengels. Ik moet nog even bedenken of ik ‘m zou houd of dat ik ze ga splitsen.

Ik was daarvoor trouwens bij Tuinland en daar verkochten ze ze voor €59,95! :roll_eyes:

9 likes

Ik heb deze kast gekocht bij de Ikea na 2 weken op marktplaats zitten kwijlen naar vintage modellen van 1000 euro. En ik kan niet wachten tot die er is en hangt er helemaal vol te stoppen met planten!

10 likes

Ik zie dat je m inmiddels gekocht hebt maar ik vind dat ie best snel groeit in de lengte; ik kocht m een jaar geleden toen ie zo’n 70 cm was en nu is ie 130
Hij staat wel vrij zonnig en heeft veel water nodig maar is 1 van de meest “dankbare” planten die ik heb haha hij groeit super goed, ook in de winter ging ie vrolijk door

1 like

Waar moet ik op zoeken als ik de showfoto’s wil zien op hun website?

Ik weet niet of het goed gaat met mijn zebrina. De bladeren zien er allemaal goed uit en hij heeft sinds deze week een nieuw groot blad uit.

Aan de onderkant gingen twee dunne stengels slap hangen, knikten en hebben we uiteindelijk afgeknipt. Maar het lijkt wel alsof al die buitenste gaan hangen? Alsof ze gewoon te zwaar zijn of is er toch een andere reden?

Tgggggggg nu ben ik echt beledigd door de mijne. Mijne weigert dienst :angry:

1 like

Als je zoekt naar svalnas in de zoekmachine, zie je alle producten en ook inspiratiepagina.

1 like

Thanks! Het is wel ongeveer wat ik zoek, maar ik vind het best prijzig (zoals gewoonlijk bij Ikea). Goedkoper zal je het ook niet vinden, vermoed ik overigens, tenzij je zelf aan de slag gaat.

Welke combi heb jij besteld?

Ik heb de combo gekocht met de twee witte kastjes onderin. Geen idee of ik het duur vind maar het was het goedkoopste wat ik kon vinden in de stijl die ik het liefst wilde. Als ik rijk was had ik die van de onderste foto gekocht, maar die is 1900 euro.

Samenvatting

1 like

Mijn kneusjes box is binnen. Kwam na een week thuis en stond voor mijn deur, geen idee hoelang hij er al stond. Morgen grond halen want zie bij 1 all wat vliegjes.
Ben er zo blij mee, ze zien er allemaal gewoon goed uit.

8 likes

Ik krijg de mijne morgen! Denk dat ik zo goed als dezelfde krijg als jij, want een vriendinnetje van me had 'm vorige week gehad met precies dezelfde plantjes als jij!

1 like

Ik heb 'm 24 april besteld en nog niets binnen haha. Ik wil mijn kneusjesbox! :stuck_out_tongue:

Ik pas 28 april en ik hoor hem 8 mei te krijgen (wat stond er bij jou?) maar ik ben echt jaloers op iedereen die hem al heeft :’).

1 like