Ging naar het tuincentrum voor een balkon bak maar ben ook thuisgekomen met planten voor de woonkamer
Oke oke, āWegens een ongelukje in ons sorteercentrum kan het zijn dat een enkeling een extra kneusjesbox zal ontvangenā, wie van hier zal een gelukkige zijn?
Zou het door datzelfde foutje in het sorteercentrum komen dat ik 'm nog niet heb gehad terwijl ik 28 april heb besteld? Verwachte afleverdatum was 8 mei, maar na al jullie verhalen had ik 'm al verwacht haha. Heb ook nog extra planten en een mosstok erbij besteld dus IK WIL M
Ik heb net een mail gehad dat de mijne morgen komt. De leverdatum zou officieel 8 mei zijn. Ik ben benieuwd wat ik krijg.
Ik heb ook net een mail! Heb 'm de 24e besteld en zou hem de 9e krijgen.
Ik ga echt heel hard lachen als ik een dubbele box krijg. Mijn vriend zei van de week al: āHet wordt hier wel een beetje volā¦ā
Hahahahah ja ik! Ok dan moet ik maar niet meer te veel klagen over de vertiefde manier van verzenden als ik dubbel heb gehad
Zaten ook zo goed als exact dezelfde planten in beide dozen. Alleen in eentje zat nog een dracena of hoe noem je dat
Ik ook net bevestigingsmail! Dus ik verwacht hem morgen!
Ja deze heb ik ook gehad!
Maar nog geen bevestogingsmail.
De track en trace staat nog steeds op ādata ontvangenā
Mijn bestelling komt ook morgen!!
Ja mijne ook!! Was ook op 8 mei gepland!!
Bij mij is die ondertussen aangepast naar levering op 8 mei
Ik dacht al even dat ik gek was geworden. Die van mij zou vanmorgen komen tussen half 10 en half 12. En nu ineens morgen.
Wat kan dit zijn? Gele bladeren betekenen vaak te veel water, maar ze zijn zo random!
Die in mān hand is er al af gevallen, en er worden meer bladeren geel. Het is een monstera adensonii trouwens.
Waarom is die pot te groot? (Planten noob hierš )
Mooi! Mocht je ām ooit willen stekken: zorg er dan voor dat je niet enkel groen overhoudt in de plant. Bij deze variegata is het zo dat het kleurverschil random is dus het kan gebeuren dat er op een gegeven moment een (bijna helemaal) groen blad uitgroeit, en dan is de kans dat dĆ”ar weer een groen blad uit groeit best wel groot. Ik had een mega variegata die ik helaas heel erg moest afknippen door een luizenplaag. Had een stekje aan mān moeder gegeven en daar is nooit meer wit uitgekomen haha.
@Sambal ik denk dat ze de buitenpot bedoelt de binnenpot lijkt me juist eerder klein dan groot namelijk!
Ik zou ām sowieso altijd de binnenpot er om heen houden! Heb ik bij al mān planten
En ja ik weet dus niet precies wat dan de goeie manier is om te knippen want soms weet je ook niet van te voren uit welke kant van de stengel een nieuw blad gaat komenā¦
Welke bladeren worden geel, zijn het oudere bladeren, of juist jonge bladeren aan het uiteinde van de stengels? Zo op het plaatje ziet hij er verder heel gezond uit juist!
Als alle bladeren gelig beginnen te worden gaat er iets niet helemaal goed, als er zo af en toe een oud blad helemaal geel wordt en eraf valt is er weinig aan de hand.
Degene die er af viel was al redelijk oud, dus dat zou dan normaal zijn, maar op de steel verder worden ook een paar bladeren geel, daar maak ik me zorgen over! Ik heb hem net verpot, misschien moet hij even acclimatiseren.
Maakt in principe niet uit toch? Je moet in ieder geval voldoende knippen zodat āie kan wortelen en dan knip je automatisch voldoende af om ruimte te hebben voor nieuw blad.
@suus, bedoel je niet wanneer de bladeren juist helemaal wit zijn? Want dan moet je inderdaad terugknippen tot waar het groen weer zit en dan hopen dat je gevarieerd blad terugkrijgt.