Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Vanochtend was het watergeef moment & toen zag ik dit blad voor het eerst. Dus wie weet trekt het nog bij!

1 like

Ik heb een probleem. Ik kan niet stoppen met planten kopen. En ik moet echt even stoppen want ik moet eerst plekken vinden om ze neer te zetten en geld uitgeven aan kattenspullen voor de kittens. Maar ik raak niet verzadigd ofzo? Elke keer denk ik: oh, die wil ik ook!

3 likes

Misschien als motivatie dat kittens soms kleine monsters zijn en in je planten misschien gaan bijten :laughing: ik had onlangs een jong katje van 1,5 jaar bij mij thuis. Elke dag wilde hij van verschillende planten eten. Er zijn echt hele happen uit de areca :neutral_face:

Klinkt alsof er iets mis is gegaan :smile: Waar had je besteld? Zitten er geen blaadjes aan?

1 like

Iemand had laatst een vintage plantenstandaard, kwam net zoiets tegen op Marktplaats, misschien vind iemand het wat: http://link.marktplaats.nl/m1554101879?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

1 like

Wow leuke vondst maar 90 euro?! :sweat_smile:

4 likes

Oh maar zij hebben een goede reputatie toch. Als je mailt, krijg je vast een nieuwe!

1 like

Ja dat probeer ik mijzelf ook voor te houden maar nu heb ik een monster Thai constellation gezien die ik al 2 jaar wil en nu kan het want eigen huis en ruimte. Maar ik denk dat ik nog een maand wacht tot de kittens er zijn en dan weet waar ik aan toe ben haha :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zou sowieso wachten met het kopen van een monstera. Die zijn giftig voor katten. Zou met je kittens op zeker spelen

1 like

Ik zou met katten (weet niet of kittens het al meteen mogen) kattengras oid halen, mijn katten blijven van alle planten af zo lang ik genoeg kattengras heb staan.

1 like

Ik heb al een goed aantal planten die giftig zijn voor katten maar wil ze opvoeden om er niet aan te komen natuurlijk. Ik laat hem nog even liggen inderdaad want een kapotte dure plant, daar zit ik ook niet op te wachten.

@Spaarlamp ja dat wilde ik sowieso ook halen voor de katjes. De kat die ik al heb blijft netjes van de planten af en knaagt er niet aan dus dat scheelt.

1 like

Geen oplossing voor je probleem, maar wilde even een laten weten dat je niet de enige bent.

1 like

Ik heb even gespiekt bij het nieuwe blad van mijn monstera en dit is het eerste blad met dubbele gaten :partying_face:

Tineke heeft het nieuwe blad nog steeds niet goed uitgerold. To be continued.

21 likes

Ik vind Tineke echt een briljante naam trouwens :smiley:

1 like

Mijn moeder vertelde dus dat ze meerdere van deze plantehouders in de kelder heeft liggen dus nu ben ik d’r aan het overtuigen dat ik er 1 mag hebben (het lukt helaas nog niet zo goed, mss maar inbreken er er 1 meenemen)

3 likes

Nice! Waarom zou je er niet een mogen hebben als ze maar een beetje in de kelder liggen? Anders inderdaad maar stelen!

1 like

M’n moeder hecht nogal waarde aan spullen die ze niet gebruikt en ik denk mss ook dat m’n broer hem wil en ze die keuze niet wil maken. Maar ik geef het een maand, ben de jongste dus #verwend

1 like

Goedzo!

Gewoon meenemen en een briefje achterlaten waar ie stond dat jij m hebt. Als je moeder een beetje zo is als de mijne hoor je hier nooit meer wat van. Maybe over 5 jaar haha

2 likes

Haha exact vanwege corona komt ze toch niet bij mij binnen, alleen niet voor het Raam zetten dan :stuck_out_tongue:

1 like