Yes met wat meer wortels kan ie naar de aarde. Ben benieuwd of het lukt zeg!
@Dommel jeetje wat insane. Nu vind ik het plantenwinkeltje hier nog veel liever, omdat ze 2x per jaar ze hebben voor 35 euro.
Yes met wat meer wortels kan ie naar de aarde. Ben benieuwd of het lukt zeg!
@Dommel jeetje wat insane. Nu vind ik het plantenwinkeltje hier nog veel liever, omdat ze 2x per jaar ze hebben voor 35 euro.
ben blij dat ik de meeste variegated planten echt lelijk vind haha
bespaart me toch aardig wat geld
Oeehhh deze pot is nice
Over variegated gesproken. Iemand al een Variegata van de philodendron scandens tegengekomen? Ik heb nu dus de philodendron scandens, scandens brasil, scandens neon en micans. Dus die variegata zou ook wel leuk zijn.
Edit: hij schijnt ‘cream splash’ te heten, is een variegata de van brasil.
Stille meelezer, maar heb speciaal hiervoor er account aangemaakt haha
Ze hebben echt heel veel water nodig! Ik gaf die van mij om de dag water, maar hij kreeg alsnog bruine puntjes. Toen heb ik hem een jaar geleden uit de aarde gehaald, de wortels gewassen, en hem in een grote vaas water gestoken, in sindsdien doet hij het perfect!
wortels coming up!
Ooh haha das fijn om te horen! Ik ben nog een beetje een planten noob, dus ik was een beetje bang omdat de plekjes zo donker zijn
Ooo ik verwacht hem ook bijna. Er zitten echt een aantal tussen die van jou die ik op mijn wish list heb! Duimen!
Die van mij doet ook moeilijk en kan niet ontdekken wat het is.
Hoe oud hij precies is, weet ik niet maar ik heb hem zelf ruim een half jaar. Dank voor de tip. Ik hou hoop op blad
Jouwe zijn heel leuk ook. En de grootte van je stephania aardappel is goals.
Welk plantenwinkeltje het je het over trouwens. Altijd op zoek naar nieuwe adresjes
Echt Zowel ikzelf als mijn knolletje wisten dit niet. Knolletje maakt gewoon nieuwe blaadjes. Maar misschien is hij wat te laat. Te laat komen zit in de familie.
Hahahhaha ja die naam past ook echt bij hem. Daarom ook besloten dat het een hij is
Stek in 010!
“Te laat komen zit in de familie”
Niet per se standaard hoor. Kan eigenlijk altijd gebeuren als het warmer is
Denk dat het deels komt doordat er veel vraag naar is. Daarnaast is het een soort dat minder stabiel is dan een ‘gewone’ plant van dat soort, dus brengt het voor de kweker ook meer risico’s met zich mee. Een variegated plant kan op den duur ook weer groen worden bij nieuw blad dacht ik, dan is de mutatie weer verdwenen en zal het als gewone plant verder groeien.
Die monstera’s zijn wel redelijk stabiel in tegenstelling tot bijvoorbeeld een philodendron pink princess. Ze groeien een stuk langzamer dus het duurt veel langer om ze te kweken.
Weet er iemand hier een fijne app om je planten in bij te houden?
Ik gebruik plantnet om planten te herkennen, maar wil eigenlijk ook bij kunnen houden welke planten ik mooi vind, als een soort wist wish list. Kan dat wel in een notitie doen op m’n telefoon maar ik wil er eigenlijk ook plaatjes bij, anders moet ik dat steeds weer opzoeken omdat ik vergeet wat wat is.
Ik geloof niet dat ik in plantnet een plant kan liken zeg maar waar ik zelf geen foto’s van heb.
Ik kwam deze soort gister tegen in het tuincentrum en ik heb me echt in moeten houden:
In het echt vond ik m mooier, en vooral heel tof. Maar ben nog bezig om de planten uit de kneusjesbox goede plekken te geven dus kon het echt niet maken, maar moest er vannacht weer aan denken en ik heb spijt lol. Jammer dat dat tuincentrum te ver weg is om snel op en neer te gaan
Deze is wel makkelijk te krijgen toch
Mocht je bedenken Ik had er ook een maar die is helaas overleden
Ik kon via mn provider met korting bij een plantenwinkel bestellen en dat heb ik gedaan. Een anthurium, potgrond en voeding. Half april. Die levering liet eeuwen op zich wachten en toen het eindelijk geleverd werd was ik niet thuis en hebben ze mn pakket zo maar naar een parcelshop gebracht waar ik het niet kon ophalen. Dus geklaagd, ze reageerden prettig en maakten een herlevering. Maar toen werd die verzonden en kreeg ik twee mails. Dus ik dacht al: klopt niet. Worden er vanmorgen twee dezelfde pakketten bezorgd. Dus nu heb ik 2x een anthurium en potgrond en voeding. Heb eigenlijk geen zin om er iets van te zeggen en bovendien zitten beide plantjes in VEEL TE KLEINE potjes, wortels komen er onder- en bovenuit dus ik denk dat ik alles gewoon houd en die plantjes snel overpot. Heb toch zat potgrond.