Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ooooo was net nog bij een grote appie. Ik dacht: zal ik even bij de bloemen/planten kijken? Nehh er is vast niks. :X Morgen metéén rennen!!

1 like

Ah hahaha dan heb ik de namen bij de foto verkeerd geinterpreteerd :’) Good to know :smiley: De echte stephania is alleszins ook een mooie! De ‘veren’ zijn idd een palmsoort lees ik nu in het boek, blijkbaar een Dioon edule

1 like

Nee, wel meerdere planten opgebonden. Ik kwam ze een tijdje terug ook nog tegen voor €110 in het tuincentrum, 1.20m. Dus die van Miep was wel heel duur.

Ik weet niet waar je woont maar je kunt Global Garden in Zwaanshoek proberen.

2 likes

Zat ik toch nog een beetje in de buurt. Afrika ligt echt vlakbij Zuid-Amerika :sweat_smile:

Ik heb mijn zinnen gezet op een maranta lemon lime. Iemand enig idee waar ik deze kan kopen? Bij de paar webshops die ze aanbieden zijn ze out of stock…

Planten zijn echt mijn nieuwe obsessie geworden.

Close enough :stuck_out_tongue:

@PizzaFunghi volgens mij nu online niet meteen ergens te koop, zoek ook al een tijdje! Je kan misschien geluk hebben in een tuincentrum, ik heb uiteindelijk een stekje van iemand kunnen overkopen :slight_smile:

2 likes

Dat was ik! Op zich wel een goed idee maar ik woon hier in een piepklein dorp dus er komen niet zoveel mensen voorbij. Ik heb de grootste van de 4 nu op een andere plek gezet, ik zag dat zijn bladeren wat verbrand waren door de zon.

Meerdere planten ja? Dat zijn echt zeer nette prijzen dan. Ik heb er al eentje, maar zou met een niet al te grote marge niet nog eentje kunnen weerstaan… :heart:

hahaha ah gut deze is zo grappig! Hoe oud is deze?

Mijn stephania is ook echt al 3 meter lang ofzo? en alleen de laatste 1,5 meter zitten allemaal blaadjes. Ze waren eerst mini maar sinds 2 weken zijn ze veeel groter. Dus niet opgeven :slight_smile: Zal er eens een foto/filmpje van maken.

Ik heb ook een dioscorea, maar die is spontaan in winterslaap in de zomer. @Lula is die van jou op de foto? die is al echt groot! Zo’n cute schildpaddenknolletje.

Heb een foto van vorig jaar gevonden van ze samen!

7 likes

Ja mei en juni hè. Dan doen ze helemaal niks. Heb ze gister ingekocht maar houd er ook eentje zelf :smiling_face_with_three_hearts:

De bladeren van m’n strelitzia nicolai zijn sinds 2/3 dagen helemaal niet meer ‘juicy’ en flink wat scheuren en krullen. Ik heb hem pas een week en toch best wat water gegeven.

1 like

Ohja, is dat standaard slaapperiode? Goed om te weten

Oehh ze komen in je shop?

1 like

Ik heb dat ook als ik teveel water geef!
Dan hangen alle blaadjes vol druppels die op tafel vallen.
Dus ietsje minder water?

1 like

Weet niet of je dat bedoelt, maar het druppelen (guttatie) is niet schadelijk hoor. Voor veel alocasias is het vrij standaard bijvoorbeeld.

Oja zou kunnen. Mijn aglaonema doet het ook dagelijks.

1 like

Wie heeft tips om mijn papyrus (parapluplant) te redden???

Hij begint bruin te worden, is normaal ook altijd met maar weinig blaadjes per keer, nu sneller en er lijken ook geen nieuwe scheuten te zijn

Ik moest zo hard lachen om deze plant in combinatie met die naam! Wat een cutie.

Heeft iemand tips voor winkels waar je grote potten kunt kopen die niet zestig euro kosten? Minimaal 30 cm hoogte en diameter

Niet per se een winkel maar wel een merk: elho. Verkopen ze ook op bol trouwens. Zijn mooie, minimalistische potten die geen fortuin kosten.

1 like