Elho staat volgens mij ook bij tuincentra. In elk geval Intratuin @Banananana
Hornbach vond ik qua prijzen soms ook meevallen.
Ik slaag voor potten eigenlijk het beste bij de kringloop, maar dat is geluk hebben natuurlijk.
Elho staat volgens mij ook bij tuincentra. In elk geval Intratuin @Banananana
Hornbach vond ik qua prijzen soms ook meevallen.
Ik slaag voor potten eigenlijk het beste bij de kringloop, maar dat is geluk hebben natuurlijk.
Jaa ik heb ook gewoon een mishmash van kringloop en elho. Kan geen fortuinen uitgeven aan potten, planten zelf zijn soms al duur genoeg
Welke pot is het? Ik vind geen gele van 9 euro met zo’n diameter. Ik ga iig morgen op expeditie naar de Hornbach
Ik kan voor 37,50 deze stek overnemen, is dat overpriced of wel een goede deal? Is geworteld en krijgt nieuw blad
Ik vind de grote potten van IKEA best netjes qua prijs.
Ik zou het doen, vooral nu met de zomer gaat ie nog flink groeien
Ik zou het doen!
Hoe zorgen jullie er trouwens voor dat jullie planten geen beestjes krijgen/ziek worden?
Sinds corona ben ik een beetje los gegaan met planten kopen (en weg doen) en heb toen rouw varen muggen gekregen. Maar ondanks een behandeling met aaltjes, zijn ze er nog steeds, niet mega veel, maar sla er elke dag toch wel een stuk of 10 dood.
Heb gisteren waarschijnlijk de plant gevonden waar ze nog in zaten en die staat nu buiten en heb nog een keer aaltjes besteld. En ceylon kaneel (wie weet werkt het).
Zie het niet zitten om elke maand aaltjes te moeten kopen en als ik jullie over trips hoor praten krijg ik het al warm.
Dus hoe hou je planten gezond?
Elho is idd fijn en ik heb ook een aantal ‘Toledo’ potten van Action in 30 cm
Hè shit, net de musa van de appie gekocht ( na lang zoeken want die bij mij in de buurt had hem niet), zie ik dat hij ofwel onderweg ofwel in de winkel al een scheur in het blad had. Terug gaan is niet echt een optie want er stonden nog maar 2 en het is niet echt in de buurts… Maar ( zie foto), is dit een probleem?!
De plant gaat echt niet dood van een scheur in het blad. Hooguit zal het blad afsterven maar heb al vaak genoeg planten gehad die gewoon vrolijk verder gaan met een scheur of zelfs met een knak erin
@Kauai ok dit gebeurt nu met zo’n knobbeltje op m’n afgestorven plant. Dat kleine puntje links. Is dat goed? De andere is inmiddels helemaal dood, die heb ik weggedaan. Maar aan dit knobbeltje zit dus ook nog dit blad:
Of moet ik dat blad eraf halen en die bol opnieuw in de aarde zetten?
Ik zou dat blad er af halen, het is toch al dood. En dat witte puntje is een wortel dus dat is een goed teken. Ik heb verder geen ervaring met deze plant op water laten wortelen, je kan er voor kiezen om hem nog even op water te laten en als de wortel wat langer is hem in de aarde zetten.
Ja das een goed teken! Lekker laten staan tot de wortels langer zijn. Blad eraan laten zitten, valt er zelf af als de tijd rijp is. En hopen op een nieuw blad! Ik heb het idee dat ik rechts aan de stengel een nieuw blad zie komen
Wajo, lijkt idd een nieuw blad? Maar echt nog in zwaar foetaal stadium, hopelijk overleeft ie. Ok dan laat ik hem nog even in he t water staan. Als de wortel langer wordt kan ik ‘m dan weer in de aarde zetten?
Superfijn hoeveel mensen hier zoveel kennis hebben en altijd willen helpen
Ja het is echt belachelijk hoeveel ze er voor vragen. En ook bij zetten dat je er maar 1 per klant mag kopen…
Wat bizaaaaaar duur