stel je maar niet te veel voor van een reactie, als je die überhaupt krijgt. Maar wat jij zegt vind ik wel echt slecht… Ik had ook wel beschadigde planten maar dat kwam door de bezorging van GLS, verder geen dorre bladeren oid of planten die van zichzelf al in slechte staat waren!
Wel veel inderdaad! Heb nu ook niet genoeg potjes, dus foto’s volgen als ik morgen naar de kringloop ben geweest en ze allemaal een plekje heb gegeven.
@mikselke Over die dorre bladeren heb ik niet eens contact op genomen. Alleen over de springstaart. Ik had wel vrij snel een reactie dat ze een foto wilden zien (is een filmpje geworden, niet op de foto te krijgen met die (ik gok) cactusgrond op de achtergrond). Verwacht er verder ook niet zo veel van, maar vind dat ze het moeten weten. Zeker omdat zo nadrukkelijk op de website staat dat ze zo goed gecontroleerd worden.
Die springstaartjes kunnen niet zoveel kwaad. Die eten schimmels en rottend materiaal. Misschien wel een reden om de wortels etc. even goed te checken maar van die beestjes zou ik niet wakker liggen of contact opnemen. En ik ben héél alert op schadelijk ongedierte. Over een week of twee verpotten en dan ben je er vanaf.
Ik heb plantje.nl ook gemaild omdat ze een verkeerde plant hadden opgestuurd. 1,5 maand geleden al gemaild, nooit reactie gehad dus vandaag reminder er achteraan gestuurd. Kreeg bijna gelijk mail terug met excuses en dat ze alsnog de juiste plant toesturen, plus twee extra planten.
Dat is fijn om te horen en ga ik doen! Ik heb er geen ervaring mee en na mijn consultatie met dr Google werd ik bang dat m’n hele kamer binnen de kortste keren onder zou zitten (vrij vochtig, slecht onderhouden studentenhuis). Zet hem voor de zekerheid wel buiten in quarantaine. En contact heb ik nu al gedaan natuurlijk, maar dat is meer voor hen dan voor mij (als in, ik hoef er verder niks voor terug, maar wellicht dat ze de kas waar ze hem uit hebben gehaald wat beter in de gaten moeten houden)
Gebruiken jullie weleens plantenvoeding? Zo ja, welke zou je aanraden?
Ik had een simpele fles met een bruine vloeistof van de Intratuin maar die is vorige week gevallen en over de vloer en witte muur verspreid. Dus die is zeg maar ineens op.
Veel van mijn planten buddies zweren bij Liquid Gold Leaf. Zelf niet geprobeerd.
Van de Action. Geen idee of het werkt maar dat zou ik van een dure ook niet weten. Ik gok het er maar op.
Good old pokon voor groene planten. Ik merk eigenlijk weinig van dat ik het geef.
@Virago & @Pinkbeliever ja of het werkt vind ik ook een lastige kwestie. Het seizoen dat je het geeft, gaat het sowieso al wat beter met de meeste planten qua groei en nieuwe bladeren.
Maar mocht er iemand wel verschil merken door een bepaald merk oid dan hoor ik het graag
Ik gebruik deze! Af en toe een dopje in de gieter of een drupje bij een hele verdrietige plant. Werkt als een trein
Ik heb hiervan de bio versie en na 1x lijkt mijn sneue calathea helemaal op te leven. Dus ik geloof erin
Ik heb er een van Ikea maar ook geen idee ik doe maar wat.
ik heb 't ook onlangs gekocht, maar ik heb net al m’n planten verpot met nieuwe potgrond dus ik denk dat ik na een maand ofzo wat plantenvoeding geef
nog nooit eerder gebruikt en m’n plantjes groeien nu prima, dus ik twijfel nog omdat ik bang ben dat ik ze teveel voeding geef
Ik heb net een fles Liquid Gold Leaf gekocht, zal het even reviewen!
Oeh, ik ben benieuwd
Mijn olijfboompje heeft een soort plakkerige, schimmelachtige plekken op een paar takken. Na wat googlen lijkt het het meest op roetdauw, maar ik zie geen beestjes lopen… Heeft iemand hier een idee bij, en misschien ook een remedie?
Het is niet zo goed te zien op de foto, in het echt zitten er nog plakkerige lijmachtige plekken bij.
M’n gloriosum is binnen! Een blad is geel geworden in het vervoer maar ben er nog wel echt blij mee!
Wat een vernuftig potje, waar heb je die vandaan?