Weet je wat dat kost, naar het buitenland?!
Graag! Hoeveel zal het dan ongeveer zijn? Een kleintje vind ik ook prima. Bij de intratuin zag ik een grote voor €299
Even de prijslijst erbij gezocht. Klein rond de €30, groot rond de €150. Maar kan zijn dat het inmiddels duurder is. Want de vraag is crazy.
Dat is een nieuwe tak! En je kan die afgestorven tak links afknippen als je dat fijn vindt. Ik knip die voor de zekerheid altijd vlak boven dat eerste kootje dat je ziet af
Zijn dit inkoopprijzen? Jemig wat een verschil dan met wat je in de winkel ziet. Ik snap dat ze niet voor de inkoopprijzen weggaan,maar dit is wel een groot verschil!
Maar wel bizar ook hoe ze in de afgelopen paar jaar nog gestegen zijn in prijs. Twee jaar geleden heb ik een monstera bijna zo groot als die van @Miep42 voor 80 euro gekocht/gekregen. Een stekje was toen 25 euro op marktplaats. En nu 500 euro en laatst had iemand hier een kleine plant voor 60 euro gekocht toch? Echt zooo’n verschil!
Was ik maak inkoper. De mijne is denk ik 30 cm excl pot en heb er 80 euro voor betaald in het tuincentrum gisteren.
Je kan makkelijk een zaakje beginnen zo.
Die marges zijn voor deze uitzonderlijk maar verder valt het reuze tegen hoor En gezien de interesse van binnen- en buitenland, heb je ze ook niet zomaar in handen.
Je kan m nog even in wat beter doorlaatbare grond zetten. Misschien blijft de aarde te nat? Het moet vochtig zijn maar niet echt helemaal vol met water.
Zijn dit eigenlijk 2 bananenplanten? Of is dit normaal? Beetje gekke omschreven, maar wist niet hoe ik het anders moest noemen.
3 zelfs haha!
Haha! Kan ik ze dan het beste apart verpotten?
Ah ik snap het. Voor de volgende keer die afstervende stengel afknippen tot een punt net boven een oog waar het nog groen is. Dan heb je betere kans dat hij vanaf daar weer gaat uitlopen.
Kan, hoeft niet per se. Ik zag toevallig een paar dagen geleden dat mama botanica een video gepost had over het stekken / loshalen van babybananenplantjes.
Jaaaaa heel erg graag!
Het is helemaal goedgegaan! Slechts 1 plant die is omgevallen (in de doos).
Ik heb eergisteren een plant gekocht maar hij is hele tijd aan 't ‘huilen’. Zo vervelend, steeds als ik weer terugkom liggen er druppels op tafel. Wat doen jullie hieraan? Heb dit nog nooit eerder meegemaakt terwijl ik die plant al wel eens heb gehad.
peptalk en chocola geven
Minder water geven! Maar volgens mij is het niet erg, ze doen dat gewoon omdat ze niet al het water kunnen gebruiken.
zie ook: https://www.mamabotanica.nl/blog/een-huilende-plant