Als ik eenmaal bezig ben vind ik het ook wel leuk. Maar al mijn planten staan op zolder, dus dat constante gesjouw met alles vind ik zo vervelend hahaha. Alles staat nu beneden om zo bezig te gaan als de temperatuur lekker is… maar daarna moet het ook allemaal weer naar boven toe hahaha.
Oh dat betwijfel ik nu ook eigenlijk… niet eens aan gedacht hahahaa. We gaan het meemaken.
Als jij zelfs in je studio, zonder auto, potgrond op voorraad hebt heb ik nu officieel geen excuus meer om geen planten te verpotten :’).
Oh dat lijkt me inderdaad helemaal niks, ik verpot vaak gewoon binnen in mijn woonkamer, ook mijn grote planten zoals bv. mijn monstera. Ik heb ooit een grote vuilniszak open geknipt en deze leg ik dan op de grond maar vaak zat komt het ernaast dus stofzuigen is daarna wel even nodig. Maar dat vind ik dus aanzienlijk makkelijker dan alle planten richting een andere kamer of zelfs twee verdiepingen naar beneden slepen.
Jaa kan ik mij voorstellen! Ideaal als dat zo kan.
Maar voor mij is het alternatief om telkens met zware zakken potgrond naar zolder te lopen en de oude potgrond weer naar beneden mee te nemen… dan is de planten verplaatsen denk ik toch makkelijker.
O ja, dat had ik over het hoofd gezien.
Ik vind verpotten eigenlijk ook niet zo leuk. Kan het wel op m’n balkon doen, dat scheelt, maar ik doe meestal maar 1 of 2 per keer. Ik maak dan wel echt zelf een mengsel van potgrond, met wormenmest (wat ik dan eerst moet oogsten) en perliet enzo dus het is ook gewoon veel werk
Ben nog steeds te lui geweest om m’n planten op de foto te zetten voor m’n eigen vragenlijstje trouwens.
- Hoeveel planten heb je op dit moment? 43! Mn balkon even niet meegeteld.
- Wat is je lievelingsplant? Foto! Als je onmogelijk kan kiezen tussen de kinders mag je er ook meer showen.
Sowieso mn monstera - Wat is je oudste plant? Foto please
Deze cactus, begon als 3 cm cactusje die ik ooit in de bios kreeg toen ik nachos bestelde! - Wat is een plant die je eigenlijk niet wilt? Fotooo
Deze vind ik stom en gaat ook niet zo lekker
En mn krokodillenvaren vind ik heeeel leuk maar hij heeft veel bruine plekken en ik weet niet waarom. Heb al veel geprobeerd maar het blijft een beetje zo. - Welke plant staat op je wishlist?
Monkey mask wil ik nog wel! - Wat vind je echt een stomme plant?
Hmmm hyacinten ofzo maar is eerder een bloem - Welk social media plantenaccount moeten we echt volgen? Als je niks weet ook prima natuurlijk.
Weet ik niet zo goed! - Heb je nog een plantenboekentip?
Heb ik ook al niet haha
Wow die monstera! Prachtig!
Wauw je hebt me net overtuigd dat ik een mosstok moet kopen voor mijn monstera, ik wil dit ook!
Ik heb trouwens net nieuwe potjes gekocht bij de xenos en de blokker en nu al een aantal planten die zoveel beter tot hun recht komen.
Oh love verpotten juist! Maar ik ben sowieso een pottenhoarder, dus dan kan ik mijn nieuwe potten gebruiken
En die wormenmest, heb je dus een wormenhotel (of hoe dat ook heet?)
foto!!
@Kauai leuk idee, vind het altijd erg leuk om dit van anderen te lezen!
1. Hoeveel planten heb je op dit moment?
33
2. Wat is je lievelingsplant? Als je onmogelijk kan kiezen tussen de kinders mag je er ook meer showen.
Begonia maculata, die kreeg in als ziek stekje en maakt nu 5 nieuwe blaadjes in 1x! Ook m’n sedum burrito want die showed allemaal bloemetjes
3. Wat is je oudste plant?
Deze cactus en schefflera heb ik al meer dan 6 jaar, weet niet wie eerder was.
4. Wat is een plant die je eigenlijk niet wilt?
Ben blij met alle planten eigenlijk
5. Welke plant staat op je wishlist?
Alocasia Nebula en Begonia white ice.
6. Wat vind je echt een stomme plant?
Orchidee en Anthurium
7. Welk social media plantenaccount moeten we echt volgen?
Gonny’s indoor jungle, mamabotanica, Begonia i kropka.
8. Heb je nog een plantenboekentip?
Uh nee sorry!
Omg, de Gonny? Jeetje.
Haha precies mijn gedachte! Ik ga gelijk zoeken
Edit: die zoon is ineens al 17?!?
Jup dé Gonny hele insta alleen over planten!
Uiteraard!
Die hele kleine komt trouwens van mijn lokale plantenzaak en hij heeft echt superveel mooie en verschillende potten. Dus ik ga voortaan daar mijn potten kopen ipv de xenos of de blokker. Want qua prijs verschilt dat helemaal niets.
Edit : die bovenste is trouwens voor een windlicht hqhq
Heus?!
Yes! Wormenbak haha echt top.
Grappig om te zien hoe de kinderen gegroeid zijn. De middelste zit ook op YouTube.