Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Shit ik heb net een alocasia gekocht bij de AH :woman_shrugging:. Ben benieuwd nu!

1 like

Ik heb toevallig net de mijne opgebonden. Ik vind hem heel tof maar jammer dat het in de breedte groeit.

Knippen jullie de uitgebloeide bloemetjes weg?

1 like

Het is van zichzelf een kruiper en in de natuur groeit hij ook wel tegen bomen op. Je kan hem dus inderdaad goed opbinden maar ik ga proberen hem naar beneden te laten groeien.

Die bloemetjes knip ik inderdaad weg. Vind ze niet zo mooi als ze uitgebloeid zijn.

3 likes

Net terug van boodschappen doen bij de appie… en een bananenplant rijker :see_no_evil: Fijn ook dat m’n vriend het kan waarderen haha

3 likes

Bloemetjes? Wow ik heb deze ruim een jaar maar nog nooit bloemetjes gehad haha?

Wel enorm veel stekjes van gemaakt ondertussen, groeit mega hard!

Is er iemand van jullie die weet wat dit voor plant is?
Heb em ooit overgenomen van een huisgenoot en het verhaal gaat dat haar broertje hem ooit gejat heeft uit een hortus botanicus… heeft ook een duidelijke geur dus lijkt van de hennep/wiet familie te zijn. Hij bloeit supermooi in de lente/zomer en groeit echt als kool

foto's

8 likes

Lijkt op een radarmachera sinica

Wel een geniaal verhaal trouwens hahaha.

Ja lijkt er inderdaad wel op! Denk wel net een andere soort want stam/verhouting ziet er niet uit als bij mij en ook de bloemen zijn anders dan wat ik op google tegenkom. Zou wel logisch zijn opzich als het een tropische/exotische plant is als ie uit een hortus komt

Ja ik zit al steeds te denken dat ik er een keer naartoe moet met een stekje en dan even vragen wat het is haha

1 like

Maar toch: blad is op veel foto’s glanzend, maar dat heeft die van mij zeker niet, is eerder fluwelig. En mn moeder roept meteen: jouw plant is lipbloemig! geen trompetbloemen haha, dus denk het toch niet

Haha nee dan is het deze niet!

Ik heb de mijne bij de Intratuin, weet niet waar je woont, maar bij die van mij staat er nog 2.

Ik heb de aangetasten planten weggedaan, een paar vleesetende planten, biologische kaneel en aaltjes gekocht. Als die kut vliegjes nu niet weggaan weet ik het ook niet meer :pensive:

1 like

De kneusjesbox was er al binnen de week en er zaten 12 planten in, op het eerste zicht zonder enig defect. Ik heb gedeeld met zus, schoonzus en moeder en ik heb er een koffieplant, een ficus benjamina en een dieffenbachia sublime aan overgehouden :heart_eyes:

6 likes

Zijn allebei een Palm soort?

1 like

Kan ook gevaarlijk zijn met huisdieren

Mijn alocasia Polly, die normaal gesproken een echte bitch is, krijgt opeens een groot nieuw blad.
Nu hopen dat m’n zebrina dit voorbeeld gaat volgen, die wil niet meer dan 3 bladeren :frowning:

6 likes

Ik sta echt te kijken van de grootte van dit blad :exploding_head:
En onderin komt alweer een nieuwe op!
Ik ga deze binnenkort verpotten want de wortels komen eruit onderin dus hopelijk groeit ie dan NOG beter, als dat al kan :heart_eyes:

9 likes

Tipje van de dag Hema heeft betaalbare groeilampen die je makkelijk met tie rips kan ophangen

12 likes

Wat slim zeg! Ga er nu ook naar op zoek.

1 like

Ben echt zo blij dat ik een mini Alocasia black velvet in de Intratuin tegen ben gekomen :heart_eyes:

Zebrina heeft ook eindelijk een nieuw blad:

En mijn nieuwe Maranta doet het ook nog steeds goed :smiley:

20 likes