Wat mooi Suus!!
Ik upgrade ze altijd naar grotere kweekpotten en zet ze daarna in een gewone pot. Kan gewoon. Als je ze direct verpot naar een grotere pot zonder gat onderin (dus geen kweekpot) kan het water niet goed weglopen.
Ja, maar ik bedoel dat het zou kunnen dat een nieuw blad aan de groene kant van de stengel groeit en dan wordt dat dus een groen blad.
Dit was dus ooit een plant met voornamelijk halfwit-halfgroen en zijn nu bijna helemaal groene bladeren (met paar witte vlekjes)
Hier zie je hoe de halve stengel wit is en de halve stengel groen:
Edit:
Mijn stek heeft een veel meer gemĂȘleerde stengel, waardoor alle bladeren veel witte vlekken hebben:
Mân kneusjesbox is wel vandaag binnengekomen (officieel 8 mei). Ik weet nog niet wat ik er van vind, ga denk een hoop weggeven.
Bedoel je dat dit gebeurde nadat je hem verpot hebt? Dan zou het daarmee te maken kunnen hebben.
Anders kan het ook nog dat hij teveel licht krijgt. Mijne houden van schaduw
Die van jou is iig netjes bezorgd! Heb het idee dat er in vrijwel elke doos hetzelfde zit. Ik had deze ook allemaal (dubbel dus ook haha) behalve die rechts onderin op je plaatje.
Ahh wat een leuke, ik ben nu juist in de verleiding om hem te bestellen want heb er nog maar 1 van deze haha. Maar mn vriend vindt dat we al teveel planten hebbenâŠ
Nee, ik bedoelde het anders. Stel dat je plant op het punt komt dat hij alleen nog maar witte bladeren maakt, moet je 'm terugknippen. Want die witte bladeren gaan sowieso dood. Dus dan knip je waar het groen is. En dan krijg je hopelijk groen met witte bladeren terug die wel blijven leven.
Andersom, als je alleen nog groene bladeren krijgt, kun je hetzelfde doen. Terugknippen tot waar je wit ziet.
Maar allebei alleen als ze helemaal wit of helemaal groen zijn. Anders gewoon zo laten.
Ik ben op zoek naar een grote binnenplant om aan mijn broertje te geven. Hij woont sinds kort in een oude basisschool en heeft dus veel ruimte, hoge plafonds en veel raam. Ik zit te denken aan een bananenplantachtige dingen, maar misschien hebben jullie nog tips voor een andere mooie grooote plant???
Strelizia en Musa waren van de week in de aanbieding bij Intratuin! Die eerste kan 2 meter hoog worden.
Zit nu te kijken op de website, zijn er zoveel en enorm prijsverschil? Vraag me echt af waar dat em in zit, lijkt niet alleen diameter en hoogte te zijn
Ik was dinsdag ook bij Tuinland voor een Strelizia aan het kijken en daar was een kleinere dan die van de Intratuin gewoon 60 euro. Echt een idioot prijsverschil.
Kleine correctie van een plantengeobsedeerde hier De witte bladeren gaan niet per se dood. Het kan zijn dat ze blijven leven, maar alle voedingsstoffen uit de groene delen van de plant moeten halen omdat ze zelf geen bladgroenkorrels hebben. Als op een gegeven moment alle groene bladeren afsterven door ouderdom, gaat je witte plant sowieso dood. Wat daarnaast vaak een probleem is met de monstera variegata borsiana (de âstandaardâ monstera variegata in Europa) is dat het wit niet zo stabiel is. Dit betekent dat er random bruine vlekken in kunnen komen of, en dat bedoel je denk ik, deze zo groot worden dat het blad helemaal afsterft.
Bij die huis, tuin en keuken Monstera variegataâs doen die witte bladeren het nooit lang. Die worden sowieso bruin en sterven af (dus dood). Helemaal als er meerdere achter elkaar wit zijn.
Nou ja, volgens mij zeggen we hetzelfde.
ik heb eindelijk mijn kneusjesbox binnen! hij zou vandaag tussen 9.30 en 12.30 binnen komen maar om 17.00 had ik nog steeds niks⊠ben bij een vriendin gaan eten en toen ik terug kwam was hij binnen! echt 5 minuten nadat ik van huis ging werd ie bezorgd.
weet iemand hoe deze heet?
Geen idee, maar bij mij zat hij vandaag ook in de kneusjes box!
Iemand tips om een calathea vol en groot te krijgen? Mijne was echt enorm en deed het super goed, tot ik 4 weken op vakantie ging en sindsdien wordt hij steeds kleiner en gaan er veel bladeren dood. Die vakantie is inmiddels 2,5 jaar geleden, maar hij blijft maar slecht gaan
Aaltjes verdeeld over 30 planten, fingers crossed! Nu ik thuis zit erger ik me tien keer zo erg aan al die rouwvliegjes
Kneusjesbox is binnen! Alles ziet er prima uit, alleen die tweede van onder laat al zijn blaadjes vallen.
Alleen die met de rozerode bloempjes ga ik weggeven, de rest hou ik zelf haha.
Die van mij staat nog steeds op onderweg naar regio, staat nog wel dat die vandaag komt maar ik geloof er niet meer in.
Ik hoop morgen dan maar, maar tis wel onhandig.
Ik ben nu pizza aan ât afhalen maar ik kijk tegelijk de hele tijd naar mân voordeur of ze nog komen :â)