Holy shit die prijzen van de monstera variegata. Dat is echt bizar
Jaa ik heb hem ook en elke ochtend en avond verbaas ik me er weer over, zo leuk om te zien.
Op een gegeven moment had ik een wat grotere hiervan, maar na een jaar sloot hij niet meer. Ging eigenlijk alleen maar meer naar buiten hangen. Iemand een idee hoe dat kan? Heb hem ondertussen weggegeven omdat hij ook veel te groot werd, maar wil eigenlijk een nieuwe poging wagen.
Het water is best wel hard waar ik woon en ik krijg dus kalkvlekken op bladeren van planten die ik veel sproei. Ik kan ze er redelijk makkelijk afvegen met een tissue, maar het is wel irritant. En om gedestilleerd water te kopen gaat me misschien iets te ver.
Heeft gekookt water minder kalk? Anders kun je dat af laten koelen en gebruiken
Nee helaas, meer kalk juist want water verdampt en kalk blijft zitten haha.
Heb je misschien een droger die een waterreservoir heeft? Daar zit namelijk gedistilleerd water in, of misschien ken je iemand die dat heeft. Ik haal namelijk mân gedistilleerde water bij mân ouders vandaan.
Ohh wat slim zeg! Ga ik proberen!
Zitten daar dan geen zeepresten in?
Nee hoor als het goed is is dat toch weg tijdens het wassen
Het is gedistilleerd water omdat dit water word opgevangen en eerst mistig was. Hierdoor zit er niks in omdat de andere dingen die in water zitten deze vorm niet kunnen aannemen. En dit was mijn basis scheikunde les, iedereen bedankt voor de aandacht en lees bladzijde 5 voor de volgende keer.
Ik denk meer zon! Die van mij staat op de vensterbank op het zuidoosten en krijgt s ochtends en begin van de middag zon. Volgens mij is hij daar heel happy mee ondanks een traan af en toe
@QueenOfEngland ik snap op zich het principe maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn, ik neem aan dat zeepresten toch ergens heen moeten? Vooral wasverzachter, misschien is het wel mogelijk als je dat niet gebruikt.
Op het internet zijn de meningen in ieder geval verdeeld ik werd namelijk even heel enthousiast want wij hebben ook een waterreservoir én planten die gedemineraliseerd water nodig hebben, maar ik durf het niet aan.
Maar dat komt toch in je filter terecht? En die maak je dagelijks schoon, die zeep rest deeltjes zijn gewoon net zoals de kalk te grof om in het vermiste water mee te gaan. Dat is scheikundig gewoon onmogelijk.
Heb jij misschien een was-droog combinatie?
Even een domme vraag;
Kunnen we niet gewoon water koken in waterkoker en dat gebruiken? Met thee zetten heb k altijd wel mini restje over. Dat gewoon in een gieter gieten bijv?
Water koker zorgt niet dat er geen kalk inzit. Juist meer in verhouding omdat een beetje water verdampt.
Ahh oké dankjewel!
Nee gewoon een droger, maar in je wasmachine wordt de wasverzachter er niet uit gespoeld.
Maar goed ik ga het niet doen, ik zeg niet dat ik het afraad maar ik vertrouw het toch niet helemaal voor mijn plantjes. Gedemineraliseerd water is ook niet zo heel duur.
Ik ga dan gewoon kraanwater gebruiken. Het enige wat ik zie van alle planten dat de pannekoekplant kleine âporienâ oid krijgt ervan. Maar als dat alles isâŠ
Is die plek links onder de spiegel een geschikte plek voor een bananen plant? Ik heb er al een gehad daar en dat was geen succes maar dat kan ook aan mijn verzorging (geen) gelegen hebbenâŠ
Hebben jullie aanraders voor grotere planten bij een raam op het noorden? Ik heb er nu een strelitzia nicolai en bananenplant staan maar ze lijken na 1 jaar volledig stilgevallen qua groei.