Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Ik heb een agloanema silver bay die het heel goed doet met weinig zonlicht en al best groot wordt ook!

1 like

Die twee die je benoemt hebben ook veel licht nodig. Zou eerder voor een philodendron gaan, die doen het goed op indirect licht. Een grote alocasia zou het ook aan moeten kunnen.

1 like

Waar staat het raam (noord, etc) en krijg je er veel direct licht of indirect?

Ik zou niemand een Alocasia aanraden haha. Zulke bitches. Sorry, Alocasia shaming. Ze zijn wel mooi hoor :grimacing:

4 likes

Noorden en indirect zonlicht via dat raam

Zou dan eerder een monstera neerzetten.

1 like

Haha snap het wel, bij mij doet ie het nu best goed. Maar dat is ook soms het gekke aan planten. Ik ben namelijk ook gek op Calatheas maar hoor van heel veel dat ze dat ook trutten vinden.

1 like

Deze heb ik juist gisteren gekocht :hushed: wat is er zo “bitchy” aan deze plant? Haha

Dit is de enige plant die het bij mij niet goed wil doen. Maakt niet uit hoe erg ik wel/niet mijn best doe. En dat hoor ik van veel mensen. Maar je kunt geluk hebben! Die van @Kauai (als ik het me goed herinner) is wel heel groot volgens mij.

2 likes

Nou inderdaad. Ik heb twee zebrina’s. Eerste jaar geen vuiltje aan de lucht. Nu ineens het ene na het andere gele blad. En ik doe niets anders dan eerst…

Wait, what? We gaan net zo lang off topic tot iedereen heeft verteld hoe vaak hij het filter reinigt

Ik begin:

NOOIT?!

3 likes

No care, ik flikker over kraanwater bij :woman_shrugging:t4: Wat overigens prima gaat.
Overigens heb ik wel een regenton maar ik ben altijd bang dat daar gespuis in zit en ik dat mee naar binnen breng. Dat zei iemand toch laatst hier?

Toen ik op mezelf ging heeft m’n moeder er op gehamerd dat ding elke keer schoon te maken omdat er anders brand kan ontstaan. Dan bedoel ik dat ding waar pluizen enzo ook terecht komen.

Vind het trouwens wel grappig dat we nu een heel stuk besteden aan fucking water

1 like

Bananenplant zou ik daar niet zo snel doen want die heeft meer zon nodig. Een maranta houdt wel van een schaduwplek en ik ben helemaal gek op deze met roze streepjes (niet mijn foto)

5 likes

Opzich kost een liter demi water ook maar 0,50 euro bij de appie dus het is nou niet zo dat het een rib uit je lijf is :stuck_out_tongue: Zeker in een plantenspuit, hoeveel water gaat er dan doorheen?

1 like

Heb je al reactie op je mail @Morganfreeman? Want ze hebben nieuwe!

Ook bij de Boni bananenplanten voor 6 euro! Best grote ook.

Feuteu

Is dit tuincentrum 1,5u uur enkele reis waard tov de Coppelmans/Intratuin?

Er komen nieuwe bladeren aan! Zo leuk om te zien :smile:

5 likes

Je kunt op hun IG kijken om in te schatten of je het iets vindt. Het is groot, ze hebben veel. Ook wel wat bijzondere dingen maar zou zelf niet zo ver reizen. Moest toevallig in de buurt zijn.

1 like