Het Plantentopic #2 (Deel 1)

Haha geweldig! Volgens mij niet idd, en het is sowieso geen trompetbloem, dus denk niet in die hoek.

Hieronder een betere foto

1 like

Wtf mijn alocasia van de AH HUILT?! Ofja het puntje van het blad drupt?

Ok ik ga ‘m sowieso vermoorden, ik weet het zeker.

Dat is heel normaal bij alocasia’s! Niets aan het handje

4 likes

Ja ik googlede even en er stond dat ik dan minder water moest geven. Heb ook een blad met helemaal gele randjes, dat ziet er ook niet goed uit

Plant bij mijn moeder heeft (weer) 2 van deze takken gekregen. Grappig dat ze ook zo zweten

1 like

Het onderste blad van mijn alocasia is ook ineens helemaal geel! Heb die plant net een week en geeneens water gegeven… nu snap ik waarom @Lula die plant een bitch noemde! :sweat_smile:

1 like

De plant kent uitersten. Dat geel vind ik raar, maar anderzijds krijgt ie ook al een nieuw blad :woman_shrugging:

2 likes

Mijn nieuwe plantjes zijn binnengekomen, bedankt @Lula #nospon

12 likes

Dit was echt typisch mijn alocasia: het ene blad ging dood en de ander kwam erbij. Jammer genoeg gingen ze iets sneller dood dan erbij :confused:

1 like

Dit heb ik ook!

1 like

Dit was echt typisch mijn alocasia: het ene blad ging dood en de ander kwam erbij. Jammer genoeg gingen ze iets sneller dood dan erbij :confused:

1 like

De Alocasia bij mijn ouders laat ook altijd een blad afsterven als er een nieuwe komt. Dacht dat dat dus ‘normaal’ was, maar heb tegelijkertijd ook wel vollere Alocasias gezien, dus ik weet het ook niet zo goed?

Je hebt kans dat het oudste blad aan het sterven is, dat is heel normaal bij alocasias

Nope dit is niet normaal! In mijn ervaring helpt het om de aarde vochtig te houden. @Sjern @Candace

1 like

M’n philodendron is er, zo mooi.
Dankjewel @Lula

19 likes

M’n alocasia zebrina druppelt ook veel en zie al vlekjes op m’n vloer. Daarnaast valt die veel wijder uit dan ik had verwacht. Hoe kan ik hem smaller houden? Of weten jullie een andere leuke plant die vrij smal blijft?
Ik wil nog een paar planten, waaronder een kentia en een kleiner plantje voor op m’n keuken. Ik moet alleen eerst even potten kopen.

Ik ben zo verliefd op deze plant, kan er echt de avond naar kijken.

14 likes

Die is echt zo mooi. Hoe heet die ook alweer? (Zag ‘m laatst ook al in dit topic voorbij komen)

2 likes

Het is de maranta fascinator tricolor en ook echt maar 5 of 6 euro in het tuincentrum.

1 like

Dit is dus mijn alocasia en zoals op de foto te zien is met 2 geel gekleurde bladeren. Wat kan ik hier het beste mee doen?