Oh joh, ik heb een variegata van 1.40m hoog staan en kijk er ook niet naar om hoor. 1x per week water en dat groeit wel Zo lang hij maar geen direct licht heeft. Ik zorg goed voor al mijn planten maar ik behandel ze niet als baby’s. Deed ik wel maar dan gaat het juist vaak mis.
Even noob vraag maar wat is het verschil tussen vulcastrat en perliet? Ik heb die eerste een paar keer irl als tip gekregen, maar op internet ‘zweert’ men toch bij perliet. Maar volgens google is het niet hetzelfde? Ik ben de draad kwijt haha
Wordt dat vulcastrat niet vooral gebruikt als volledige vervanging van potgrond terwijl je perliet juist toevoegt aan je grond om het luchtig te houden.
Ben dit weekend lekker aan het verpotten geweest.
Baby alocasia die ik in de grond vond:
Resultaat verpotten van m’n alocasia Polly, ik ben zo gek op deze plant:
Philodendron Micans mocht ook wel!
Raphidophora Tetrasperma before, ging helemaal naar de zijkanten hangen:
En after. Ik had geen mosstok, dus tijdelijk zo, zodat ie kan wennen aan omhoog klimmen:
Mijn dieffenbachia krijgt steeds gele bladeren, waar ligt dat waarschijnlijk aan?
Ik heb een rodondendron op m’n balkon maar hij wil dit jaar niet bloeien
Hij heeft wel een hele hoop nieuwe bladeren gemaakt. Ik kan echt niet wachten tot hij in de volle grond kan als ik ooit een huis met tuin ga kopen.
Met enthousiasme kocht ik net deze fiscus elastica, maar zag nu pas dat de stam bruin ziet.
Is die aan het sterven? Wacht ik best eventjes af hoe die het doet of afknippen en stekken?
Dit is toch gewoon verhout? Lijkt tenminste niet op rot ofzo
Update over mijn aloe’s in hydrokorrels. Vanmorgen zag ik ineens een lege pot. Is de plant boven de wortel afgebroken, was ook helemaal zacht daarzo. Dus de plant lag achter de kast en in de pot zit een wortel. Heb er nog twee in hydrokorrels waarvan een juist gelukkiger lijkt te worden.
Doet de mijne ook, ben er nog niet achter. Heb hem laatst een paar uur in het water gezet en sindsdien is het in ieder geval niet veel erger geworden maar echt top is het ook nog niet
Ja ik kom er ook maar niet achter meer/minder water of licht, hij blijft ze krijgen.
dit hoort zo
Ja gek hè? Ik heb de mijne vorige week verpot, benieuwd of ik daar nog verschil van ga merken
Ik heb een urgente vraag!
Ik heb voor moederdag van m’n jongens een philo verrucosum gekregen. Hij kwam echter al binnen met te natte aarde. Ik ging er vanuit dat dat zo hoorde en heb m daarna ook gewoon weer water gegeven. Maar nu zijn de bladeren heleMaal met droge randen en gaat het groen er zeg maar uit. Ik heb t idee nu te moeten handelen anders gaat ie … Ook las ik dat hij eigenlijk best wel droog zou moeten staan.
Wat moet ik doen? Ik heb m nu op een lichte en warme plek staan met een vernevelaar ernaast en geef m geen water.
Is dat een goede manier om hem er bovenop te krijgen? Of moet hij nieuwe grond en een wortelinspectie krijgen?
Zeker verpotten idd! Dat helpt hopelijk nog genoeg. Ik had het met een andere plant. Daarbij hielp het goed, die was er een paar dagen later een stuk beter aan toe. En als hij geen felle zon kan hebben, niet daarin zetten om te laten drogen.
Oké, heb net nieuwe aarde gegeven. Op hoop van zegen!
Ik verbaas me er toch altijd weer over hoe weinig wortel sommige planten hebben. Hopen dat hij het redt!
Zo die is lekker bezig
Wat een leuke naam ook, ik ken hem als mother of thousands!
Ik heb er een aan mijn moeder cadeau gedaan maar die vertoont ook nog niet zulk gedrag.
Ahhh dit is zo schattig
Nou, mijn eerste bericht na heel lang lurken. Ik heb de Kneusjesbox besteld en tips zijn erg welkom.
Ik heb ontvangen:
Dievenbachia, paar dorre bladeren, maar wel oke verder.
Pandaplant, ik heb 1/3e weten te ‘redden’ ook al staat dit scheef. Dit kan natuurlijk deels door het vervoeren komen.
Peperonia Ferreyrea, zo vol dat hij zijn eigen bladeren (?) plet. Het lijken meerdere planten in 1. Misschien dat ik hem kan scheiden en verpotten?
Dracaena Fragans, hier heb ik een paar dode, bijna zwarte bladeren uitgehaald. Verder vrij vol, maar lijkt oke.
Epipremnum Aureum, erg scheef gegroeid, verder wel oke.
Kalanchoe Blossfeldina, oftewel de oma-plant (die met de bloemetje). Ziet er goed uit, op een paar geknakte bladeren na.
Goeppertia Makoyana/Callathea, heel vol en daardoor een paar bladeren in de verdrukking.
Vingerplant (oftewel: esdoorn, jeetje wat een enorme bladeren), ook heel vol en maar een klein potje. Binnenkort eens proberen te verpotten.
Musa, aantal bladeren verdord en naar binnen gevouwen. Ook hele vieze bladeren (schoongemaakt met een zachte doek en water) en bladeren met scheuren erin…
En als klap op de vuurpijl: 2 aloe… Een doet het prima, maar nummer 2 heeft waarschijlijk last van springstaart… Hier heb ik Plantje over gecontacteerd en hoop ik nog reactie op te krijgen, want das niet handig natuurlijk…
Na al die positieve influencers en jullie berichten hier, ben ik toch wel een beetje teleurgesteld…
Echt? Zoveel planten voor €22,-.
En het is altijd een verassing natuurlijk. Bij mij heeft ook niet alles gered.
Heb je ook nog een foto? Vind ik altijd leuk.