Is het echt schimmel of is het kalk? Ik heb maar 1x schimmel bij een terracottapot gehad, maar krijg altijd kalkplekken (wat ik mooi vind).
Dit is bijvoorbeeld kalk.
Is het echt schimmel of is het kalk? Ik heb maar 1x schimmel bij een terracottapot gehad, maar krijg altijd kalkplekken (wat ik mooi vind).
Ik heb ook nog nooit schimmel gehad op mijn terracottapotten, ik wist niet dat dat kan. Wel kalk zoals @Kauai laat zien.
Dit heb ik ook bij een paar andere potten, maar dat vind ik ook niet erg. Bij de andere is het helaas echt schimmel.
Mijn basilicum kreeg zowaar bloemetjes! Even gegoogled en het schijnt beter te zijn voor de groei om ze er uit te knippen. Drie keer raden wie er pesto gaat eten vanavond
In mijn vensterbanken (op het oosten, 3 a 4 uur volle zon per dag) staan een Strelitzia, Schleffera, Bananenplantje, Aloe Vera, Rhipsalis en wat vetplantjes! Oh en mijn ‘moestuintje’ met basilicum, tuinkers en kamille.
Ik heb eindelijk m’n gloriosum gevonden. Moet wel uit België komen maar omg ben zo blij!
Fotoo! Hoe heb je m gevonden?
Hij moet nog binnenkomen maar via een verkoop facebookgroep. Als het binnen is zal ik zeker een foto posten van m’n nieuwe baby
Ik kreeg ook niet alle bladeren er af maar met best wat geweld wel het grootste gedeelte haha. Plant was wel echt lelijk geworden en dus besloten de 2 grootste stammen weg te gooien.
Dit was ie op het einde
Oh, zo erg is het nog niet met de mijne. Hoop dat ie weer gaat groeien bij jou. Ga nog maar een poging doen met die bladeren.
Deze planten-noob (zonder groene vingers) gaat eindelijk eens proberen een plant langer dan een maand in leven te houden Jullie mooie foto’s van de plantjes hebben me in ieder geval al geïnspireerd!
Ah leuk! Welke is het geworden?
Ik heb gewoon gekocht wat ik mooi vond, zonder te kijken of het enigszins makkelijk te verzorgen was, dus ik heb nu een Monstera en een Calathea. Hopelijk wordt het wat
Oef, calathea is niet zo makkelijk. Maar monstera wel dus dat scheelt!
Was vandaag in het tuincentrum voor een cadeautje, ook maar gelijk wat voor mezelf gekocht Het is al te donker dus kan even geen goede foto’s maken.
Heb een Dieffenbachia Summer Style, een Tradescantia Zebrina, en een Cordyline Fruticosa. Die laatste wilde m’n vriend graag voor in z’n thuiskantoor, vind ik heel leuk! Gelukkig houd hij ook van planten.
Hij wilde trouwens ook een yucca-achtige plant maar die heb ik verboden haha.
M’n Spathiphyllum (lepelplant) gaat de prullenbak in. Wat een rotplant. Drie jaar geleden gekocht, nadat de bloemen dood gingen heeft hij zeker 2 jaar niks gedaan, dus het waren alleen wat saaie groene blaadjes. Nu heeft hij wel weer een kleine bloem maar de meeste blaadjes hangen er zielig bij, en de aarde is beschimmeld. Heb die een tijdje geleden al vervangen vanwege schimmel maar het is weer terug. Nou doei, ga dan maar weg. Voelt een beetje raar want ik heb nog nooit een plant weggegooid, maar ik wil deze echt niet meer.
Plaatjes niet van mezelf maar vind het zelf ook leuk om te zien welke planten het zijn die genoemd worden.
ah zo leuk! goede keus, die eerste twee planten heb ik ook
en zou je je lepelplant niet kunnen weggeven via fb oid? of ziet ie er ook niet meer mooi uit?
Hij is niet lelijk maar heeft wel veel aandacht nodig om hem weer echt mooi te laten worden. Hij is nu gewoon een beetje zielig, hij hangt een beetje slap te zijn en hij heeft alweer bruine punten.
Ik zit niet op Facebook maar misschien marktplaats? Zal ook nog wel even vragen of m’n moeder hem wil. Toen ik orchideeën had bracht ik ze altijd naar m’n moeder als de bloemen uitgebloeid waren, en dan kreeg ik ze weer terug als er nieuwe knoppen aan zaten Ik dacht toen dat zij echt iets magisch deed maar volgens mij had ik gewoon meer geduld moeten hebben, alleen die kale takjes vind ik zo lelijk haha.
Leuk dat je dezelfde hebt! De kleur van die Dieffenbachia vind ik zo mooi!
Misschien heb ik mijn monstera variegata nieuw leven ingeblazen!! Hij werd de hele tijd bruin. Maakte nog wel nieuwe bladeren, maar ook al gelijk met bruine plekken. Toen uiteindelijk de nieuwe bladeren er al gekruld en bruin afvielen was mijn laatste red poging om een stek van een nieuw blad te maken, dus heb deze radicaal afgesneden. Die ging alsnog dood. Dus ik had het opgegeven. Maar warempel, heeft de plant zelf een nieuw blad weer gemaakt en die is helemaal mooi! Hopelijk wordt hij niet alsnog bruin.
Ah kijk m nou! Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Minder water, meer water, andere grond, combinatie van verschillende grondsoorten. Lichte plek, donkere plek, bruine aangedane plekjes verwijderen. Als je nog ideeën hebt wat het is, graag!