Zo leuk dat dit topic de laatste tijd zo hard gaat!
Ik heb gisteren mijn zzplant eindelijk een stukje gescheurd. Hij stond erg krap in z’n pot en heb er nu wat stengels vanaf gescheurd en daar een nieuwe babyplant van gemaakt! Die knollen leken net op aardappelen haha. Ik zag tijdens het scheuren ook meerdere nieuwe scheuten, hoop dat die na deze truc alsnog op gaan komen!
Gister uit de pot gehaald en het zag er niet zo uit!
Tip: deze grote bananenplant bij de Appie gescoord voor 8 euro. Dit was trouwens de kleinste die ze hadden .
Wat een leuke potten heb jij zeg! Die plant is ook heel mooi en een leuke kat. Perfect plaatje haha.
Haha dankje! Alleen jammer van de vieze vloer
Ik had die zonnebloemen vorige week geplant (er zaten 5 zaadjes in) en na een dag of 5/6 stonden er al stengels van 15 cm in de pot je ziet ze bijna voor je ogen groeien
Haha je kat kijkt zo lekker chagrijnig! Dat plantenhouder op de achtergrond is echt gaaf trouwens.
Oh die pot is heel tof! Waar is die van?
Edit: waar die bananenplant dus instaat
Ikea! kanelstang heet deze
Mijn Monstera en epipremnum hebben bruine plekjes/gaten in hun bladeren. Komt dit door te veel of te weinig water?
Te veel zon kan wel! Mijn Monstera heeft elke dag 2-3 uur volle zon en de epipremnum iets meer. Misschien is dat te veel. De epipremnum kan ik sowieso verplaatsen. Ik heb de bladeren nog niet nat gesproeid, maar het kan best verbrand zijn oid. Thanks
Zorg vast voor materiaal om ze op te binden ofzo want die dingen worden echt mega groot
Ik zag al een poosje wat gekke plekjes op de bladeren van één van mijn schefflera’s, maar toen ik vandaag eens goed ging kijken bleek het trips te zijn en bleek mijn andere schefflera het ook te hebben
Gelukkig heb ik het nog niet op mijn andere planten kunnen ontdekken, ook niet op de planten die er normaal gesproken heel dicht naast staan.
Voor degene met humidifiers gebruiken jullie echt alleen distilled water zoals word aanbevolen?
Ik gebruik gewoon kraanwater.
Ik dacht trouwens dat onze luchtvochtigheid vreselijk zou zijn maar volgens mijn hygrometer valt dat alleszins mee, dus hij staat ook niet constant aan.
Welk percentage luchtvochtigheid houden jullie aan?
En ik wil naar de ah om die bananenplant te kopen, wat een gigantische beauty.
En @Rozabella wat een leuke bamboepottenhouder, heel tof! Waar is die van?
Dat prijzenlijstje dat lula postte is wel van een enkele plant he. Aanname wel. Die plant van de foto van @Miep42 heeft minstens 4 planten, dus als inkoop 150 per plant is, is 500 euro voor 4 planten eigenlijk nog cheap.
Edit: oh dat lijstje is weg nu?
What’s happening? Ken dit niet. Groeien de wortels naar boven?? Zou best kunnen want hij zit in een soepkom en heb nog geen andere pot gekocht
of is het schimmel? Het lijkt een paddenstoel
Heb de mijne vanochtend binnengekregen en hij kan tot 60%. Volgens mij omdat uit hun onderzoek is gebleken dat de lucht vochtigheid tussen de 40 en 60 ideaal zou zijn.
Heb even het plaatje erbij gezocht wat zij gebruiken.
Heb hem nu op 60 gezet want beter voor de plantjes denk ik.
@QueenOfEngland in die van mij kan leidingwater worden gebruikt en dat heb ik er nu ook gewoon inzitten.
ja volgens mij waren het er 3 (waarvan minstens 1 met alleen groene bladeren trouwens)
kan hier niet tegen, nu wil ik het weten. Kan je niet ff terug miep?