Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Zo schattig :heart_eyes: Heb je die hangers zelf gemaakt?

1 like

deze niet, ze zijn van ali!

deze wel

echt heel makkelijk via youtube

5 likes

Ik had echt precies dezelfde box!! Echt leuk hĂš!

1 like

Leuke plek om het zo op te hangen! Ik heb niet zo 1 2 3 een mogelijkheid om het zo aan het plafond op te hangen en geen zin om te boren :frowning:

Wat heb je een leuk huis, van wat ik kan zien! Ziet er echt gezellig en creatief uit

Ik heb hem binnen :clap:t2:

Ik hoopte op een bananenplant maar ben niet ontevreden.

7 likes

Mijne is ook binnen, lijkt veel op die van Kindercola. Nu maar eens op pottenjacht

Vanochtend ook even langs het plantenasiel geweest, wat stekjes weggebracht en een grotere aloe vera. Die vrouw was echt verbaasd dat m’n aloe vera zo groot was, terwijl het wel echt meevalt :’)

Shit er zitten trips op mijn graslelie en monstera :sob: heeft iemand hier een gouden tip om hier van af te komen?

Mijn monstera had ook trips. Omdat ik meerdere probleemplanten had en net was verhuisd kon ik die dilemma niet aan en heb hem de hele winter buiten gelaten. Een maand geleden heb ik hem compleet kortgewiekt en binnen neergezet op de meest zonnige plek van het huis.

Trips zijn echt bitches en zitten vaak al in het blad waardoor bestrijden moeilijk is. Niet het antwoord waar je op zit te wachten denk ik :pensive:

1 like

Aah wat klote zeg! Gelukkig maakt je monstera nu wel een nieuw blad aan, klein lichtpuntje! Heb het nu in totaal bij 5 planten gesignaleerd dus ga morgen naar de intratuin om spul te kopen. :pensive:

Ik heb meer dan een jaar geleden een keer trips gehad op één plant. Hele plant schoongemaakt onder de douche en daarna regelmatig ingespoten met een mix van neem olie, afwasmiddel en water (en daarvoor alle bladeren afgenomen met een doekje). Daarna nooit meer gezien. Maar moet je geduld voor hebben :grinning: En ik zit daar ook echt bovenop. Check alle planten iedere waterbeurt.

1 like

Ik zou niet eens weten hoe ik het moet herkennen, maar dat is vast een goed teken. Is trips bladluis?

Ik denk niet dat ik daar het geduld voor heb :laughing: Ik doe ook iedere week sowieso een keer een rondje om alle planten te bekijken maar vorige week was er nog niks te zien

Oh, in die aarde kreeg ik ‘m destijds binnen. Moet ‘m nu zo’n beetje verpotten dus dan doe ik wel aarde en perliet, denk ik. Het zal vast iets doen hoor, zo’n mix van allerlei dingen maar zou er ook niet te moeilijk over doen. Ik gooi er perliet of schors doorheen zodat het luchtig blijft en het water niet blijft hangen en dat werkt goed. Maar in alleen die aarde gaat ook al meer dan een half jaar prima :woman_shrugging:t4:

1 like

16 dagen later en plots dit :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ik wil mijn vensterbank opfleuren met wat plantjes, ik heb daar tussen 7 en 12 uur 's ochtends direct zonlicht, daarna niet meer, maar wel veel indirect licht (grote ramen). Welke (niet al te grote) planten doen het goed in veel licht? :slight_smile: Ik heb nu voornamelijk planten die niet teveel licht mogen omdat de rest van mijn woonkamer nooit direct zonlicht heeft, dus die kan ik er niet neerzetten. Er staan al een paar cactusjes maar ik zou er ook graag wat ‘normale’ planten neerzetten.

edit: nog nooit zo vaak het woord ‘licht’ in een post gebruikt

Jaaa, leuk! :smile:

1 like

:sob::sob::sob: Wat is dit? Beestjes sowieso want ze bewogen maar gadverdamme
Het zat ook op de plant erachter dus die staan nu beide buiten, beide planten zien er zelf wel goed uit maar ik vrees voor het ergste als ik zoiets zie
Iemand tips?

Ik denk spint aangezien ik volgens mij ook “webjes” zie. Nog nooit gehad dus geen tips helaas. Misschien sowieso proberen er zoveel mogelijk af te spuiten met een hardere waterstraal?

Ja klopt die zaten er ook bij, ik heb ze inderdaad eraf gespoten en dus buiten gezet! Hoop dat het helpt en anders maar een wat grovere aanpak, arme plantjes :broken_heart: