Ja echt een goede deal wel. Ze hadden overigens ook meer planten zoals een Monstera. De plantenhouder is vintage.
Ik heb er één van philips en daar zeggen ze ook bij âkoud kraanwaterâ. Gaat 1,5 liter water doorheen per dag dus zou ook wat zijn als ik er per se gedestilleerd water in zou doen haha.
Hij haalt bij ons trouwens zelden de 50%, hij schommelt vaak tussen de 30 en 40 procent luchtvochtigheid (staat de hele dag aan)
ik ben gdvrdmm een half uur gereden naar dat nep nederlandse tuincentrum. ze hadden er oranje poloâs aan met een nederlandse vlag en klompen er op gestikt, dat kan ik niet nog een keer aan.
Wij hebben dezelfde toch?
De mijne schommelt nu tussen de 57 en 60%, maar heb hem dan ook op 60 ingesteld. Heb wel alle ramen/deuren dicht staan. Misschien dat jouw kamer te groot is dat hij niet hoger kan?
Ja dezelfde inderdaad! Ja ik weet het niet zo goed, we hebben wel vaak het raam even open staan dus zou kunnen dat het daardoor nooit hoger wordt. Gaat er bij jou per dag ook één volledige tank doorheen?
In het begin heeft ie echt een week lang 3 liter per dag de lucht in geblazen en de luchtvochtigheid bleef maar laag, we hadden echt zoiets van: volgens mij zuigen de muren en de houten balken het gewoon op haha
Maakt deze geluid? Die van mân ouders (ander merk) heeft een heel hoge piep. Zij horen hem niet, maar ik word er echt gek van inmiddels zetten mân ouders hem uit als ik op bezoek kom.
Ik heb hem vanochtend binnengekregen, bij ons was de luchtvochtigheid ongeveer 40 toen ik hem aanzette. Staat nu een halve dag aan en de tank is nu over de helft, dus verwacht ook minimaal een tank per dag.
Misschien eens contact met ze opnemen? Heb altijd het idee dat zij wel een goede klantenservice hebben.
@Moet hij maakt wel geluid, maar meer een blaas geluid omdat er een ventilator inzit die de lucht verspreid. Ik hoor hem wel, maar niet irritant. Er zit wel een nachtstand op en dan hoor je hem niet. Maar dan is de verspreiding van de lucht ook wel minder denk ik.
Leuk :)! Ook al zoân grote!
Zo leuk! Deze begint ook al een beetje op een olifantenpootje te lijken. Kan niet wachten tot mijne ook diepere groeven krijgt
Edit: @Lula wat snelle fotos gemaakt. Mijn knolletje is echt nog een baby, maar je ziet al wat groefjes ontstaan
Voor de mensen die erover denken een luchtbevochtiger aan te schaffen: ik kan echt aanraden eerst een luchtvochtigheidmeter te kopen. Die van mij was een paar euro via bol, en het blijkt dus dat mijn huis echt al vochtig zat is.
Oh nu staat ie wel heel hoog hahaha

Wat is er mis met mijn dieffenbachia?! Alles hangt slap en de bladeren worden geel. Ik kan niet ondervinden of het te veel of te weinig water isâŠ
Ah mooi, zo groot ook al, die bladeren! Heb wel een aantrekkingskracht tot die âknolletjesâ zoals mijn vriend ze noemt
Hahaha ik snap jouw vriend want ik noem ze ook zo.
Vind het zulke leuke plantjes. Hoop ook dat dit er zo eentje is die de rest van mân leven bij me gaat zijn en steeds groter wordt met de jaren. Vind ze ook lijken op schildpadjes
Als de blaadjes van deze eenmaal graag groeien gaan ze ook best hard trouwens. Heb ook nog een stephania erecta. Alleen heeft die nu een stengel van bijna een meter en alleen nog mini blaadjes. Moet me daar eens beter in verdiepen. Misschien dat hij gesnoeid moet worden ofzo voor mooier blad
Edit: kijk deze is een beetje vreemd haha. Deur for scale
Lijken mij beschadigingen. Controleer ze ook even op beestjes. Niet leuk, maar dat wil je uitsluiten
Grappig die stephania met die ene stengel! Hij staat ook op mijn wishlist sinds ik m in een boek zag:
Zo mooi

Nog nooit in het echt tegengekomen jammer genoeg!
Je bedoelt die veerachtige plant op de voorgrond? Want dat is geen stephania erecta. Wat het wel is, weet ik niet maar mooi is hij zeker wel! Als er al een stephania op de foto staat, staat hij op de achtergrond in dat rekje.
Hij wordt namelijk meer zo (en de foto maakt gelijk duidelijk dat ik zal moeten gaan snoeien ja haha)
Inderdaad paddenstoelen! Zou kunnen dat die in de potgrond zaten waarin je pilea groeit. Ik zou je pilea even helemaal van alle aarde ontdoen, zân wortels ook volledig vrijmaken en dan in nieuwe aarde zetten. Wat ook al kan helpen is enkel de bovenste paar cm van de aarde weghalen, maar kan evengoed dat er dan opnieuw paddenstoelen beginnen groeien.
Ik was geĂŻntrigeerd door die veren en heb een beetje gezocht. Ik denk dat het een cycad soort is. Misschien een encephalartos