Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Iemand enig idee welke plant dit is?

5 likes

Lijkt op een alocasia cucullata

2 likes

Ben echt even klaar met het divagedrag van sommige planten… Deze Alocasia Bambino krijgt alles wat ie nodig heeft, staat naast een luchtbevochtiger, niet in de volle zon, altijd vochtige aarde. En alsnog heeft ie opeens allemaal lelijke bladeren :unamused:

Het enige wat ik kan bedenken wat de oorzaak kan zijn, is een uitgebreide sproeibeurt paar dagen geleden. Dat ie misschien te lang natte bladeren heeft gehad.
Mijn Alocasia Polly maakt twee bloemen tegelijk aan, had stiekem gehoopt op nieuwe bladeren maar ja :upside_down_face:

2 likes

In het kader van grote schoonmaak even alles van zn plek gehaald en bij elkaar gezet. Teller staat op 36, woon op 27m2 :joy:

43 likes

Fuuuuuck ik heb trips in heel veel planten dus ik moest naar de Intratuin voor bestrijdingsmiddel en heb ze net allemaal behandeld. Zag een prachtige monstera variegata voor 250 euro maar dat ging me toch iets te ver…

En dan merk je pas hoeveel planten je hebt.

15 likes

Iets maar :sweat_smile:

jaaa kleeeeiiiiin tikje, maar hij was wel echt mega groot en mega mooi.

Maar nee.

Hebben gisten plankjes gekocht voor de woonkamer met dit als resultaat (foto incl. quarantaine werkplek).

Ben er echt super blij mee. In plaats van de grote plant links wil ik daar een grote paradijsvogel plant in de pot. En het grijze potje links, de terracotta pot en de pot van de monstera moeten nog vervangen worden.

20 likes

Dat zijn echt mooie planken! Waar heb je ze gekocht?

1 like

Ik vind het er zo wel gezellig uitzien, net een klassenfoto:’)

Hoe heet die rechter plant met die groen/roze blaadjes?

5 likes

Hahaha echt he! Dat is een siernetel :slight_smile:

1 like

Dank je! Die komt op m’n wishlist

Bij Woodend in de Bilt. Was een rib uit mijn lijf maar hebben heel veel mooie soorten houden maken het het ter plekke ook op maat.

1 like

Dit kostte echt zo veel geduld maar hij hangt hoor!! Meteen die avond plantjes besteld want nu kan het :smiley:

21 likes

Ik heb net aaltjes bij mn planten gegoten hoop dat het werkt tegen die stomme rouwmuggen!

1 like

ik zag deze vandaag voor 499 :neutral_face:

7 likes

Ja sorry maar nee :neutral_face: Ik vind een tuinset voor 500 euro al veel geld dus dit gaat er echt niet in bij mij.

Teeeeeering

1 like

Zodra ik weer naar naar de kwekers kan, kan ik kijken of ik ze goedkoper kan scoren als er animo voor is :grimacing:

24 likes

meid bel me

2 likes