Het Plantentopic #2 (Deel 1)

9 mei, dus ik mag niet zeuren haha, maar iedereen krijgt hem te vroeg, dus ik wil hem ook vroeg krijgen haha. :joy:

1 like

Haha ik heb echt precies hetzelfde gevoel, maar ook omdat sommigen hem zonder verzendbevestiging kregen durf ik niet eens meer m’n koptelefoon te dragen als ik helemaal boven zit want stel ik mis de deurbel :’)

1 like

Kijk bij je spam. Zag die van mij daar. Blijkbaar was mijm box all om 1 mei er, dus veel eerder dan de geplande 9 mei. Arme plantjes all die dagen in de doos gezetenđŸ˜„

1 like

Ik wil hem ook :weary: ik kreeg een mail met track en trace van gls maar die staat al daaaagen op ‘aangekondigd bij GLS’

Ik zag deze beestjes in de potgrond van mijn Strelitzia kruipen :pensive: weet iemand wat dit zijn en wat ik er aan kan doen?

Oh dat is wel echt rot :(, hoe is de staat? Ik check m’n spam idd ook regelmatig :sweat_smile:

Ik heb mijn calathea nu 1,5 week en hij gaat dus nu al niet meer dicht 's avonds :persevere:

Lijken me miljoenpoten! Kan geen kwaad voor je planten, maar binnen is t niet zo relaxed natuurlijk.

1 like

De chauffeur is onderweg met m’n kneusjesbox! Ben zooo benieuwd

3 likes

Ja kunnen zeker miljoenpoten zijn! Ik zal de potgrond binnenkort eens grondig verversen en hopen dat ze dan weg zijn.

1 like

De box! Het vetplantje had wat van z’n vetjes verloren, maar verder mooie aanwinst!

8 likes

Awww :broken_heart: hahaha

3 likes

Misschien dat je deze kan stekken? Ik zit sinds kort in planten facebook groepen en ben elke keer weer verbaasd wat kan.

1 like

O, ja! Heb even gegoogled en het kan geloof ik wel. Dan leg je die dingen in een potje en die moet je dan sproeien. Ik heb alleen zo veel plantjes nu dat ik het maar laat hahah

Ik heb een tradescantia zebrina, alleen kwam er pas achter dat de steel ervan gewoon helemaal droog was geworden/dood aan het gaan was (dus vanuit de aarde ongeveer 10 cm.). Nu heb ik hem in twee stukken geknipt en in water gezet. Hopelijk komen er wortels aan! Maar weet niet zo goed waarom hij zo verdrietig was. Misschien te weinig water? Of geen goede aarde?

Ik vond de mijne ook iets minder dan ik gehoopt had. Stom dat de verwachtingen zo hoog zijn als je weet wat anderen gehad hebben haha. Ben alsnog heel blij gezien het aantal planten en de prijs, maar ik ga er wel een hoop weggeven.

2 likes

Dit gebeurde ook met mijne :disappointed_relieved: dus nu heb ik idd een handvol steeltjes in water en het gaat heel goed met de wortels!

1 like

Oh mijn god, echt mijn ergste nachtmerrie dit. Kan alle beestjes prima hebben behalve duizendpoten en miljoenpoten, zit hier ook echt met mijn nekharen overeind en overal jeuk nu :scream:

2 likes

Gewoon doen! . Heb er ook best wat van die blaadjes gestekt. Niet veel ruimte nodig maar duurt best lang voordat ze groot worden. Plus ze zijn echt super schattig.

Ik vind ze best nog schattig, en vis ze er één voor één uit met men handen :sweat_smile: